Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #45481:
A ako by si potom odlíšil dve linky "201/202" ak by počas výluky jedna premávala z DH na Ružovú dolinu a druhá z Rajskej na Hlavnú stanicu? To by potom mohli značiť ako "201 AND 202" pre linku z DH na Miletičku a tá z Hlavnej stanice na Rajskú by bola "201 XOR 202". 🙂
Už to mám. Linku 13 by som zlúčil s L12 a preznačil na L1 s tým, že v úseku Nám. Ľ Štúra - Karlova Ves by premávala len v špičke.
Reply on: d3k0 #45475:
Pravdupoveidac nad víkendom som sa v rýchlosti nezamýšlal. Ale osobne si mylslím, že dve linky s 15-minútovým intevalom by neboli zlé. Mimochom v súčasnom návrhu by po zavedení električiek (a zrušení L95) nezostala na Romanovej žiadna linka, čo sa však dá vyriešit predĺžením napr. L83.
U električiek by som z historického hľadiska dal linke 13 číslo 1, linke 17 číslo 7. Trojka by mohla byť 3/8 ?, len pre dvanástku nič nemám.

Tak ma už dávnejšie napadlo, prečo sa pri výlukách nepoužíva označenie liniek ako 2/7, 3/8, 205/207...? Prípadne skrátenie oboch po určitú zastávku (napr. 8 Ružinov - Vazovova; 3 Vazovova - Rača) s tým, že v CP by sa uviedlo, že spoj pokračuje ďalej po trase linky x. Ľuďom by sa to tak neplietlo a DP by nemusel vymieňať tabuľky na označníkoch. ?
Reply on: galiyosha #45478:
Poznám tr3mpov návrh, páči sa mi, ale skús si v tomto návrhu očíslovať linky po rade a veľký rozdiel tam nebude.
Mne osobne sa to linkove vedenie autobusov paci viac ako ten navrh co prezentoval myslim, ze magistrat.
Reply on: S499.1023 #45477:
Azda máš pravdu a tomu návrhu nespravodlivo krivdím, určite je to nejaký krok vpred, ale v porovnaní napríklad s tr3mpovým návrhom (http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf) sa stále neviem zbaviť akéhosi "bordeloidného" pocitu. (Fakt je však aj to, že tr3mpov predpokladá vybudovanie prestupného uzla na Kamennom námestí, čo je bez vylúčenia IAD zo Štúrovej asi len ťažko realizovateľné.)
Reply on: galiyosha #45474:
Prečo? Však to je redukcia počtu liniek o polovicu.
Reply on: tomas1 #45472:
Ten pohľad nie je ekonomický ani minimálne, ten pohľad nie je veľmi veľmi hrubý ale úplne odcestný, ale zato sa odvážim tvrdiť, že preukazuje absenciu tých najzákladnejších predstáv o ekonomike, chýbajúce čo len patné predstavy o obsahu slov ako investície, odpisy, prevádzkový kapitál a podobne.
Predpokladáš, že ten iný dopravca tie "nové superúsporné vozidlá" bude mať zadarmo? Prečo si neobjednáte MHD v TT od iného dopravcu ako SAD TT? Možnop vám tam aj dve električkové linky vybuduje.
Môžeš doporučiť nejakého iného dopravcu, ktorý teraz vypradie odniekiaľ 100 autobusov, 250 električiek, 120 trolejbusov, nových, superúsporných a začne s nimi pravádzkovať v MHD lacnejšie ako DPB???
Reply on: Valec #45465:
Problem je v tom, ze pri viacerych linkach nezdvojnasobujes len spickovy interval, ale aj vikendovy interval... A ten uz potom taky pekny nemusi byt... Navyse tieto linky maju byt priprava na elektricku, ktora pojde na Safko. Cize teraz sice mozes z Romanovej zaviest jednu linku na Safko a druhu napr. na ASMN, ale v konecnom dosledku aj tak vyhladovo zostane len linka na Safko...
Reply on: S499.1023 #45468:
Autobusová časť sa páči aj mne, hoci ako obyvateľovi Lietavskej sa mi dopravná dostupnosť asi paradoxne mierne zhorší, ale tá električková, to mi na prvý pohľad pripadá len ako pokračovanie toho súčasného marazmu v bledomodrom, to nepotrebuje komentár... ? tr3mp, nevytiahneš svoju dogmu?
Reply on: tomas1 #45470:
A ako vystúpim z čohokoľvek iného ako z predmestského pantografu na žst. Modřice?
