Aby som to teda skompletizoval, tu sú hlavné dôvody, prečo sa mi súčasný návrh zakončenia petržalskej trate do súčasnej električkovej siete nezdá byť dobrý:
- Výstavbou električkovej trate do Petržalky nevzniká nosný systém, iba sa súbor autobusových liniek bod-bod nahrádza súborom električkových liniek bod-bod.
- Nové NP vozidlá budú na nekvalitnej trati mimo Petržalky rýchlo degradovať.
- Nové NP vozidlá nebudú na tratiach mimo Petržalky schopné dosahovať rýchlosť prepravy porovnateľnú k rýchlosti na rýchlodrážnej časti, čím bude rásť požiadavka na počet vozidiel a ich použitie bude menej efektívne.
- Doprava cez centrum sa nezrýchli, naopak nová záťaž na centrálnu sieť najmä v oblasti Štúrova-Kamenné námestie bude spôsobovať problémy a bude šíriť nepravidelnosť dopravy do celej siete električiek.
- Vozidlá nebudú na trati mimo Petržalky schopné dodržať grafikon tak, aby na petržalskú trať vchádzali v jednotnom takte – t.j. budú vznikať medzery a hromadenie vozidiel. Bude potrebné počítať s väčšími rezervami v grafikonoch, čo opäť spomalí obrátkovosť vozidiel.
- Vzhľadom na nižšiu rýchlosť prepravy systém nebude atraktívny pre cestujúcich z vzdialenejších oblastí Petržalky, ktorí budú naďalej vyhľadávať bližšie autobusové spoje, t.j. navážanie cestujúcich na trasu nosného systému nebude fungovať, celá MHD bude naďalej fungovať ako menej efektívny bod-bod systém.
- Výjazd vozidiel mimo rýchlodrážnu trasu znamená nárok na zvýšený počet vozidiel => zvýšenie nákladov.
- Električka z Petržalky nedáva perspektívu na riešenie dopravy v centre a z neho v severnom smere (Hlavná stanica), ani v severo-východnom smere (Hl. stanica – Trnavské Mýto).
To, čo sa plánuje, je v zásade len náhrada autobusových liniek bod-bod električkovými, nie nosný systém. Nosný systém by mal prechádzať cez centrum rýchlo a ľudia môžu vystupovať v jednotlivých bodoch a pomotať sa po centre trebárs povrchovou električkou, ak to potrebujú. Samozrejme, ten systém bude mať najväčší význam až po dobudovaní po Hlavnú stanicu a ďalej na Trnavské Mýto. Cestujúci na Hlavnú stanicu väčšinou necítia nutnosť príliš sa pomotávať po centre vo vozidle, ktoré ide krokom.
Re #42847 m.r.1: Je ten návrh niekde verejne k dispozícii?
v meste velkosti BA nebude nikdy system taky ze sa dostanes odvsadial vsade bez prestupu, ale umelo vytvarat prestup na pritazlivosti dopravnemu systemu nikdy neprida a ty ho umelo vytvoris, pretoze na safarikovom namesti konci cesta malo ludom, a spravis to iste co je teraz len v bledoruzovom - neudu ich tam zvazat autobusy liniek 88 a 95, ale neaky tvoj "light rail shuttle"
Pokial potiahnes z petrzalky co len jednu linku a pomotas ju cez obchodnu na stanicu, tak daleko viacej ludi (radove) dopraces na miesto urcenia bez prestupu a ten zvysok bude mat 10x lepsie moznosti prestupu....
