Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #45567:

Na tej linke 10 by ti stacilo jedno solo, mozno aj dvojosacik. ? A neverim tomu, ze by linka 95 isla v meste po tebou navrhovanej trase, lebo "to sa tak nikdy nerobilo". ?
Ja som skor riesil linku 82 v Petrzalke, lebo ta sa mi vobec nepaci, je taka odnikadial nikam - mozno tak posobi iba na mna, neviem. Navse je v subehu s 83 v Petrzalke. Ja by som ju poslal z mostu Lafranconi uplne zozadu, z dialnice by do Petrzalky vosla az pred kopcanmi (po tej ceste, kde teraz nic nepremava). Tam by stala na zastavke Kopcany - sidlisko, potom Terno, Smolenicka, Holicksa (konecna). Na Smolenickej by bol prestupny terminal, s ktoreho sa da velmi rychlo dostat kamkolvek v Petrzalke. Po tejto uprave by sa mohla linka 94 presnerovat od Terna rovno do obratiska Technopol. Diskusia vitana. ?
Reply on: Jezo #45568:
Aký je podľa teba rozdiel v tom, či idú v prípade meškania zasebou linky A a B ako keď idú za sebou dva autobusy linky A? Proste nastúpiš do jedného z nich, obvykle je lepšie do prázdnejšieho.. 🙂
Mne sa ten novy system vcelku v Petrzalke pozdava. Ja sa bojim ale jednej veci. Teraz pocas stavby tunela ce ZOO byvaju na Patronke hrozne zapchy a L92 tam mava vyrazne zdrzanie. Aten 3 min interval si nie som isty ci je realny, lebo ked volakedy chodila L83 kazdych 6min tak sa casto stavalo ze prisli dve za sebou a potom dlhsie nic.
Reply on: galiyosha #45565:
Správna a vecná pripomienka, na rozdiel od tomas1a:-P. Mám dva návrhy na riešenie:
1) Ukončiť a-95 blokovým objazdom Old-Red-Army-Bridge - Štúrova - Mostová - Námestie Ludevýta Škorpióna - Nábrežie Iného Hejslováka - Old-Red-Army-Bridge
2) Zaviesť okružnú električkovú linku č. 10 Nám. Ludevýta 3korpióna - Nám. Leudevýta Škorpióna cez Štefánikovo námestie. Vhodné prideľovať vodičom, ktorých sa chce podnik zbaviť ? .
Reply on: galiyosha #45565:
Ad. náväznosti v prestupoch. Jedna vec je dobré načasovanie grafikonov. Iná vec je ich dodržiavanie vodičmi/ iná vec je možnosť dodržiavať grafikon kvoli situácii v premávke/ iná vec sú manie re vodičov a ignorovanie grafikonu/ iná vec je zakotvenie povinnosti čakať na prestup do grafikonov/iná vec je kontrola na kľúčových prestupných uzloch večer dispečermi.
Reply on: d3k0 #45446:
Fakt je však aj to, že ľudom vadí prestupovanie bez ohľadu na interval a čakaciu dobu. Stretol som sa s argumentom, že teraz stačilo prísť na zastávku vtedy, keď šla tá "ich" linka, nastúpiť a až do cieľovej stanice stačilo už len počúvať hudbu alebo čítať knižku. Teraz to už také ideálne nebude. Proti tomu, bohužiaľ, nemôžem nič namietať. A aj keď ja som stále presvedčený, že dopravná dostupnosť Petržalky sa po redukcii liniek vzhľadom na ich zmenené režimy zlepší, ľudia to vnímajú opačne a nemôžeš povedať, že by ich pohľad bol odtrhnutý od reality. Od tej mojej a Tvojej azda áno, od tej ich, bohužiaľ, nie.

Inak si myslím, že po zmene bude celý návrh stáť a padať na tom, nakoľko budú previazané a zosúladené cestovné poriadky jednotlivých liniek v prestupných uzloch. V tomto, bohužiaľ, nemáme v Bratislave práve najlepšiu bilanciu. Úprimne dúfam, že budem príjemne prekvapený.

