Sedel som v 4 rke pred kamenným námestim a naraz elina nejako prudko zabrzdila. Klasika, chodcom dal prednosť šofér motorového vozidla a aby zblúdili chodec nebol pod vláčikom, musel elinár šuchať kolaje ?
Nad zapamatanim prihlasenia som uvazoval, ale kedze kazdy novsi prehliadac to vie managovat aj sam, nakoniec sa mi to nechcelo robit
Co sa tyka skratenych mailov, povodne boli robene len pre SMS notifikaciu. Mozno sa k tomu este vratim, ale tak skoro to este nebude, kedze su tu dolezitejsie veci na praci
dik moc za info. ja to nasel na netu, ale bylo to dost nejasne, proto jsem se ptal. a tu schemu mam jednu z netu a jednu normalne koupenou asi pred pul rokem na nadrazi v petrzalce :o)
avsak trapas: kamaradka jela o par hodin drive, tak koupila listky na mhd. super, tesil jsem se, este rikala, ze koupila „nejaky shoping ticket, pry plati jen od 8,00 do 20,00“ (4Eur). ja rikam „super, vic nepotrebujem“… ech, jeste ze nas nechytili. takovy detail, plati totiz jen v pracovni dny…ale to jsme zjistili az kdyz jsme dojeli z5 do BA. uuuups :o)
som iseu v nedelu nocakom 3,20h c.503 (3623), sofer nas asi ukradol a pokusal a nahanat iny bus…zaujimava jazda.
ale co som viel fceraaaa: tram c.12, 19,14h – chatam sofer (7808). nejaky idiot mlady, spravil premet medzi dvomi voznami prave, ked sa isla elektricka pohnut. sofer vystupil dost hotovy a isiel to skontrolovat… mlademu by trebalo polamat nohy a ruky, aby vedel, co sa mu mohlo pri najlepsom stat. tymto zdravim duchapritomneho sofera.
No musím pochváliť adminov týchto stránok ? ? ? - opäť výrazné vylepšenie grafického vzhľadu a celkového dizajnu a ešte prehľadnejšie usporiadanie položiek ? ? ? .
Elektricka nie je vlak, vlakom nikdy nebola, nie je a nebude. Preco by sa tomu potom vravelo inak? To by sme tu mohli mat vlaky a o slove elektricka by nik netusil.
No já nevím, ale u nás je tramvaj drážní vozidlo ze zákona (ale trolejbus taky...). Faktem je, že vlak to není, ale běžnými silničními předpisy se taky neřídí- např. "čočky" nejsou zrovna moc pro auta a taky má tramvaj přednost před chodci.
Svého času mě to dost zajímalo, tak jsem si prostudoval naše zákony, ale těžko říct- někdy se tramvaj řídí stejnými paragrafy jako vlak a jindy jako auto, takže rezultát zřejmě bude, že to není ani jedno, ani druhé (což je i logické, není liž pravda?)...
Aha, zřejmě máš jejich propagační letáček pro turisty. V tom případě by ale mělo být celé schéma U- a S- Bahnů v zóně 100. A jinak bych ti doporučil koupit si detailní plán sítě, už si nevzpomínám kolik to stojí, ale tuším, že to bylo okolo 1,50 EUR. A tam jsou zóny detailně, včetně rozpisu všech integrovaných linek a na druhé straně detailní mapa Vídně (mierka zřejmě 1:15 000 nebo 1:20 000- není uvedeno) se všemi linkami a názvy zastávek. Jiná věc je, že v civilizovanějších krajích to dávají zadarmo (Paříž, Madrid...), ale holt je Vídeň hl. město býv. Rakouské monarchie, takže jsou tam trochu moc na peníze- to máme my Češi s Rakušáky )a Slovinci...) společné ?
Čo mám dokazovať? Že električka nie je vlak? Tak teda na úvod akým spôsobom je zabezpečená jazda električky? Jazdí električka na dohľad alebo na zabezpečenie?
Zákon 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách sa píše:
v § 4 Povinnosti vodiča
"(2) Vodič je povinný
f) dať prednosť chodcom prechádzajúcim cez priechod pre chodcov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na ten účel je povinný zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona, ktorý takých chodcov nesmie ohroziť, "
"(4) Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo. To neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona (§ 37 a 38) a pre vodiča električky."
Odsek (2) teda hovorí o tom, že prednosť chodcom na priechode je povinný dať každý okrem vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia - teda aj električky. Avšak v odseku (4), v situácii keď jedno vozidlo dáva prednosť tak električka už prednosť dávať nemusí (čo je vlastne nebezpečnejšia situácia). Takže buď niečo vypadlo zo zákona pri novelizáciách, alebo som prehliadol niečo ja. Keď to niekto upresní, budem rád.
Re #43939 Yps: Čo sú to "železničné predpisy"? Môžeš citovať príslušný zákon alebo iný právny predpis?
Re #43903 tr3mp: Ešte k tej najväčšej povolenej výške električky:
116/1997 Z.z. VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky zo 17. marca 1997 o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách
§ 6 Rozmery vozidiel a jazdných súprav
(1) Najväčšie prípustné rozmery vozidiel a jazdných súprav (ďalej len "súprava") vrátane nákladu sú
b) celková výška vrátane zberačov električiek a trolejbusov v najnižšej pracovnej polohe ...................................... 4, 00 m,
To d3k0 - len dve pripomienky:
Možno by sa pri prihlasovaní hodil nejaký checkbox "Zapamätať si prihlásenie"
a ešte - kam sa podela pri emailovej notifikácii možnosť "posielať len text príspevku" - bez hlavičiek a tých vecí na konci? Zorientovať sa teraz v tom množstve textu a nájsť samotný príspevok je vcelku náročné ?
Inak chválim, má to potenciál na ďalšie rozširovanie ?
neviem presne ktory paragraf to je. Ale je to tam jasne napisane, ze elektricka nie je povinna umoznit chodcovi prejdenie cez prechod pre chodcov, pokial to nie je dane svetelno signalizacnym zariadenim.
Ja používam na intráku rozlíšenie 800x600, lebo ten starý monitor mi lepšie nezvláda. Ale to potrvá už len dáky mesiac, takže potom klesne o jedného používateľa s týmto rozlíšením. Ale 10% návštev určite netvorím. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023