81-71: urcite je prazske metro vytazenejsie (percentualne aj absolutne) ako cela siet DPB. Ale to nie je o metre a nemetre. To je o velkosti mesta a prilahlej aglomeracie, o hybnosti obyvatelstva, o demografickom vyvoji, o trhu prace a inom.
S tou vytížeností je to docela problém, jezdím metrem na Cčku skoro každé ráno tak kolem 9 hod a je to docela našlapané, intervaly kolem 3 minut, ale to co zažívám cestou zpět kolem 17 hod je šílené. I při intervalu 2 min (ve skutečnosti přijíždí souprava tak po 1 minutě), se člověk ve stanicích tlačí davem a cpe se do přeplněných souprav. V nejbližších letech by mělo Cčku ulehčit Dčko.
Btw nevite kde bych se více dozvěděl o historii plánování Bratislavského metra, nějaké dokumenty atd? Díky ?
všemožné rozširovania, predlžovania opravovania komunikácií po celom meste, no napríklad most Lafranconi, kolko svetelných križovatiek sa buduje kôli gumokolom, parkovací systém a pod. Sú to len maličkosti, ktoré dávajú obrovské sumy
aniv Prahe nemáš metro neustále plné ?
Inak, dost často vidím po meste jazdit klbové busy s označením "ZV alebo slúžobná jazda". To mi pride ako vozenie vzduchu, alebo aj napríklad to, že iba máličko liniek bere ludí na dojazdoch...
81-71: no rad by som videl tu vytazenost B-linky Janikov dvor - T.myto v case do 06:30 a po 20:00. To by sme povozili kubiky vzduchu, hlavne supravami kapacitne nevariabilnymi...
Ok, ale dokážeš vymenovať iné miliardové stavby pre IAD, ktoré financovalo mesto (v nedávnej minulosti) okrem mosta Košická (keďže ten most je zatiaľ financovaný z pôžičky, ktorú si mesto zobralo, ale ešte nespláca)? Alebo tie necelé dve mld. na jedinú stavbu (most) sú tie o ktorých hovoríš ako miliardy dávané mestom na dopravné stavby?
81-71: dalsou chybickou krasy DPP Metra je zalostne nizka kapacita linky C. Praha ma vsak pre metro silny argument: dostatocne vela ludi na to, aby si (primerane) kapacitne dokazal vytazit 5 vozovy vlak pri stale prijatelnom (10min.) intervale aj v skorych rannych a neskorych vecernych hodinach. Mimochodom dalsi prazsky metrokiks je koncepcia novych suprav M1: Nie su variabilne spriahatelne tak, ako boli stare Ečs a 81-71. Z nich si v pripade mimospickovej potreby teoreticky vyziskal aj vlak 2vozovy.
prepač, nie si v obraze a rad ta do neho dostanem. Totiž, vela ludí na iMHD má tak trošku čudne prepočty a tvrdia, že skoro všade stačí elina. To by si musel čítat hodne príspevkov o bratislavskom metre, ktoré sa po revolucii v roku 1989 prestalo stavat po spoločenských zmenách. Ja napr. tvrdím, že planovana trasa B Petržalka-janíkov Dvor po Trnaské Mýto by bola určite plne vytažená, iní tvrdia že nie. Nateraz určite v Prahe nie su až tak vytažené úseky Rajská zahrada, Černý most a taktiež v okolí Radlic. Mne to vysvetlovat nemusíš, ja to vidim do buducna, tie uzemia sa zastavajú, tak ako novobudovana trasa na Letnany a pod. Ja som samozrejme za metro, ja som narážal na ludí s iným názorom. To je na dlhšie.
Ja sa určite necítim také veci hodnotit, no ak by sa malo stavat metro podla zatažovích prepočtov podla podaktorích ludí tu na iMHD, ktorí to majú ako argument proti BA - metru, potom by určite tretina z existujucej siete v Prahe neexistovala....a to že v Prahe su veci idealnejšie ako tu - plný súhlas
81-71: necitim sa byt povolanym posudzovat zatazove smery prazskej MHD, ale aj tam sa zadarilo zopar hrubych kiksov, metro z toho nevnimajuc. Napriklad fatalna facka trolejbusom leta pane 1972, systematicka likvidacia tramvaji v centre po kvetnu 1974, vzita dogma o nutnosti stavet metro jako barak (kryte nadzemne useky na Becku okolo Zlicina a Cerneho mosta i mnoga inych). Ono ani v Materi Urbule nie je vsetko idealne, aj ked idealnejsie ako v hlavnej dedine SR.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kuku
Btw nevite kde bych se více dozvěděl o historii plánování Bratislavského metra, nějaké dokumenty atd? Díky ?