Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Beus #44115:
Mam to popletene s tymi frekvenciami to u mna
dobre nie je viem len ze najprv do prvych Karos typu este 7XX boli davane navonok vyzerajuce ako ŠMkach mali taky hrubší zvuk a naboj trcal mierne nad uroven disku, potom tie bezne huciace ktore maju naboj tesne pod urovnou disku,potom tie nehlucne modernejsie co ma ich dnes vacsina a potom detvy. A este na prvych ikaroch 280 bolo zase nieco uplne ine a niektorych novsich 15Trm je ta s polovičnym nabojom. Ale minule som išiel nejakym starsim 14Tr co nema este to dobre kurenie a sedadla klasicke kozenkove s trupkovymi uchytmi kde sa mi dobre sedi nie ako tie potom kde sa stale zošmykujem - a potom tie plastove su ok, a tam to malo zvuk uplne odlišny od beznej raby taky ten hrubší ako tie uplne najstaršie ale vzhlad ako tie bezne asi nejaky hybrid ale nebudem ani tolko vypisovat Caf
Reply on: Beus #44115:

Ja si pamatam, ze 3184, este ako 3184 cerstvo po plynofikacii mala strasne, ale strasne huciaci diferak. Zrejme uz bude vymeneny. Mozno je to prave ten medzimestsky. Neviem. Autobusy su menejcenne dopravne prostriedky, snazim sa im vyhnut.
Reply on: Yps #44098:

Tak to je nieco ine, KT8D5 ma iny profil a aj celo je oproti T3 sirsie, takze to co pises dava zmysel. Ja som narazal iba na dlzku, ta je rovnaka. ?
Reply on: kondy #44111:
Hm, v 89 sa uz Karosy robili len s Detvami, muselo to byt skor 🙂 a tu \"zmensenu\" menejhuciacu Rabu (ako na prvych ik435, alebo ik280 \'94 (KE), alebo 15TrM - ono so tu 3 rozne odrody Raby) som este na Karose nevidel 🙂 Aj tak, najgenialnejsiu Rabu maju (teda mali, uz aj oni tam zacali montovat inu napravu) licencne Ikarusy (neskor IkarBusy) v Juhoslavii - tie sukolia v naboji zladene tak, ze to vydava 2 frekvencie (ako vsetky ostatne Raby), pricom ale druha je 1.5-nasobok prvej, takze to sice huci ako Raba, ale aj hudobne pocujucemu uchu to lahodi (cista kvinta) 🙂
Inac, ked sa vyznas do Raby, mozno mi budes vediet povedat, co za divnu Rabu maju niektore C744-ky - to boli myslimze jedny z poslednych \"huciacich\" verzii a hucia totiz az na 3 frekvenciach 🙂 A inak, 2511 dostala pri GO uplne poslednu verziu \"huciacej\" Raby, ktora ma trosku vyssie posunutu tu druhu, vyssiu frekvenciu, tak ako prve Ik435 (len tie su tichsie), ak to vies pocut, odvez sa nim 🙂

Hm, tym vozom s dialkovou napravou by som sa v MHD rad odviezol..:) Ja si akurat pamatam, ze na byvalej 38-cke behavala jedna Karosa s manualkou a medzimestskym (nie dialkovym) diferakom, teda asi celou napravou...to som bol este maly stupel, no toto som rozoznaval uz 🙂 Potom neskor (prva polovica 90-tych rokov) si pamatam vozy 3115, 3136, 2135 a 2139, ktore mali tiez medzimestsky, (3136 mozno aj dialkovy) diferak...to bola jazda...aj ked zazil som pakov, ktori to nerozoznali, a pohynali sa s 3136 aj do kopca na 2-ke...chudak voz...a bohuzial vdaka absencii majitelov ten voz chodil z ruky do ruky a velmi skoro odisiel do vecnych lovist... Tie z 2. kolony si pamatam z neskorsich dob, a tiez 3143 dostala po generalke medzimestsky diferak 🙂 ex3025 ho vyfasovala v SADke, ale po case sa rozpadol, tak dostala obycajny (raz som sa nim tak viezol, a pocul som od diferaku divne a prilis hlasne zvuky, ktore som okomentoval, ze \"tento diferak v tom voze uz dlho zit nebude\" a presne tak aj bolo...skoda...) 🙂
Teraz mam dojem, ze niektory plynak 36xx ma medzimestsky diferak, ale neviem to naisto, ani ktory...

