Čo mám dokazovať? Že električka nie je vlak? Tak teda na úvod akým spôsobom je zabezpečená jazda električky? Jazdí električka na dohľad alebo na zabezpečenie?
Zákon 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách sa píše:
v § 4 Povinnosti vodiča
"(2) Vodič je povinný
f) dať prednosť chodcom prechádzajúcim cez priechod pre chodcov, pritom ich nesmie ohroziť ani obmedziť; na ten účel je povinný zastaviť vozidlo; to neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona, ktorý takých chodcov nesmie ohroziť, "
"(4) Ak vodič zníži rýchlosť jazdy alebo ak zastaví vozidlo pred priechodom pre chodcov alebo pred priechodom pre cyklistov, aby umožnil prejsť cez cestu chodcom alebo cyklistom, vodiči ostatných vozidiel idúcich rovnakým smerom sú takisto povinní znížiť rýchlosť jazdy alebo zastaviť vozidlo. To neplatí pre vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia podľa tohto zákona (§ 37 a 38) a pre vodiča električky."
Odsek (2) teda hovorí o tom, že prednosť chodcom na priechode je povinný dať každý okrem vodiča vozidla používajúceho zvláštne výstražné znamenia - teda aj električky. Avšak v odseku (4), v situácii keď jedno vozidlo dáva prednosť tak električka už prednosť dávať nemusí (čo je vlastne nebezpečnejšia situácia). Takže buď niečo vypadlo zo zákona pri novelizáciách, alebo som prehliadol niečo ja. Keď to niekto upresní, budem rád.
Re #43939 Yps: Čo sú to "železničné predpisy"? Môžeš citovať príslušný zákon alebo iný právny predpis?
Re #43903 tr3mp: Ešte k tej najväčšej povolenej výške električky:
116/1997 Z.z. VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky zo 17. marca 1997 o podmienkach premávky vozidiel na pozemných komunikáciách
§ 6 Rozmery vozidiel a jazdných súprav
(1) Najväčšie prípustné rozmery vozidiel a jazdných súprav (ďalej len "súprava") vrátane nákladu sú
b) celková výška vrátane zberačov električiek a trolejbusov v najnižšej pracovnej polohe ...................................... 4, 00 m,
To d3k0 - len dve pripomienky:
Možno by sa pri prihlasovaní hodil nejaký checkbox "Zapamätať si prihlásenie"
a ešte - kam sa podela pri emailovej notifikácii možnosť "posielať len text príspevku" - bez hlavičiek a tých vecí na konci? Zorientovať sa teraz v tom množstve textu a nájsť samotný príspevok je vcelku náročné ?
Inak chválim, má to potenciál na ďalšie rozširovanie ?
neviem presne ktory paragraf to je. Ale je to tam jasne napisane, ze elektricka nie je povinna umoznit chodcovi prejdenie cez prechod pre chodcov, pokial to nie je dane svetelno signalizacnym zariadenim.
Ja používam na intráku rozlíšenie 800x600, lebo ten starý monitor mi lepšie nezvláda. Ale to potrvá už len dáky mesiac, takže potom klesne o jedného používateľa s týmto rozlíšením. Ale 10% návštev určite netvorím. ?
Tazko spravis pre informacny web nejaky super look... a najma ak to ma byt v bratislavskych farbach Ale ako najvacsiu prekazku toho celeho vidim to, ze este stale musim robit web aj pre tych, ktori maju 800x600... Z toho vyplyva hodne limitujucich faktorov. Takze toto neber ako nejaky definitivny dizajn, akonahle pocet tych, ktori maju 800x600 klesne pod 5% (teraz je to okolo 15%), bude to lepsie - optimalizovane len pre 1024x768 a vyssie Hlavne bolo teraz zaviest niektore zmeny, ktore bezny uzivatel ani nemusi postrehnut Takze zmien v dizajne sa urcite este dockame
hroch, nndro: Určite, že sa môže z jednej IP zaregistrovať viac ľudí, to sa nemôže zakazovať, pretože mnoho ľudí používa zdieľané IP adresy (napr. GPRS, rôzne panelákové siete, podniky, školy atď.) a niektorí majú dynamické IP (najmä ADSL, chello). Od IP adresy to jednoducho nesmie závisieť.
nehnevaj sa, d3k0, ale musim sa pridat s kritikou. ten novy engine je super, ale graficky je to oproti minulemu dizajnu krok spat... ale na druhu stranu. vsetko chce zvyk...
Peon
To znamená, že ja by som si mohol zaregistrovať aj viac nickov? Skúšať to však nechcem.
A ako je možné, že niektorí (napr. Roburnet) majú furt rovnakú IP-čku? Čo je výhodnejšie?