Mimochodom, prečo si myslíš, že nosný systém MHD je len plne segregovaná koľajová doprava, bez úrovňových križovaní a úplne nezávislá (v zmysle možných kolízií) od ostatných druhov dopravy? Ja si myslím, že NS MHD je taký systém, ktorý tvorí kostru MHD na určitom území a v deľbe prepravnej práce má rozhodujúce miesto. Napr. v Žiline či Prešove sú NS MHD trolejbusy, v Ostrave a Brne električky, jednoducho v každom meste to, čo je primerané jeho potrebám a finančným možnostiam.
S druhou poznámkou s Tebou súhlasím, asi ako každý na tomto fóre.
no s tou poslednou vetou co si napisal 100% suhlasim a aj preto sa netreba teraz ohliadat po neakom "light rail shuttle" ale cim skor postavit to co sa da; inac budes moct niekedy v roku 2008 alebo 2009 hovorit presne to co hovoris teraz akurat na margo elektrickovej trate ktora by podla teba nebola (a nic ine neni sanca pri sucasnej financnej situacii mesta v dohladnom case postavit)
PS: keby sa bola vystavba toho co sa teraz planuje realizovala v rokoch 1980tych, tak by ta dnes 1. nenapadali take veci ako ta napadaju, 2. bolo by to sakra lacnejsie, 3. dopravna situacia na mostoch by vyzerala radikalne inac...
Súhlasím s tebou, že výstavba NS bude stáť viac peňazí, ako navrhovaný variant nestavať nijaký nosný systém, iba dočasnotrvalú električku do Petržalky. Mesto však bude strácať peniaze inde, a to dlhodobo.
Ktorýkoľvek z tých systémov, ktoré boli v minulosti navrhované, by bol výhodnejší oproti súčasnému stavu, ak by už bol dnes v prevádzke.
Skôr si myslím, že súčasný návrh je iba kuleha, ktorá má zakryť, že cieľom petržalskej električky je
1. rekonštruovať Starý most
2. nakúpiť nejaké nové električky do starého systému
3. osadiť to prázdne územie v Petržalke aspoň niečím, aby sa mohla okolo toho vybudovať "komunikácia B" (alias Jantárová) a potom tlačiť sem presunula rozvojová oblasť, ktora sa medzitým prirodzene začala zoskupovať okolo Einsteinovej a Panónskej.
4. a je vymaľované, v roku 2010 to skončí a na dosť dlhú dobu.
nie tak docela... na nove vozidla samozrejme potrebujes ine pristroje na udrzbu (kladivo uz asi stacit nebude), zaskolit ale mozes pracovnikov prevadzky elektriciek a mozes to robit v tych istych priestoroch; na tratovu udrzbu potrebujes identicke stroje (odmysli si teraz to ze vela toho na tratovu udrzbu existujucich trati chyba, to by bolo treba kupit aj tak aj keby sa nestavala trat do petrzalky)
1. etapa: rýchlodráha z Petržalky, začiatok budovania podzemnej časti
2. etapa: podzemná časť po Hlavnú stanicu
3. etapa: podzemná časť po Trnavské Mýto
4. etapa: prestavba ružinovskej radiály na rýchlodráhu
Podobne neskôr prepojenie karloveská radiála / račianska radiála.
ale potom sa to nedá robiť v etapách.. to by hňeď musela byť trasa rýchlodráha - tunel - rýchlodráha. to sa nedá.
Myslí sa to tak že postupne sa budú prerábať trate a kupovať nové vozidlá.
Petržalská električka potrebuje rovnako, veď sa tam plánuje nová vozovňa. Ak by nové vozidlá jazdili výlučne po novej trati, ich údržba asi nebude taká náročná, ako keď ich vypustíš na existujúci tankodrom.
Ja beriem ako ideálny plán budovanie NS v definitívnej polohe s prechodom popod Dunaj. Neberiem to však ako reálny plán. Budeme vôbec radi, ak sa podarí zohnať 8 mld. na električkové riešenie a nie ešte o najmenej 4 mld. viac (s odpočítanou cenou za rekonštrukciu Starého mosta) na prvú etapu definitívneho riešenia.
Naopak, vďaka tým výjazdom vozidiel mimo rýchlodrážnu časť potrebuješ v súčasnom pláne ďaleko viac vozidiel, ako by si potreboval pre uzatvorenú trasu, pretože tie vozidlá sa budú šuchtať povrchovými trasami po meste a budú mať výrazne nižšiu priemernú rýchlosť.
Ak budeš mať trasu rýchlodrážna radiála-tunel-rýchlodrážna radiála, potrebuješ menej vozidiel a môžeš zvoliť vhodné vozidlo bez toho, aby si bol obmedzovaný parametrami povrchovej trate v centre mesta.
prevadzka kazdeho dalsieho systemu si vyzaduje peniaze navyse oproti stavu kedy by bola iba rozsirena prevadzka existujucich systemov. [dovody: potrebujes navyse pracovnikov na udrzbu, technolgie, priestory, ...]
To ti pripadá ako reálny plán? Je to iba politická kuleha, navrhovaná električka do Petržalky do toho plánu vôbec nezapadá.
Ďaleko reálnejšie by bolo budovať už definitívny nosný systém (aj v prípade, ak by bol dočasne zakončený na Šafku) s optimálnym výberom perspektívneho typu trate a vozidla.
"v prípade električky výstavbou do Petržalky všetko skončí, neexistujú plány na ďalší vývoj tohto systému." - Dovolím si citovať z Návrhu ÚP:
"Návrh uvažuje s vybudovaním segregovanej trasy nosného koľajového systému v Petržalke (v osi komunikácie Jantárova), ďalej s prekonaním Dunaja tunelom a s vytvorením okruhu okolo centra mesta v podzemnej úrovni s 2 prestupovými stanicami (Kamenné nám. a Trnavské mýto - Filiálka). Ďalšie vedenie (...) Za zmysluplnú I. etapu je potrebné považovať vybudovanie nosného systému z Petržalky tunelom pod Dunajom po stanicu Trnavské mýto. V súlade s prijatým uznesením MZ č. 251/2003 sa pre 1. fázu I. etapy navrhuje zapojenie radiály z Petržalky do centra mesta cez Starý most na sieť povrchovej električky s rozchodom 1000 mm ako dočasné riešenie do výstavby tunela pod Dunajom."
Toto nie je plán na ďalší rozvoj systému? Či sa dodrží alebo nie, to nemôže teraz nikto povedať, ale plán na ďalšie pokračovanie rozhodne existuje.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yale
Ak budeš mať trasu rýchlodrážna radiála-tunel-rýchlodrážna radiála, potrebuješ menej vozidiel a môžeš zvoliť vhodné vozidlo bez toho, aby si bol obmedzovaný parametrami povrchovej trate v centre mesta.