Hm, a ostatnym sorry za dlzku...:)
6629(15TrM) mal dneska dost volny špagát pravej palice no keby s tým zachytil nejakého chodca na chodniku bol by s ním amen. Pozrite sa na to kym nie je pruser už som počul a takých veciach že sa to stalo.
Reply on: Sommelier #44108:
Ja som ju tiež videl mysli bol to klbak new ikarus 4811 tuším tiež to bol nočák tuším z piatka na sobotu.
Reply on: Sommelier #44103:
Ale tusim sa to meni dnes som videl dvoch alebo troch v modrej koseli a mali znak DPB.
Reply on: Beus #44102:
Nie ten co mi to hovoril bol tvoj otec lebo som vedel ze niekto s nickom "Beus" existuje a ze je to jeho syn. Davnejsie sme spolu spolupracovali ale teraz len obcas s nim prejdem par koleciek. Ma moje cislo ale to uz nefunguje, keby si s nim nahodou bol tak mu povedz ja som Heňo on už bude vediet. A ohladne tych rozvodoviek urcite HN bola a je vydarena konštrucia ked dodnes velky Atyla take nič nevymyslel. Na kamionoch Scania je nieco ako keby to z oka vypadlo ale asi len navonok. Svojho času som poznal jedneho maniaka čo okolo roku 89 nafasoval novu B732 vtedy klasicky diesel a po 100000km sa mu rosypala Rába ale to bola vtedy novinka myslim ta 07 čo je hypoidná čo už nehučala šak sa nieco podobne použiva dodnes a perlicka bola na tom to že v beuse tam davali tušim pp90 lebo nic ine nemali a dost im hromadne odchadzali lebo tento olej je na to slaby. Pointa je že v tej dobe neboli dostat tak išie so svojim autom a vozíkom a par demižónmi vína do Ráby a kupil si rychlobeznu pre expresne Busy. Potom pridal turbo a nejake upravy aslo mu to 140. Inak detvy su dobre ale to je tusim licencia Rockwel a okrem toho PPS vyrobca už nie je ale robia ich banovciach v terexe či ako sa to vola.
Reply on: milannco #44109:
Dalo by sa diskutovať dlhšie, ale o polnoci odchádzam do Poľska, takže musím baliť, v každom prípade ide o veľmi širokú a diskutovateľnú tému, môžme sa k nej vrátiť napr. v utorok.
____________
Pjajem pekný deň.
Reply on: Sommelier #44108:
1066???
Nepoznám. Ale raz som videl moooc symapatikuš v nejakej 48xx - ale bol to nočák, takže bola tma. Ona býva tma, keď jazdia nočáky, že ? ? No najlepšie je, keď karosa dostane nový plech a vnútri je vidno viac zhnitého dreva ako gumy z ktorej trčia lišty a klince rôznych kalibrov a rozmerov. To je nádhera, viď druhá výjazdová skupina.
Reply on: Sommelier #44106:
Samozrejme, pomohla by, máš pravdu, bolo by to kultivovanejšie. A k tým kreténom, bojím sa, že potom by sme tu mali vodičov akurát tak pre 3 linky. ?
Myslím, že čistota interiéru je omnoho dôležitejšia ako čistota z vonku. Príklad jablko: Z vonku krásne a zvnútra zhnité. Ale ak by bolo z vonku trochu obité a zvnútra sladké a šťavnaté, ktoré by si radšej zjedol.
Ale tie uniformy by im sekli. Hlavne, neviem či poznáš vodičku 3620.
Reply on: milannco #44104:
To je jasná vec, ale ide o prístup ľudí k práci. Čo je nesporne dokázané.
Tak napríklad by pravdepodobne všetkým vodičom vadilo, že jazdia v naleštenej uniforme s vozom, ktorý sa na mokro umýva raz mesačne (pokiaľ si ho sami neumyjú). A možno by sa podnik zbavil niektorých kreténov, ktorý by možno išli robiť niekam inam. Totiž, nehovorím, že uniforma je riešením, ale rozhodne by veľmi pomohla.
Reply on: Sommelier #44100:
K 2620, škoda, no. Dúfajme v lepšie včerajšky. ?
Myslím, že ak by sme medzi cestujúcimi spravili prieskum, či budu radšej cestovať v špinavých a starých vozidlách s vodičmi s uniformou, alebo v čistých vozoch s vodičmi v civilnom oblečení, vyhrala by druhá možnosť, myslím, že cestujúcim je to jedno a nech sa namiesto nákupu uniforiem radšej napr. kúpia digitálne transparenty napr. do nejakého tambusu zo 4. kolóny. Myslím, že by to malo väčší osoh. ?
Reply on: fobust #37394:
Eee. Nechcem povedať, že by som pol nejaký pacifista. Ále... Napríklad.
1. keby sa spravil prieskum koľko vodičov je hrdých na DPB...
Možno by sa zistilo čo je na P a následne čo sa s tým dá urobiť.
2. v porovnaní s všetkými (opravte ma ak som sa sekol) hlavnými mestami EU, iba u nás jazdia vodiči bez uniforiem. A nad tým by som sa možno chcel zamyslieť. Teraz rozmlátená karosa nepríde nikomu srandovná, keď ju šoféruje fešák v rozťahanom tričku.
Reply on: kondy #44096:
Ano, o tej matici na 3613 viem (aj o inych veciach - to pokrivene kridlo dveri vyrobili v dielni tym, ze potiahli vozom s otvorenymi dverami a samozrejme ho o cosi zachytili, a inac minule mu uz to kridlo odpadlo uplne, klbik nevydrzal), otec mi to spominal...je to totiz jeho voz 🙂 (takze Tvoj kamos bude asi jeho partner) 🙂 Momentalne je otec z udrzby uplne nestastny - ulomeny klb radenia na prevodovke privarili tak, ze spiatocku tam vie zaradit snad len on, istym specialnym chvatom, a 4-5 je teraz tam, kde bola 2-3 (a samozrejme pri radeni 1-tky si paku sucha o nohu)... momentalne je voz odstaveny kvoli brzdam (pedal na podlahe, a ono sa to este gulalo)... plynovy pedal sa po pusteni tazko a pomaly vracal (drel bowden), tak to vyriesili tak, ze tam dali silnejsiu strunu, takze clovek slape silou ako na bicykli... od vymeny regulatora plynu je ten voz lenivy az hroza (akosi to nevedia nastavit, a to bol kedysi jeden z najzivsich plynakov, s povodnym regulatorom)... jednoducho zalostna uroven... ?

