Reply on: yale #42891:
Ja beriem ako ideálny plán budovanie NS v definitívnej polohe s prechodom popod Dunaj. Neberiem to však ako reálny plán. Budeme vôbec radi, ak sa podarí zohnať 8 mld. na električkové riešenie a nie ešte o najmenej 4 mld. viac (s odpočítanou cenou za rekonštrukciu Starého mosta) na prvú etapu definitívneho riešenia.
yale
Počet liniek zo Šafka by sa v prípade shuttle zvýšil, to je samozrejmé - ale boli by to linky doplnkovej dopravy rozbiehajúce sa hviezdicovými smermi z tohto bodu a bol by to dobrý základ výstavby nového linkového vedenia. Zatiaľčo v prípade električkového triangla sa jednoducho nijaký základ nosného systému nevytvorí, stále budú existovať linky E, A, T bez zjavnej hierarchie.
Električky z Petržalky nebudú prechádzať "radiálne cez mesto", pretože určité smery jednoducho chýbajú (trasu na Hlavnú stanicu by som nenazýval radiálnou) a ak sa pozrieš na mapu nosného systému, ten by do systému pridával presne tieto trasy, čiže má svoju logiku a je navrhnutý pomerne dobre (aspoň v CMO) a trasovanie je dlhodobo stabilizované, nie je dôvod, aby sa realizovali provizóriá.