Tak som tu prvý a asi aj posledný krat:-)Tak som to tu sledovala,o čom ľudia debatujú na diskusnom fóre MHD.Čakala som niake tie prepípané nadávky a pod.Ja keby som mohla,tak sem aj niaky ten štiplavý príspevok napíšem ale nakoľko som zo slušnej rodiny skusim to napisať pekne.Irónia-budem písať pekne a otrasných skúsenostiach s mestskou hromadnou dopravou:-)Som najviac fascinovaná snáď tým ako sa náklady na cestovanie nenápadne zvyšujú a úroveň prostredia v mestskej hromadnej doprave až príliš nápadne klesá.Človek si radšej ani nesadne,aby si náhodou nezašpinil kabát,cez totálne špinavé okná autobusu ani nevidíte von,a keď začne v lete pripekať,bude teplo a dusno-ukáže sa že aj okienka počas zimy stratili svoju funkčnosť a nedá sa snimi pohnúť.Všade bude opäť smrad,teplo a človek radšej pôjde pešo ako zažiť spotené a mastné dotyky iných podpazuší na svojom tele-Ale to už nie je ani tak o doprave ako o osobnej hygiene ? Ale vráťme sa aj k "ochote" šoférov počkať na utekajúce tehotné ženy,alebo zakročiť keď Vás v poloprázdnom nočnom spoji ohrozuje podnapitý smradlavý chlap.Ale asi by som si mala zvyknúť na neochotu a egoizmus iných ľudí veď nech sa pozabíjajú,ja si tu budem len tak sedieť a robiť sa že nič nevidím-ja s tým predsa nič nemám!Ak sem môžem napísať a je to skutočne môj osobný názor: Problém je v tom že u nás na Slovensku sa nikdy a nič nerobilo pre iných,pre spoluobčanov.Vždy to bolo len o tom hrabať a hrabať len pre seba !A tak to potom je tak že šofér ignoruje dianie za svojim chrbtom,a ostatní kompetentní ignorujú šoféra,cestujúcich svoje ženy,svoje deti a počítajú korunky z daní nás úbohých občanov ktorí keby skutočne nemuseli nikdy by do električky,autobusu či trolejbusu nevkročili.
Re: d3k0, yale: Podľa návrhu Dopravoprojektu by električkovú sieť malo tvoriť 8 liniek, z toho 5 by malo premávať do Petržalky. Interval v špičke by mal byť 6,7 - 12 min. ?
ak si toho názoru, že cieľom MHD je dosiahnuť pre cestujúceho dopravu z A do B bez prestupu, samozrejme, tá električka je výhodnejšia. Ja som toho názoru, že budovanie spojov bod-bod je nad určitou hranicou neefektívne a pri raste dopravnej siete ekonomicky neudržateľné.
Preto vôbec nepovažujem za škodu, ak by v prvej etape cestujúci z Petržalky prestupovali v meste na iné druhy dopravy v prestupových uzloch. V prípade navrhovanej električky cestujúci budú čakať na jednu z piatich liniek na východzej zastávke, v prípade shuttle systému sa rýchlo dovezú do centra, kde vystúpia, alebo prestúpia na električky či iný druh dopravy dostupný v danom prestupovom uzle - pričom ponuka spojov bude ďaleko širšia. Toto považujem za princíp nosného systému.
hmm no v DPB si asi myslia ze bohate stacia, minule som sa "potesil" napriklad predlzeniu intervalu liniek 201 a 202 cez weekend z 10 na 12 minut...
Re #42832 yale: no ale prave to je ten obrovitansky rozdiel, ze ked to spravis napojitelne na sucasny system, tak to vie obsluzit aj dalsie uzemia a nemusis cakat dalsich 20 rokov kym sa bude "plynule pokračovať výstavbou druhej etapy"
Obnovenie lanovky na Kamzík. Som zvedavý, či sa splnia sľuby o termíne sprevádzkovania ako je uvedené v článku alebo či to dopadne tak ako Most Košická, ktorý mal vraj pôvodne slúžiť verejnosti 31. 5. 2005. Aké sú najnovšie informácie, kedy bude hotový?
A som zvedavý aké budú ceny za prepravu. Hm, bude to zaujímavá skratka pre nemotorizovaných lyžiarov, turistov či návštevníkov bobovej dráhy a televíznej veže, ktorí by inak museli šlapať od konečnej 203-ky. ?
Úplne dokonalé sú tie automaticky priraďované "sponzorované odkazy" v Pravde. Mi to pripomína, ako MFDnes raz k správe o nešťastí, keď sa lešenie zrútilo na kočík a zabilo dieťa v kočíku, priradila reklamu na lešenia a detské kočíky...
Akou rečou píšeš? Prečo sa snažíš emulovať češtinu, keď máš problémy aj so slovenčinou? Neboj sa, on by Ti rozumel (keby si písal zmysluplne) aj slovensky.
m.r.1
strana 75.