Ďalší problem by som videl v dostupnosti Karlovej vsi z tej oblasti Petržalky, ktorej primárna prestupová destinácia v centre bude Šafárikovo námestie. Zmena električkového vedenia predpokladá, že d-12 bude premávať len v špičke. Mimo špičky si tak cestujúci budú musieť prejsť na Jesenského, čo sa bude chcieť málokomu. Očakávať, že ľudia z oblasti Šustekovej budú chodiť a-88 pod Nový most, je pomerne zvrátené, rovnako cestujúci z oblasti Jiráskovej, Romanovej a Osuského tiež nebude práve nadšení, že musí najprv prestúpiť na a-83 alebo a-88 a až z nich na električku, či už pod Novým mostom alebo na Zochovej/Kapucínskej.

Čiastočne sa tento problém týka aj Dúbravky. Tam by sa dalo argumentovať možnosťou použiť priamo a-83, prípadne a-82 s prestupom, ale priznajme si, kde sa prskalo, že cestujúci do a z Dúbravky používajú namiesto koľajovej dopravy autobusovú?

Toto si myslím, že by ešte stálo za to doriešiť a na danom návrhu mi vadí po dlhšom zamyslení sa asi najviac. Pomerne slabé spojenie s oblasťou Malej scény by som nejako veľmi kriticky nevnímal. Kúsok ďalej bude chodiť pomerne silná a ľahko dostupná a-88, nosná a-95 je tiež čoby kameňom dohodil s prestupom na kĺbovú a-50 a aj a-78 ešte na Farského.

Re #45480 S499.1023: Minimálne spojenie Šafárikovho námestia s Karlovou vsou a Dúbravkou v nadväznosti na navrhovanú nosnú a-95 je dosť mizerné, viď vyššie.

Re #45491 Tomáš: Zmeny ma tešia, len je zaujímavé, že tie názvy nestihli zľudovieť podobne ako Technopol...
Reply on: S499.1023 #45559:

Mimochodom, moja S1000 MB DeLuxe je uz v GO a bude z nej veteran - ziaden tuning. Ked bude, tak sa mozes pokochat. ?
Reply on: S499.1023 #45559:
v BA ak si dobre patam tak funguje nieco take, ze ak sa chces zbavit vozidla, dopravis ho dakam (uz neviem kam presne) a daju ti za to vozidlo 1000 Sk (ako motivaciu aby si ho nenechal niekde v jarku), pokial vozidlo nechas opustene na ulici bez EC, tak vozidlo bude po neakom case odtiahnute tamtiez, akurat nedostanes tych 1000 Sk (a budu pouzite na uhradenie prepravy vozidla); firma do ktorej su tie vraky dopravovane zabezpecuje ich rozobratie a separaciu jednotlivych casti tak, aby mohli byt nasledne recyklovane...
Nočné linky sa budú taktiež menit ? Díky ?
Reply on: d3k0 #45518:
Podľa mňa chýbajú ešte dva prestupové body:
Prvý (menej významný) Aupark, prestup z 88 na 93/94 a z 80 na 91/191 - ale to je relatívne zanedbateľné.
Viac by podľa mňa bodla zastávka na mieste bývalej zastávky pri intrákoch EU pred rozvetvením Dolnozemskej na Pristavný most a most Košická - prestup 68->98, 98->68, 98->87.
Reply on: si #45558:
Keď sa ponáhľam bez úvodzoviek, tak uvítam čo najskorší príchod spoja. Keď chcem cestovať bez prestupu, pôjdem na druhú stranu sídliska na 61 (Ostredky, Štrkovec) alebo 201 (Pošeň, Trávniky).
Reply on: si #45557:
Dúfam, že o tých pár rokov Ti za to "odstavenie niekde" naložia taký poplatok, že sa z toho zblázniš ? . Škodivku kúpiš za tie isté peniaze. Síce bude zvonku vyzerať horšie ale reálny stav bude asi tak rovnaký.
Reply on: S499.1023 #45549:
ked sa "ponahlam" s batozinou na stanicu, tak si urcite 100x radsej zistim kedy mi ide priamy spoj a pojdem nim, ako budem musiet niekde s baglami prestupovat...
Reply on: S499.1023 #45544:
pojazdny trabant aj s papiermi kupim za 5 - 7 tis., kym prejazdim ten rozdiel v cene na tu rakvicku za 100 tis., tak to prejde este hodne vela casu... (so starou skodovicou je to trocha lepsie, na druhej strane pyta uz viacej udrzby... a moja skusenost s 2taktami je taka, ze zvycajne jedina udrzba na nich je liat do nadrze olej s benzinom, poruchy na nich boli dost zriedkave...) A pri tej cene trabanta pokial nebude schopny o rok-dva ked mu skoncia papiere prejst STK, tak mi nebude ani prilis luto ho dakam odstavit a kupit si druheho (proste spotrebny material 😃 )
Ze to je zufalo neekologicke mi je jasne, ale nebudem sa musiet mackat vo vozidlach MHD, prestupovat a vecer sa nebudem musiet prilis starat o to ze za chvilu pojde posledny spoj a potom sa nemam ako rozumne dostat domov...
PS: ked uz tolko navymyslali prestupy, som zvedavy ako to dopadne s poslednymi spojmi, ci to bude take iste ako to bolo este v dobach velmi nedavnych - cez tyzden mi staci odchadzat z holicskej o 23:00 78ckou, ale cez weekend musim ist na 97cku o 22:41, pretoze sice sla este potom dalsia o 23:07, ale z toho spoja uz nebol mozny prestup lebo uz nic neslo... (v sucasnosti odchadzaju 97ky z holicskej 22:51 a 23:11, je to uz teda kusok lepsie)
Reply on: S499.1023 #45549:
Mimo najväčších zápch už dnes chdí minimálne polovica vlkov na východných električkových radiálach na hocičo, a pre cestu na Hl. st. prestúpia na Trnku/Račku na 61+74+201; a nečakajú primárne na 2, 3, alebo 8. Ešte lepšie je to pri jazde zo stanice: keď nie sú zápchy, 61/74 spraví úsek Hl. St (Kooperatívne nám.) - Trnko za 4 - 5 min., električka za 8 - 10. Vlkä zo stanice mám taký dojem, že aj viac ako v 50tich % prípadov chodia cez prestup.
A aj z modrogumného hľadiska najväčší zmysel spomedzi všetkých el. liniek z východných radiál má na Hl. Stanicu práve navrhovaná linka 2.
Reply on: S499.1023 #45544:

To bude aj o udrzbe. Zaujimave, ja som o Trabantoch nepocul ze by boli poruchove. Ale dobre. Suhlasim co sa ekologie a spotreby tyka. Trabant je pri zlej technike jazdy uplny zrut, to mas pravdu.
Reply on: si #45534:

Tak miesto dvojtaktu si zozen nieco stvortaktne. Pozri, ojazdeny Matiz (do meste idealne, 800 ccm, zerie malo) mas uz za 110 tisic. Mozno aj rovnych 100.
Dobre, uznavam ... reagoval som prehnane ... uvidime v praxi
Reply on: s666n #45547:
Podľa mňa preháňaš, 100x prestupovať za deň a dokonca na jednej ceste, to by si musel byť úplny cvok 😉
Reply on: s666n #45547:
DPB zavadza prestupny system, na ktory sa sanzi pripravit cestujucich uz davno, vid casove listky. Ak by mali podla teba premavat linky systemom od vsede vsae ako to je v demntne poriesenych koisciach tak mozme ostat pri starych MOCkach a nemuseli sme kupovaat oznacovace na to aby sa tu zaviedol prestupny tarif.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.