V KrPoli Dve linky z troch končia, jedna pokračuje do Břečkovíc. Takže je to to isté, ako je "dopravný terminál" napríklad Karlova Ves. Nikto samozrejme nebude brániť obyvateľom z okolia, aby pri príjazde od Vysočiny (trať 250 je jediná, z ktorej sa dá prísť na žst. KrPole) vystúpili na Nádraží KrPole ale nikto nezačne kvôli tomu zavádzať linku napríklad Nádraží KrPole-Břečkovice a všetci si na Jindřicha Dostála budú musieť počkať u Semilassa.
Este sa chcem blavakov opytat ci by nebolo lepsie si objednavat MHD aj od niekoho ineho ako DPB. Velmi velmi hrubym ekonomickym pohladom: mohlo by byt aj vyhodnejsie objednat si prepravu od firmy z novymi superuspornymi vozidlami ako liat diesel do starych vrakos. Urcite s tym uz niekto prisiel predomnou, chcem skor byt pouceny. ?
Reply on: tr3mp #45466:
?
Celkom zaujímavé. Čo som si to tak zbežne pozrel, tak trasy ktoré využívam najviac budú posilnené a pri troche zmeny návikov cestovania mi ani žiadny prestup nepribudne.
Som však zvedavý ako cestujúci pochopia takú linku 99 a ako dlho jej vydrží ten 6 min. interval. A čo bude premávať po Romanovej po zavedení električiek do Petržalky. Trošku ma tiež prekvapila L3, ktorá nebude zrejme zastavovať na Vazovovej, tým pádom sa zhorší prestup z autobusov pri cestovaní do/z Rače. Elektirčkové linky tiež nepripadajú byť pripravené na predĺženie do Petržalky. Celkovo však návrh vyzerá celkom sľubne. Ja osobne som spokojný. Detaily si ešte podrobnešie preštudujem.
Reply on: S499.1023 #45463:
OTACANIE - Prosim precitaj si 1. prispevok na tu temu - #45433, zistis, ze to nebolo myslene vobec na BA a uz vobec na 50. Rozumieme spojeniam "len tak na okraj", "na odlahcenie",...
S tou 50 som stale nie presvedceny o nevhodnosti.
Na ten terminal som sa pytal preto, ze to co si napisal vyznelo tak, ze ten terminal je TAM len cisto nahodou a nie o 3 ulice dalej. A ze ten terminal vobec nesuvisi z tou ZST Kralovo Pole. Preco tam teda tie elektricky vybocuju z hlavnej trasy.
Tesco som nenasiel, ale je tam OZC Olympia a tam tusim ze chodia aj BUSY zo ZST Modrice - uz si nepamatam(mozno su to integrovane regionalne mozno este MHD).
Reply on: S499.1023 #45468:
Drobnou (ale naozaj nepodstatnou) pripomienkou je to, že sa minimálne dvakrát zamieňa ľavý breh Dunaja s pravým a naopak 😉
Reply on: tr3mp #45466:
Pán ing. VTSVN ma po veľmi dlhom čase opäť potešil (aj keď drobné pripomienky by sa našli). Vidieť, že veľmo starostlivo študoval diskusiu na iMHD. Budeme mať v Petržlenke AVED ? .
Reply on: tr3mp #45466:
Je to dokument Audit linkovania a celkovej efektivity dopravného procesu
Reply on: d3k0 #45464:
Ani podľa mňa nie je objektívny, lebo je v ňom len polovica pravdy (a to tá horšia). ☠
Osobne však nie som zástanca trasovania jednou linkou. Ešte tak na málo zaťažených miestach, ale určite nie v Petržalke. Radšej by som na Romanovej videl dve linky s intervalom 6 min, vhodne preložené, s rôznym smerovaním (jedna smer Dvory, druhá do Ovsišťa, opačným smerom jedna smer Smolenická - Lúky, druhá hoc len po Technopol). ? Petržalka je dosť rozľahlá na to, aby sme v nej mohli mať na hlavných komunikáciách len po jednej linke a nútiť tak cestujúcich veľa prestupovať. Ale návrh som nevidel, takže môžem len teoretizovať. ?
Reply on: Valec #45462:
Lenze ten clanok podla mna nie je objektivny... Ak by bol objektivny, tak napise "Namiesto 5 liniek na Romanovej s roznymi intervalmi a obsadenostou bude premavat jedna linka s 3-minutovym intervalom"... Co sa tyka zverejnenia, este uvidime - aby to nakoniec nevypalilo zle, pretoze ludom pojmy "interval" a "kapacita" hovoria ovela menej ako "pocet liniek z mojej zastavky" 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement