AD Praha linka A: ja osobne si myslím, že to v Prahe dopadlo najlepšie ako mohlo. Je však zarážajúce koľko rýchloelektričkárov a čo ja viem koho sa na tomto fóre nájde. Neviem či z ludí, ktorí sú proti metru srší závisť voči Prahe, že tam idú peniaze do rozumných vecí (pre ludí, aby mohli lepšie cestovat po meste) a že tu sa tlačí len autíčkova lobby (most Apollo, dialničný obchvat, tunel Sitiny...) - tie stavby majú opodstatnenie, ale treba mysliet aj na MHD a tu sa investujú vkuse iba desiatky miliárd SKK pre autičkárov, podporuje sa trend zvyšovania počtu ludí cestujúcich IAD, a ja sa cestujúcim ani nečudujem. Proste v Prahe podporuju cestovanie MHD, v BA sa podporuje cestovanie po meste IAD. Nech dakto skúsi napísať čo veľkého sa od revolúcie postavilo pre MHD (nové električkové trate ???) okrem pár metrov novej trolíkovej trate na Kramároch, vlastne je to pár metrov smiešnej odbočky a plno kecov o trolíkoch na Vlárskej, Dlhých Dieloch, v Petržalke, o nosnom systéme a zatial inde budujú nove trate, predlžuju sa metro... a pod. Vlastne aj u nas sa buduje, ale kedže u nas je autičkova lobby, tak peniaze sú sústredené iba jedným smerom a to pre IAD. A nosný systém ? Nič sa nerobí, akurát sa neustále hovorí aký by mal byt, ale fakt je ten, že to je len ochudobnený variant toho čo tu podobní degeši ako sú teraz pri moci začiatkom 90. rokov zastavili...Správna odpoved je defakto nič akurát sa podarilo úspešne zastavit rozbehnutú výstavbu metra, ktorá sa za socíku začala. Ešte nech si dakto spomenie, kolko sa toho vybudovalo alebo dokončuje pre autičkárov a kamióny a prídeme k ohromným miliardám. Takže peniaze by boli, ale podporuje sa IAD na rozdiel od \"ZLATEJ\" Prahy... Nosný systém v nedohľadne a ak sa aj budovat bude, okažfý miliónik sa budu hádat...ako výsmech oproti tomu pôsobí fakt, že ešte podaktoré miliardové stavby vrátane tunela pre IAD ani nedokončili, už sa šepká o šiestom moste a tunely, samozrejme iba pre IAD...
Berte to ako môj názor, ktorým prispievam do diskusie a v žiadnom prípade ho nechcem nikomu nanútit. Myslím si, že pokiaľ tu bude viac ludí diskutovat a bude tu viacej rôznych názorov, o tolko môže byt diskusia zaujímavejšia ?
Moje putovanie Parížom je síce už staršieho dáta, ale využitie metra bolo naschodnejším spôsobom rýchleho a efektívneho "premiestnenia sa". ? Treba povedať, že po Paríži - ak je človek turista, resp. návštevník sa chodí hlavne peši; ❤ ale na presun po meste je vybudovaná pomerne veľmi dobre fungujúca a variabilná sieť dopravy - do vzdialenenjších okresov mesta chodia prímestské vlaky a autobusy; centrum odľahčuje metro a autobusová doprava. S taxíkmi nemám skúsenosti-dokonca si neviem v pamäti vybaviť ani jeden. ? Metro v čase mojich ciest Francúzskom nebolo najmodernejšieho vzhľadu - súpravy boli temer komplet pografittované a powritované, vlaky boli dizajnovo dosť hrubého výzoru (základnej farby tak lila-sivej) s hrubým gumovým spodkom. Premávali však rýchlo a účelne. Kolorit metra dopĺňali potulní muzikanti a svojrázni žobráci - jeden sa dokonca presúval s veľkou harfou! ? Električku si nepamätám vôbec a trolejbusy len hmlisto. Busy boli väčšinou kĺbové, nízkopodlažné automatiky domácej výroby (Renault).
All: He, zase teoretické diskusie oslavujúce fakt, že v Prahe sa bude predlžovať metro, bez ohľadu na to, že zvíťazilo úplne dementné riešenie, ukájajúce choré ego Prahy 6. Ámos: Pre spojenie s "vozovňou" (depom) metra to nemá ŽIADEN význam. Depo metra A je v Hostivaři a pre technickú nekompatibilitu súprav liniek A a B nemá spojenie trasy A s depom Zličín žiadny význam. Netreba diskutovať bez znalosti miestnych pomerov.
Tu nejde o nejaku imaginarnu nenavist voci metru ako takemu. Ale starosta Prahy 6 sa raduje a rozplyva nad tym, ze metro A na letisko zvitazilo nad projektom rychlodrahy na letisko. Podla mapy, ktoru som pripravil na http://papyr.szm.sk/teplice/letisteruzyne.jpg a kde som zakreslil navrhy stanic metra, s ktorymi sa pocita, to znamena, ze vyhrala zelena varianta nad ciernou.
Rychlodraha by znamenala zdvojkolajnenie, ciastocne zatunelovanie a elektrifikaciu trate Praha Bubny - Hostivice a urobenie kratkej odbocky na letisko. Takato rychlodraha by mohla jazdit na striedacku do Kladna a na to letisko, spickovy prekladovy interval 7,5 minuty, uvazovane vozidlo jednotka Ceskych drah radu 471. Umoznuje prestup na VSETKY TRI linky metra, zaroven ich ciastocne okruzne spaja.
Metro bude znamenat tunelovanie a tunelovanie, pricom bude predlzena len jedna trasa. Okrem obrovskych stupani, co to tam ma zdolavat, vadi aj to, ze metro vobec neriesi dopravu do Kladna a zatazovanie metra bude nerovnomerne - v uz dnes existujucej casti trasy A to bude narvane, od Dejvickej po Motol poloprazdne a od Motola prazdne.
A nad tym sa mam radovat? Alebo - ked s tym nesuhlasim - som nepriatel metra?
Preboha ticho!!! Vo fínsko na metán jazdia busy, tak ticho lebo sa začne nová etapa bioplynofikácie. ? Samozrejme, že by bolo lepšie keby to zohrievalo vodu a tou by sa v zime kúrilo a v lete vyhrievalo bazény budúceho aquaparku, ktorý stavajú už 4 roky. Možno, že ho nenazbierajú toľko?! Skús napísať maila na vodárne, prečo to robia tak ako to robia.
Keď už sa tu rozoberá Praha, nedá sa mi neopítať, aj keď budem zase označený za Antičecha a čo ja viem čo ešte, ale čo je lepšie? Zdíhať cenu cestovného lístka každoročne postupne, alebo niekoľko rokov nechať cenu cestovného lístku nezmenenú a potom ju zdvihnúť o 66%?
Už z nastolenia otázky je jasný môj názor, veď 75min. lístok stojí/bude stáť v Prahe v prepočte 26,-Sk a to aj keď budem chcieť ísť napríklad 25 minút.
V Bratislave ma hodina stojí 22,- a 30min. ma stojí 18,-. Treba však povedať, že ak budem cestovať viac ako hodinu, bude ma to stáť 44,- a keby som to stihol do 75min. tak v Prahe by ma to stálo stále "len" 26,- (Bratislavské veľkostné pomery však veľa možnosí na cestovanie dlhšie ako 60 min. nedávajú, pokiaľ to nie je imhďák a len tak sa nevozí)
Najlepšie raz bolo, keď bolo strhnuté vedenie na Miletičke, samozrejme v rade už stálo plno trolejbusov a keď ho opravili, tak ten prvý 201 si nahodil PREHLIADKA MESTA a odišiel sa otočiť na Ružovú dolinu, takže za 3 minúty bol zasa naspäť, tak to pre laikov vyzeralo ako fakt nejaká vodičova prehliadka mesta, ľudia len pozerali..
