Re, Ad NDS:
Vozidlá: podstatná vec. Nízkopodlažné (bohate stačí čiastočne nízkopodlažné), kapacitné, úsporné, nenáročné, atď Skrátka vybrané v nezávislom tendri (prvý kameň úrazu) odbornou komisiou (druhý kameň úrazu).
Vedenie tratí: problém najväčší. Je trochu problematické študovať plán verejného dopravného vybavenia, ale je vcelku dobre navrhnutý. Počíta s dvomi uzlami rýchlodráhy - nám SNP a Trnavské mýto. Navrhnuté trate na letisko, smer Viedeň, dobre to chytá Dlhé Diely. Keď sa na to ale pozriem, vidím potrebný kopec peňazí. Nehovoriac o diaľnici Záhorie-Rača-Vajnory-Biskupice-Petržalka.
Problém vidím v tom, že sa to stavať bude tak či tak a voličom trieť ústa medom nejakou električkou do Petržalky (o tom "úchvatnom" moste nehovorím) je lacné.
Druhý problém je v tom, že všetko sa v Bratislave robilo a stále robí preto, aby tie dopravné stavby ktorým sa centrum (!) a okolie nevyhne boli o pár rokov tak drahé, že zase na to nebudú peniaze. Píšem najmä o bezohľadnej výstavbe.
Polemika o vlaku, veľkej, zelenej, špicatej, električke, metre alebo konskom záprahu je skutočne zbytočná, pokiaľ nemáme predstavu kadiaľ tú trať viesť. Od toho sa totiž odvíjaja výber najvhodnejšieho dopravného prostriedku.
Vozidlá: podstatná vec. Nízkopodlažné (bohate stačí čiastočne nízkopodlažné), kapacitné, úsporné, nenáročné, atď Skrátka vybrané v nezávislom tendri (prvý kameň úrazu) odbornou komisiou (druhý kameň úrazu).
Vedenie tratí: problém najväčší. Je trochu problematické študovať plán verejného dopravného vybavenia, ale je vcelku dobre navrhnutý. Počíta s dvomi uzlami rýchlodráhy - nám SNP a Trnavské mýto. Navrhnuté trate na letisko, smer Viedeň, dobre to chytá Dlhé Diely. Keď sa na to ale pozriem, vidím potrebný kopec peňazí. Nehovoriac o diaľnici Záhorie-Rača-Vajnory-Biskupice-Petržalka.
Problém vidím v tom, že sa to stavať bude tak či tak a voličom trieť ústa medom nejakou električkou do Petržalky (o tom "úchvatnom" moste nehovorím) je lacné.
Druhý problém je v tom, že všetko sa v Bratislave robilo a stále robí preto, aby tie dopravné stavby ktorým sa centrum (!) a okolie nevyhne boli o pár rokov tak drahé, že zase na to nebudú peniaze. Píšem najmä o bezohľadnej výstavbe.
Polemika o vlaku, veľkej, zelenej, špicatej, električke, metre alebo konskom záprahu je skutočne zbytočná, pokiaľ nemáme predstavu kadiaľ tú trať viesť. Od toho sa totiž odvíjaja výber najvhodnejšieho dopravného prostriedku.
Ámos Keynes
Dnes buď idem nočákom, prispôsobím sa. Alebo ideme s kamarátmi cez celú Petržalku pešo (často pomáha pri nevolnostiach) alebo si zaplatím cca 90,- čo ma stojí taxík z centra k Tescu. Vďaka biednej nočnej doprave je veľa taxíkov = dobrá konkurencia = nízke ceny.
A čo som hovoril s jedným pánom z magistrátu, tak na nočných spojoch je taký vandalizmus, že sa reálne zahrávajú s myšlienkou zrušiť to úplne. Ale to mi hovoril dávnejšie.