Ja by som veru s pánom poslancom Guttmanom o návrhu veľmi rád diskutoval, ale to by ho musel aj zverejniť a nie len z kontextu demagogicky vytŕhať jednotlivé zmeny...
Pan poslanec si ucelovo zobral z navrhu len to negativne a navyse v niektorych pripadoch klame - napr. z Prokofievovej sa da na Hlavnu stanicu dostat nie s dvomi, ale s 1 prestupom (nova 68 + 201) a inteligentnejsi cestujuci prejdu na Panonsku, kde bude 93ka v stvorminutovom intervale (v preklade s 94 je to 2-min. interval). Ano, z Romanovej bude jedna linka, ale trojminutova. Vzdy je to lepsie, ako ked tade chodi narvana 78 a prazdna 81 i 85. Taktiez poslanec "zabudol" na to, ze Petrzalka v novom navrhu ziskava celotyzdenne spojenie linkou 98 (ex 198 so zachadzkou cez Ovsiste) s Bajkalskou, Vajnorskou a Racianskou a tiez celotyzdenne spojenie linkou 92 s Mlynskou dolinou a Patronkou.
Cela iniciativa petrzalskych poslancov a pana Bajana suvisi s tym, ze nechcu elektricku pustit do Petrzalky - ak by to chceli, rychlo by zistili, ze lepsie trasovanie liniek po Petrzalke tazko spravia. V navrhu je priprava na elektricku v podobe modifikovanej 95, ktora ide co najblizsie k buducej trase eliny v 3-minutovom intervale.
Dalsia vec, ktorou sa pan poslanec nezamysla je napr. kolko ludi sa mota 97kou 20 minut hore-dole po Petrzalke, aby nakoniec za pol hodinu prisli k Slovnaftu? Nechodi nahodou viac ludi do centra? Nie je inteligentnejsie radsej vyrazne posilnit linky do centra na ukor motaku, ked napr. z Luk sa da dostat k buducej 87 buducou 98kou o 6 minut rychlejsie ako ked sa ludia motaju hore-dole po vsetkych petrzalskych uliciach?
Otazka cakania na prestupy je len otazkou, ako sikovne sa spravia pripoje na nosne linky. Cielom navrhu linkoveho vedenia je vyrovnat a zrychlit linky - teda urobit nosne linky, ktore idu co najpriamejsou trasou k svojmu cielu, a ku ktorym sa da priviest hadikom, ktory vymeta ulice. Napr. linka 95 by oproti dnesku prisla na Safko o 6 minut rychlejsie. Ak sa zrealizuje elektricka do Petrzalky, aj tak nakoniec nebudu mat na vyber a o x rokov budu musiet oprasit tento navrh.
-----
V ankete na tomto webe o redukcii elektrickovych liniek za podmienky zlepsenia intervalu a dobrych prestupov az 80% repondentov suhlasilo s touto moznostou a nemam dovod sa domnievat, ze ak by bola ta otazka sita na autobusy, vysledok by bol opacny. Proti redukcii liniek teda bojuju hlavne len poslanci, ktori zial MHD vacsinou poznaju len z dialky...
No ja 506-kou nechodím, ale myslím si, že to môže byť preto, že v autobuse nastane nejaká mimoriadna udalosť (napr. niekto poškodí interiér vozidla), a tak musí byť odstavené, prípadne sa čaká na políciu...
Neviem, či to tu už bolo, ale prečo nočáky, napr. 506, kt. chodí 23:50 z Hl. stan. neabsolvuje celú trasu až po Jasovskú? Včera som počul niekoho, ako sa nad tým rozčuľoval.
Pokiaľ ide o prepojenie Vinohrady - juhovýchod, až sa dostavia Tomášikova po Gardu, bolo by veľmi vhodné. Bude to jedna z mála možností tangenciálnej dopravy v Bratislave. Nejde len o ľudí, ktorí vystupujú z vlaku. Linka by mohla byť dobrým spojením pre Račanov smerujúcich do Ružinova a naopak. V súčasnosti je toto prepojenie čiastočne saturované linkou 75, ale tá zachádza príliš ďaleko k centru. Inak ani nemôže, lebo trasa Nobelova-Odborárska je stavebnými pomermi i stavom vozovky nevhodná, ani cez Riazanskú sa nedá.
Zastávka Bratislava-Vinohrady má veľmi slušné napojenie na MHD - električka v bezprostrednej blízkosti na dva smery. Tieto dva smery predstavujú pomerne slušnú záťaž (Rača + Račianska smerom do mesta) - tá frekvencia nie je zanedbateľná. Obdobne slušné napojenie aspoň na autobusy má teraz už aj Petržalka. Zastavovanie rýchlikov na takýchto staniciach je podľa mňa prirodzené - nemusí sa každý trepať na hlavnú a potom späť. Tak sa to robí aj inde (v Prahe zastavujú rýchliky na Smíchove, v Libni, Vysočanoch, Dejviciach, Zličíne, Vršoviciach, dokonca aj v Čakoviciach, v Ostrave v Porube či Kunčiciach, v Brne pár vlakov v Královom poli).
Vladimir: Tvoj vnutorny pocit zeleznicneho laika Ta vobec, ale vobec neklamal, BA-Vinohrady su skutocne zastavka, nie stanica. Ad2: ta argumentacia s Mladou gardou by sa este mohla doplnit o Istrochem, kde za bolsevika pracovalo cca 5-7tis clovekov. Rovnake zdovodnenie by sa dalo pouzit aj pre zst. BA predmestie (to uz stanica je).
do oblasti stareho OD Ikea môžeš ist iba na 1 prestup: z električky na Račianskej vystúpiš na zastávke Riazanská na bus č.50 a ten ta odvezie až ku križovatke Trnavská cesta-Tomašiková ulica. Pokial by si chcel ist dalej do oblasti Trnávky, z eliny vystupiš na Račianskom Mýte a prestúpiš na trolejbus č. 204.
Takto sa dá dostat do tebov spominanej oblasti s jediným prestupom.
Ale ked chceš ist dvoma prestupmi, nech sa páči, aj na 10 prestupov sa tam da dostat.
A k tej 50-ke. O akom pozemku v areali akej sukromnej firmy píšeš ???
Prehlasujem neman nic spolocne ani s ASCII Solutions ani so SAD Trnava (si pouzival nizsie nejake odvolavky na katastrofalnejsi stav MHD TT vtedy, ked to bolo odveci. To, ze MHD TT de facto neexistuje vie kazdy a nikoho okrem prenajimatelov parkovacich miest to netesi.).
Asertivne - styl typu "pocuj suhajko" mi nieje vlastny, ale neprekaza mi tak ako niekomu tam nizsie?.
Si sa pytal na Horni Herspice a Tesco, to ako keby si sa ma pytal ci ked idem na Zabotovu vystupim v Raci - pokial si myslel OD Tesco v ulici pri HLST. ZST Herspice su postavene pri dialnici a dost mimo ale o zastavku skor su spominane Modrice odkial je spojenie MHD dobre.
A Kralovo pole - co znamena, ze su tam terminaly?
S tou 50-kou: Na opacnej strane mesta ide z Devina kusisko paralelne s elektrickami busova linka pod Novy Most(v spicke je to opodstatnene, ale inak?). Tak sa pytam preco je ta 50 pri slimaku tak extremne dolezita a neda sa presunut k ZST Vino?
K Polusu prestupujem raz, v poriadku, ale uz do oblasti byvalej Ikey alebo dalej na takom kusku 2krat, to je cez vikend uz dost tvrde. Cez Racianske Myto je to uz dost nadchadzka.
Ked by sa urobil prieskum, kolko ludi nevystupuje na Vinohradoch ale na HLST a potom sa vraca do spominanych oblasti, mi chcete tvrdit, ze aj to presunutie 50ky od Slimaka by nebolo rentabilisticky vyhodne (RE aj #45431 Vladimir).
Re #45429 Papyr: S "operacne saly" by som tvrdo nesuhlasil.
Re #45394 81-71: Len cisto k okraju, v nepametam si v ktorom meste sa busy svojho casu tocili aj v areali sukromneho podniku, pre 50ku v BA by take nieco zrejme nestacilo, ale len to, ze troska creativity nieje nikdy na skodu.
Do BA chodim casto pricom si vsimam MHD(s toho do Pooolusu zriedkavo). MHD vyhuzivam vynimocne s uvadzanych dovodov. Povodne som chcel hovorit o absurditach v celej MHD BA, som sa trochu zasekol na priklade tych Vinohradov a tak to asi vyzera, ze si presadzujem vytvorenie vlastneho TAXIBUSU do miest, kde ja potrebujem, ale tak to nieje.
Keď už som sa odhodlal písať (v poslednom čase som diskusiu IBA čítal a musím povedať, že s údivom), tak zareagujem aj na problém týchto dní.
Myslím si, že poniektorí, aj keď všetci o najrôznejších problémoch bratislavskej MHD vieme dosť, sa tu snažia vyrábať problémy aj z toho, čo problémom istotne nie je. Aspoň ja teda napojenie ZŠT Vinohrady na sieť MHD rozhodne nepovažujem za problém.
Nerobte tu zbytočne zo ŽST Vinohrady nejakú extra stanicu, keď ňou nie je. Ako železničnému laikovi mi vždy skôr pripomínala železničnú zastávku ako stanicu. Každopádne mala vždy len pomocnú funkciu a aj keby tam jazdili priame spoje hoci aj smerom na Lieskovec, drvivá väčšina cestujúcich by uprednostňovala hlavnú stanicu. Je to prirodzené, dané polohou stanice, jej napojením na železničnú sieť, históriou a v neposlednom rade aj vybavením pre cestujúcich a pod. Pravdpovediac neviem presne, prečo R vlaky zastavujú na Vinohradoch. Mne to raz niekto zdôvodnil tým, že je to kvôli šudentom na Mladú gardu, aby zbytočne nezaťažovali svojími hromadnými presunmi mesto, keď majú stanicu blízko intrákov. Ale netvrdím, že je to jediný dôvod, prečo tam rýchliky stoja.
Taktiež som sa pobavil nad stanicou slúžiacou pre väčšinu Slovenska (Košice, Zvolen či Topoľčany). Ja by som povedal, že práve naopak. Len domáci, ktorí sa následne presúvajú smerom na Raču, Nové Mesto a pod. túto stanicu využijú a každý v Bratislave nedomáci sa nechá vypustiť na hlavnej stanici.
A napokon, keď už je reč o nosnom dopravnom prúde bratislavskej MHD, a síce ŽST Vinohrady - POLUS ( ), ten je veľmi jednoducho realizovateľný kombináciou električky a autobusovej L50. Myslím, že prestupovať z električky, ktorá ide každé 3-4 min. do autobusu, ktorý ide každých 10 min. nie je najmenší problém a tobôž nie dôvod pre ťahanie L50 kamsi na Vinohrady paralelne s koľajovou dopravou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
untrop