Inac k HN/HN2 - vyrabala to Skodovka, ak sa nemylim, HN bola ich vlastna konstrukcia, inak velmi vydarena, s vybornymi vlastnostami (ved na 9Tr sa pouzivala desatrocia), prave preto sa od Raby v 1993-om vratili ku svojej HN 🙂 Takze ak, tak u Skodovky nieco najdes... a mam taky tichy dojem, ze vyvinuli aj HN3, ktoru montovali na 21Tr...

Ku trolejbusovym napravam - je to presne to iste, co autobusova naprava, dokonca ani prevodovy pomer nemusi byt iny, zalezi od nominalnych otacok motora - prenos je totiz kardanom od motora do diferaku (a potom samozrejme redukcny prevod v nabojoch kolies), vsetko rovnako ako u busov 🙂
Reply on: Yps #44099:
Byvas v BA alebo v KE? Ak v BA tak to ma niekolko vozidiel. A mozem ti to aj ukazat. Ak byvas v BA a chodis tramvajkami tak mozes pocut sycanie, co je vlastne obstrekovanie okolkov zmesov oleja a vzduchu.
Už aj 2620 dostala tú parádnu žltú. Smutné, smutné, smutné. Nepekné. ?
Reply on: BMko #44094:
Ja o takom systéme neviem, čo maže okolky priamo na voze, ale nechám sa poučiť. Vy tu všeobecne radi poučujete. Ja som písal o statickom. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.