Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Toľko chýb som v strojopise ešte nevidel. ? Dávať električku pod zem je nerozumné.
Odpočuté z rozhovoru s vyšším pracovníkom DP Praha:
za lístky tržba 2 mld + dotácia 8 mld
pretože nasledujeme trend v mnohych Europskych metropolach a dost velkou mierou prispievame na dopravu. Táto obasť je v Prahe veľmi dobre zastúpená.
Zlá výhovorka. Ale oprati DP Bratislava, ktorý by mal dostať k 5 násobku svojej tržby, chodilo by sa krajšie a lepšie.
Možno by sa už tá električka do Petržalky stavala a vedelo by sa oveľa skôr kde sa dajú zohnať investičné prostriedky (ktoré sa dostanú do ekonomiky veľmi rýchlo späť).

A ešte jeden odkaz pre električkofilov v tomto meste...
Električka je doplnkový dopravný prostriedok. Napriek tomu že to funguje v mnohých, aj hlavných, aj večších mestách ako je Bratislava. V týchto mestách sú ale tieto električky dobre a výhodne napojené na roziahly, rýchly, bezpečný, dobre vybavený systém ťažkej koľajovej dopravy. Ktorého sa my v Bratislave nedožijeme. Kto je presvedčený, že áno nech slobodne vyjadrí svoj nesúhlas.
Električka Bratislavských rozmerov je nevhodná do centra mesta. Ak porovnáte Vieďeň, čo je lepšie ? Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú. Pretože o tom nikto nič nevie.
Určite sa zlepší prejazdnosť električiek mestom. A rozšírenie pešej zóny, pretože v Bratislave striktne platí, že kam môže ísť električka môže ísť aj auto.
Moja otázka je, čo sa stane potom, ako električka vyjde von. Možno v roku 2100 - výjazdy spod zeme Lafranconi, Krasňany,Jurajov Dvor, Bajkalská (môj odhad). Centrum bude oveľa väčšie a náročnejšie na dopravu. Potom sa tá električka bude hnať cez všetky preplnené ulice. Bude brzdiť a ohrozovať dopravu (s preferenciou alebo bez preferencie). Čím viac trate pôjde pod zem, tým budú trate na všetkých radiálach bezpečnejšie. Totiž človek musí byť v cieli rýchlejšie s MHD.
Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro, Nie preto, aby tam mohol byť jazdný pruh pre autá (pretože tak to u nás dopadne - autá a parkoviská). Električka do vzdialenej stanice z Dejvickej pokračuje tak, že metro ide oblasťou po inej trase. Tým sa dosiahne jeho nasmerovanie do veľmi preťažených častí a tým sa zlepší dopravné pokrytie mesta (nemocnica Motol, letisko). A rozvoj.
Čo teda v uliciach, v ktorých sa už dnes nedá bezpečne a pohodlne nastúpiť do električky so šírkou ostrovčeka 1 meter ? Rýchlejšiu električku ?
Myslím, že stačilo. Tri pripomienky:
Nosný dopravný systém existuje aj neexistuje. Je totiž stále. Každé jedno mesto ho má, aj Bratislava. Nič teda nie je nové. Nebudujeme marketingové politické sny a nerobíme zázraky. NDS v skutočnosti neexistuje.
Dopravný systém sa nestavia od Primaciálneho námestia, ale širšom ponímaní aspoň z A,HU,CZ respektíve v tom užšom z PK,DS,SC,TN,... A to z mesta aj do mesta.
Určite v minimálne polovici nemám úplnú pravdu. Alebo vôbec.
Reply on: trepko #44518:
A este musim doplnit ze sice su nase VVER 440 omnoho bezpecnejsie ako RBMK, ale uz V1 je velmi stary a fakt by bolo dobre ukoncit jeho prevadzku a radsej dostavat Mochovce.
Reply on: BigMac #44497:
Verim ze to znie divne to ze ju mam rad a tvrdim ze je nebezpecna. O tom ze je bezpecna ma nikto len tak lahko nepresvedci. Uz len pri tazbe sa uvolnuje sajrajt ktory sposobuje rakovinu pluc a stitnej zlazy nehovoriac o tom, ze z vytazenych 1000 ton su uzitocne len 3 tony. A co je na tom ze ma tak fascinuje stiepna reakcia a to fantasticke mnoztvo energie ktore sa pri nej uvolni. A pekne je ze to dokazeme aj inac vyuzit ako len na elekt. enrgiu. ?
DP hl.m. Prahy a.s. vypíše do konce srpna tohoto roku výběrové řízení na 250 nízkopodlažních tramvají s dodávkami v letech 2009-2018. Ty mají doplnit již 20 nových tramvají Škoda Anitra 14T+, které budou dodány v letech 2005-2008 Tady jsou její fotografie http://www.ospea.cz/clanek.php?page=205

Tady je prozměnu fotografie již hotové Wany. DP Praha uvažuje o zkušebním provozu a kdyby se osvědčila, bylo by velmi pravděpodobné, že by se část dalších tramvají modernizovaly tímto typem.
http://foto.prazsketramvaje.cz/jine/ostrava/04052005/t3r[1].ev.n%20-%2064%20smycka%20zabreh.jpg

Jinak v během dalších 14dnů by měl být ukončen provoz starých souprav na lince metra A. Starými soupravami 81-71 se bude možno svést pouze na lince B. I na lince B se již brzy začne jezdit modernizovanými soupravami, po odskoušení zabezpečovacího zařízení ARS na modernizovaných soupravách se počítá s nasazením v běžném provozu. Stav vlaků v pražském metru je v současné době:
Linka C:42 nových souprav M1 + 6 dalších, které mají být hotovy na začátku příštího roku
Linka A:25 modernizovaných souprav
Linka B:Již 9 hotových modernizací čeká na zkušební provoz, zbytek je tvořen starými vozy 81-71.
Si: tak nech pristavaju este jeden guloidny plynojem a nebudu musiet externy horak zapalovat. Ved zlozenim je to nejaky metan alebo velmi podobny uhlovodik. Dostatocne horlavy, dostatocne vybusny, dostatocne stlacitelny, dostatocne bezpecny, aj ked nie blbuvzdorny - vid COV Vrakuna, leta pane 198asi1, tam im to po akomsi experimente cernobylskeho typu svaclo do luftu tak, ze privolani hasici pouzili technologiu riadeneho poziaru a kompletne to nechali vyhoriet a vytavit.
Vrchneho VRBUSTa asi para oparila alebo stretku smrtol, pretoze na Roznavskej pod zeleznicnym viaduktom sa novie rychlostničkä objavili! Smer Trnavka 40km/h, smer mesto 35km/h.
fobust: Hej, má vzdialenosť otočných čapov 7,5 m ale je zase o 2 cm užšia a má iný tvar, takže prejazdný profil je rovnaký ako T3. S tým palivom je to tak - zatiaľ sa dá využiť akurát tak na výrobu jadrovej bomby ale všetci dúfajú, že raz sa s tým plutóniom bude dať robiť aj niečo iného, tak sa to skladuje v dočasných úložiskách a nikto sa neponáhľa deponovať to trvale.
Reply on: Papyr #44493:

Navyse vyhorene palivo z JE sa da potencialne dalej vyuzit, preto sa skladuje a nevyhadzuje napr. do mora.
Reply on: S499.1023 #44424:

Nema nahodou T3Wana vzdialenost otocnych capov 7,5 metra? Zodpovedaju nase trate - obluky profilu takejto tramvaje? ?
Reply on: Andy #44508:
A ešte sa spomenie 6312, čo šla tiež do BB.. 🙂
Reply on: LUK #44507:
Asi sa spomenie, keď začne premávať 6610. A bolo by dobré zistiť čo je s 6607, lebo je dlho nezvestná na uliciach.. 🙂
A 6614 do noviniek nepôjde? ?
Reply on: galiyosha #44505:
aj ked ma zabijes, tak ti nepoviem (mozno z toho aj naozaj robia len to teplo, ale co si dobre pamatam, tak myslim ze tam mali aj neaky rotacny stroj ktory im to pohanalo... mozno si to ale iba s niecim mylim, v kazdom pripade ten plyn co sa vyrobi urcite nespaluju vsetok jalove na tom vonkajsom horaku)
Reply on: si #44504:
Elektrinu? Ja som si myslel, že sa to používa len v kotolni na ohrev vody alebo na čo... Nevieš, aký to má výkon? By ma celkom zaujímalo, koľko elektriny je schopná vyprdieť taká Petržalka... ?
Reply on: BigMac #44502:
hmm no mozno sa budes divit, ale oni v tej COV v Petrzalke z toho bioplynu aj elektrinu vyrabaju, akurat problem je ze raz je toho bioplynu malo a inokedy zas vela a ked ho je prilis vela a maju uz plne zasobniky, tak im nezostane nic ine, nez ho spalovat v horaku...
Amos: neplac, protiatomovy osial vypukol aj v Deutschlande, tam ich chcu zatvorit asi 14, presne cislo mi, zial uniklo.
Amos: v principe by som s Tebou suhlasil, aj ked nie uplne. Take smeti napriklad same od seba nehoria tak dobre, ako si vela ludi mysli, preto sa im podkuruje plynom (obdobne ako neboztikom v kremacnej peci). Len som akosi nepochopil, preco COV Petrzalka najrv kakovy bioplyn zhromazduje v plynojeme a potom ho v prilahlom horaku spaluju a v lete i v zime nim vykuruju atmosferu. Na to by tiez mohla vrcat nejaka malo kW kogeneracna jednotka a sracky nic nestoja, naopak, za produkovanie splaskov platime stocne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.