Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
dnes rano jazdil aj nejaky plynak na L88, cislo som nevidel
Reply on: Sommelier #44520:
S tým názorom, čo je tam v 8/10 tvojho príspevku nesúhlasím. Predsa už aj inde na svete sú v popredí električky ako nosný systém. A aj v Prahe je električka do istých oblastí budovaná rýchlodrážne, pretože pre tieto oblasti je kvázi nosný systém (Barrandov, Modřany)
čaute ide vam košicka imhd? neviem prečo mi nechce otvorit ?
Reply on: m@rtin #44530:
Inak ak som to spavne pochopil zo skodovackej stranky tak ich idu 8 dodat aj do Polska.
Reply on: KLF #44531:
No presne tak, nič moc. Vektra je určite krajšia, i ked mne sa osobne aj tak najviac páči SGP ULF jazdiace napríklad vo Viedni...
Reply on: m@rtin #44530:
Huh.. 😉 Porsche ? 🙂 No sila... No ale to este nemusi byt zaruka, ze sa to musi pacit, nie ? Mne osobne sa vazne ta Vektra po dizajnovej stranke paci viac.
KLF:
Ta nová tramvaj je vyráběná ve Škodě Plzeň a design na ní dělala firma Porsche. Ta dělala i design pro nové lokomotivy pro ČD tady: http://elektricke.atlaslokomotiv.cz/380/380-001.jpg

T3 Wana je rekonstruovaná T3, kterou provádějí v Ostravě. Víc se dočteš někde na netu. Je to zkrátka jedna z mnoha dalších modernizací T3, která by připadal v úvahu.
Reply on: BigMac #44528:

Myslim ze vyskum sa velmi sustreduje na fuziu, vid ITER.... ? Takze buducnost vid tam. Som optimista - verim ze sa dozijem prveho reaktora, ktory nebude len tetovaci, ale bude plne vyrabat el. energiu. Mozno budem dedo kym to doladia a pojde to do prevadzky.
Trepko: nabuduce, skor ako nieco namlatis do klavesnice skus prirucku fyzikalnej chemie a sylaby z nuklearnej fyziky. Taky atom je svina, ale sekerou sa stiepit neda, to si skor rozstiepis palec, ktorym ho pridrziavas. 😉 Ale je pekne, ze si zastancom tejto modernej formy ziskavania cistej energie, hoc sam ani nevies poriadne preco. Este tak odhalit new sposob, ako zvysit jeho ucinnost a sme svetove jednotky! VÚJE Trnava. jadrová energia - energia buducnosti!
Trepko: na margo predosleho prispevku: radiodiagnostika a radioterapia nie su stiepne reakcie, ale len fyzikalne a fyziologicke vyuzitie ionizujuceho ziarenia. Spravna davka na spravne miesto o spravnej frekvencii, pripadne odraze. Rec je o roentgene, ozarovani nadorov a pocitacovom nuklearnom tomografe, pre blbych Americanov pocitacovom tomografe. Tam vsak ide o elektrochemicke javy, o ostrelovanie jednotlivych jadier elektronovym lucom, podobne ako na obrazovke televizora. Len prvky su ine.
Trepko: zklidni hormony. Stiepna reakcia rozhodne fascinujuca je, ale tie Tvoje, prepac, dristy o vydatnosti loziska rudy fascinuju uz menej. To je geologicky problem, rovnako ako u hocktorej inej suroviny, uhlie, striebro, zlato, med a cin nevynimajuc. Zato ta celkova ucinnost atomovej elektrarne v rozmedzi 1-3% je fascimujuca dokonale. Ake ine "rozumne" vyuzitie jadra ako vyrobu elektriny a tepla poznas? Teda okrem zbrani hromadneho nicenia a tzv spinavych bomb... 😞
Reply on: Andy #44523:
:))) No sak aj to je potrebne pre nas - autickarov. Nie ? 🙂
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mikimaus #44490:
A linka 510 aj po dva a pol mesiaci výluky podľa CP jazdí cez Mierovú a na displejoch hádže Radničné nám. a podobne, hoci jazdí cez Gagarinovu.
Reply on: KLF #44522:
V BA budeme mať Most Košická, Mlynskú dolinu, Einsteinovu, Sitiny, dva pruhy na nábreží, dlhšiu Tomášikovú a podobne... 🙂
No neviem, ale najkrajsia mi pripada ta VEKTRA. To nove, co chystaju pre Prahu vyzera dost divne.
A ta T3Wana - kokos to co je ? 🙂 To aj v BA budeme mat ?
Toľko chýb som v strojopise ešte nevidel. ? Dávať električku pod zem je nerozumné.
Odpočuté z rozhovoru s vyšším pracovníkom DP Praha:
za lístky tržba 2 mld + dotácia 8 mld
pretože nasledujeme trend v mnohych Europskych metropolach a dost velkou mierou prispievame na dopravu. Táto obasť je v Prahe veľmi dobre zastúpená.
Zlá výhovorka. Ale oprati DP Bratislava, ktorý by mal dostať k 5 násobku svojej tržby, chodilo by sa krajšie a lepšie.
Možno by sa už tá električka do Petržalky stavala a vedelo by sa oveľa skôr kde sa dajú zohnať investičné prostriedky (ktoré sa dostanú do ekonomiky veľmi rýchlo späť).