Tuším, že keď sa na tejto stránke jedná o metro, tak sa tu zdvíha vlna nevôle proti tomuto typu dopravy. Diskusie týkajúce sa Bratislavy a metra teraz na mysli nemám. Myslím, že v Prahe je rozumné pokračovať s jeho výstavbou a pre Prahu to bol lepší ťah ako podzemná električka. S Áčkom sa uvažuje aj ohladom vetvenia do Zličína. Samozrejme, že sú to zatiaľ plány. Realita sa ukáže o pár rokov.
Na Rajskej prestavkovala 6608 L 202 a na transparentoch mala okrem 202 namiesto konecnej CILIZSKA MALACKY. Neviete kde tam je konecna ? ? Pred jazdou zmenil opat na Cilizsku. asi vazne zistil, ze do malaciek nevedu troleje.
Mas absolutne pravdu. Podla toho to vyzera. Otazka je, ze ci si aspon take uvahy o prepojeni vzdialenejsej aglomeracie ako Kladno dovolit v situacii ked slavnostne ideme spustit most Apollo a snad aj Sitinu (Petrzalsky dialnicny pohreb nemenujem) a tajne uvazujeme nad siestym mostom a druhym tunelom.
Jedna sa tu o neodskriepitelny fakt, ze v Prahe je doprava na neporovnatelne vyssej urovni. A je nevhodne porovnavat. Co spravime s Bratislavou je druha, podstatnejsia otazka.
Takové informace by měl člověk brát trošku s rezervou. Ihned po dokončení prodloužení trasy C dále na sever a jejim zprovozněním, což má být někdy začátkem roku 2008, přejdou stavaři na stavbu nové linky metra D, o které se zatím neví, zda bude stavěna jako klasické metro nebo VAL. Technicky se to dá zvládnout za něco více než 2 roky (7 stanic, 7,47 stavební délky). Už to bude stát více než 40 mld Kč. Chtěl bych vidět, kde Praha sežene dalších 40 mld na prodloužení A a ještě to navíc stihnout do již proklamovaného data začátku stavby. Navíc prodloužení Ačka neni ani zaneseno v uzemnim planu hl.m. Prahy. ?
Neviem, či to tu bolo, ale dnes viacerí vodiči mali unfimormy. Teda tie košele bledomodré s erbom DPB na náprsnom vrecku. vyzerajú dobre.
Ďalší nedostatok odstránený. ☺
Jdu blejt, velebnosti. Je to strasna sprava a urcite to nie je najlepsie mozne riesenie. Zvlast, ak si metro cestou na letisko este "zabehne na vysetrenie" tam a naspat cez kopec k FN Motol (kopec vysoky ako 25-poschodovy dom). V roku 2009-2010 sa moze zacat stavat - podla Lidovych novin by sa do Motola malo metro dostat r. 2019 a na letisko v r. 203x.
Zatialco obycajna kolajova rychlodraha, kriziaca s moznostou prestupu vsetky tri linky metra a lahko prepojitelna s Kladnom a zeleznicami vseobecne, kde by termin dohotovenia, nie zaciatku vystavby, mohol byt okolo tych 2010, to neprejde. Moc rychle, moc lacne, moc problemov to riesi naraz, este nedaj boze by zacala byt hromadna doprava pouzitelna. A tu nejde o pouzitelnost, ide o to, co najviac preinvestovat. A hlavne rychlodraha by obmedzila majitelov vil vo vilovej stvrti. Preto Chalupa tak radostne plni sny Prahy 6 a vybera projekt z nejlepsich moznych - projekt predlzenia tazkeho, velkeho, plne kryteho metra sirom-sarom po Prahe. Jdu ven blejt, velebnosti.
81-71
Berte to ako môj názor, ktorým prispievam do diskusie a v žiadnom prípade ho nechcem nikomu nanútit. Myslím si, že pokiaľ tu bude viac ludí diskutovat a bude tu viacej rôznych názorov, o tolko môže byt diskusia zaujímavejšia ?