Si: polaritu aj vo vyhybke otocis, ved v krizi vyhybky mas jeden smer pod napätim a jeden bez. Staci len jedno drievko pridat rovnako, ako bola stara perovka pri zimaku. Amos: netusim, ale da sa to spocitat, len stale nechapem preco jednostopu trat. A ked uz 1stopu, dobre, ale aj repliku Daimler-Stoll tbusu (rovno 2, letny a zimny) s kontaktnym vozickom namiesto brkatych zberacov.
si
zmena polarity ak by bola, nebola by asi na vyhybke, ale kdesi v obratisku a vyzerala by ako klasicky UD (teda usekovy delic).
Z hladiska vozidiel - vraj aj prve 14TRky mali standardne namontovany diodovy mostik (alebo nieco take) ktory sluzil miesto tej paky a automaticky "zvolil" automaticke zapojenie polarity, len kvoli poruchovosti sa od toho upustilo (hmm diody na radove stovky amper v 1980tych rokoch, to sa vobec divim ze bolo)...
Re #44762 Andy: neboli tie stopy obe pre jeden a ten isty smer ?
Ale urcite si myslim (a nik ma len tak lahko nepresvedci) ze je jednoduchsie, lacnejsie a aj praktickejsie natiahnut trolejove stopy 2 ako vymyslat nad neakym jednostopym riesenim. (co ak napriklad v roku 2007 bude na zeleznej studnicke neaka akcia alebo proste len bude uz dostatok penazi na prevadzku a bude vhodne tam nasadit 3 alebo 4 vozidla miesto jedneho ?)