A ešte jeden odkaz pre električkofilov v tomto meste...
Električka je doplnkový dopravný prostriedok. Napriek tomu že to funguje v mnohých, aj hlavných, aj večších mestách ako je Bratislava. V týchto mestách sú ale tieto električky dobre a výhodne napojené na roziahly, rýchly, bezpečný, dobre vybavený systém ťažkej koľajovej dopravy. Ktorého sa my v Bratislave nedožijeme. Kto je presvedčený, že áno nech slobodne vyjadrí svoj nesúhlas.
Električka Bratislavských rozmerov je nevhodná do centra mesta. Ak porovnáte Vieďeň, čo je lepšie ? Pretože električky v centre mesta pod zemou nikdy nebudú. Pretože o tom nikto nič nevie.
Určite sa zlepší prejazdnosť električiek mestom. A rozšírenie pešej zóny, pretože v Bratislave striktne platí, že kam môže ísť električka môže ísť aj auto.
Moja otázka je, čo sa stane potom, ako električka vyjde von. Možno v roku 2100 - výjazdy spod zeme Lafranconi, Krasňany,Jurajov Dvor, Bajkalská (môj odhad). Centrum bude oveľa väčšie a náročnejšie na dopravu. Potom sa tá električka bude hnať cez všetky preplnené ulice. Bude brzdiť a ohrozovať dopravu (s preferenciou alebo bez preferencie). Čím viac trate pôjde pod zem, tým budú trate na všetkých radiálach bezpečnejšie. Totiž človek musí byť v cieli rýchlejšie s MHD.
Opäť Praha - Dejvická ulica - jedna preťžená výpadovka - popod električkovú trať idú položiť metro, Nie preto, aby tam mohol byť jazdný pruh pre autá (pretože tak to u nás dopadne - autá a parkoviská). Električka do vzdialenej stanice z Dejvickej pokračuje tak, že metro ide oblasťou po inej trase. Tým sa dosiahne jeho nasmerovanie do veľmi preťažených častí a tým sa zlepší dopravné pokrytie mesta (nemocnica Motol, letisko). A rozvoj.
Čo teda v uliciach, v ktorých sa už dnes nedá bezpečne a pohodlne nastúpiť do električky so šírkou ostrovčeka 1 meter ? Rýchlejšiu električku ?
Myslím, že stačilo. Tri pripomienky:
Nosný dopravný systém existuje aj neexistuje. Je totiž stále. Každé jedno mesto ho má, aj Bratislava. Nič teda nie je nové. Nebudujeme marketingové politické sny a nerobíme zázraky. NDS v skutočnosti neexistuje.
Dopravný systém sa nestavia od Primaciálneho námestia, ale širšom ponímaní aspoň z A,HU,CZ respektíve v tom užšom z PK,DS,SC,TN,... A to z mesta aj do mesta.
Určite v minimálne polovici nemám úplnú pravdu. Alebo vôbec.
Reply on: trepko #44518:
A este musim doplnit ze sice su nase VVER 440 omnoho bezpecnejsie ako RBMK, ale uz V1 je velmi stary a fakt by bolo dobre ukoncit jeho prevadzku a radsej dostavat Mochovce.
Reply on: BigMac #44497:
Verim ze to znie divne to ze ju mam rad a tvrdim ze je nebezpecna. O tom ze je bezpecna ma nikto len tak lahko nepresvedci. Uz len pri tazbe sa uvolnuje sajrajt ktory sposobuje rakovinu pluc a stitnej zlazy nehovoriac o tom, ze z vytazenych 1000 ton su uzitocne len 3 tony. A co je na tom ze ma tak fascinuje stiepna reakcia a to fantasticke mnoztvo energie ktore sa pri nej uvolni. A pekne je ze to dokazeme aj inac vyuzit ako len na elekt. enrgiu. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement