Nebavime sa tu o technike jazdy. Ale o slepeckom pare. Techniku jazdy tu budem rozoberat z ludmi, ktory maju aspon neaku prax a nie z laikom.
Treba dodat, len tolko su ludia a ludia. Nie kazdy je anjelik. A este aj ten anjelik robi chyby a skus mi to neako vyvratit, ze nemam pravdu.
Ďakujem za názor hodný asi zamestnanca MHD na Slovensku. Škoda aj vozidiel trpiacich ich spôsobom jazdy. Treba však pamätať aj na tých z opačného konca a občas spomenúť aj ich. Ale to je obraz, to je tá skutočná reality show... PS: niet čo dodať.
Pocuj, ked je drzi zakaznik a nedodrziava prepravny poriadok je drzy vodic. Zakon akcie a reakcie. Neviem ako ty ale krasnanske a juracke elektricky sa poctivo upratuju kazdy den. A ten svincik si tam robite sami.
PS: nasadni na bicykel a chod radsej bicyklovat ak sa ti nepaci MHD a ak chces vediet co je diera MHD na Slovensku , chod do KE, BB
Slapka a ina domaca obuv. Slepec ma vyhradene miesto v prvom vozni za kabinou vodica. Vodic si len plnil svoju povinnost, lebo ak by doslo k zraneniu mal by to na plnu vinu. Bohuzial, to ze ludia su tvrdohlavy je ich chyba a niekedy vodicovy pretecu nervy. A co sa tyka slepcov maju si byt vedomi kde su predne dvere a ak nie maju sa opytat
breho dna vinsujem.v piatok ma prisla navstivit rodina z PP. nieco okolo 15,30 sme nastupili do leketricky c.1 (7778) na hl. stanici. do zadneho vozna nastupil aj jeden mlady par. obaja boli slepi. napriek ich handicapu velmi promptne nastupili a posadili sa. na zastavke zilinska prisiel sofer a velmi neprijemne a nahnevane oznamil tomuto paru, ze:“ako chcete vystupit? tu nemozte sediet.“ na to mu dievca milo oznamilo, ze „to je v pohode, to zvladneme“. ale pan sofer pokracoval:“prestupte si, ja vas v spatnom zrkadle nemam ako vidiet!“ a pokracoval a to dost neprijemnym tonom hlasu. turisti ktori tam stali nadobudli dojem, ze sa niekto hada a pytali sa, kde je „a driver to stop this“. mlady par si vystupil a ostal vylakane a prekvapene stat. sofer sa odobral spat do kabiny zacal zvonit – tym im asi chcel naznacit, ze maju nastupit do predneho vozna. tento par vsak ostal vylakane stat vonku. s priatelkou sme sa postavili na schody a chceli povedat tomuto paru, nech si nastupi do predneho voza, ale to uz sa zial dvere zatvorili.
chapem soferove obavi a je pochpitelne snad aj pre kazdeho vylakanie sa tohto mladeho paru.
zaujimalo by ma, ci sa naozaj dpb stara o to, akych ma zamestancov. dpb je predsa verejna sluzba zakaznikom a tak sa ma podla toho aj spravat. v budapesti som videl aj to, ze sofer vystupil a pomohol s nastupom vozickara (a nevidel som to len raz). a v prahe sofer autobusu, ktory postrehol, ze nastupil slepy pan sa otocil a oznamil mu, ze je pokazene hlasenie zastavok a na zastavke kde chcel slepec vystupit mu tuto zastavku oznamil.
som presvedceny, ze na spravanie sa dpb voci zakaznikom peniaze nie su az tak potrebne. potrebna je kontrola urovne aspon tych biednych sluzieb, ktore nam dpb poskytuje.
kto dohliada na cistotu vypravenych vozidiel? ide sa niekto z manazmentu prejst do nejakej vozovne rano, skor ako sa vozidla vypravia? maju soferi nejake skolenie a zdoraznuju sa im sankcie za nevhodne spravanie sa? pozna dpb nieco take ako „nas zakaznik nas pan“?
a aby niekto nepovedal, ze sa stazujem na nespravnom mieste, list podobneho znenia som dnes poslal na dopravny podnik. okrem ineho tuto to nie staznost, ale iba opis skusenosti.
informovanie vlčáckej vrrrjnosti: napríklad v Prahe používajú pri výlukách električiek prenosné tabule veľké cca meter x meter - na nich je schématická mapa uzávierky a sú tam zaznačené obchádzkové trasy a hlavne - hore je názov že výluka električiek - a to takým veľkým písmom, že to snáď neprehliadne ani slepý... ?
Vyborne nazory, s ktorymi mozem len a len suhlasit...
Dodam snad len, ze staci velmi malo (a nie je to ani tak v peniazoch), aby to zakaznici (a.k.a. cestujuci substrat) vnimali uplne inac, a omnoho pozitivnejsie a s vacsim pochopenim...
S tými výlukami je to vážne problém. Len tak medzi rečou, MY to sledujeme, ale vážne som si minule snažil predstaviť, ako to vnímajú takí, ktorí mesto nepoznajú, alebo si to nevedia predstaviť. Určite by im pomohla mapka s výlukou (opäť pozitívna skúsenosť z Prahy - nepoznal som kade, ale z tej mapy som to pochopil). A ešte jedna maličkosť, ktorá mi na oznamoch DPB trochu chýba - niečo v zmysle OSPRAVEDLŇUJEME SA ZA VZNIKNUTÉ PROBLÉMY. Ale to by som chcel od ľudí, ktorí majú prístup, že my sme tu niekto a vy buďte radi, že sa odveziete asi veľa.
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=74097
Prečítajte si prvú tlačovú správu. Dostala ma veta: "Zmarili projekt firmy Istroreal, ktorého zámerom bolo poskytnúť sociálne odkázaným občanom lacné byty," tvrdí Istroreal.
Dnes sa naozaj lacné byty stavajú čisto v centre a sociálne odkázaným občanom. Za 27.000 za m2.(Celkovo sú byty v tomto dome ponúkané za 2,5 až 7mil.) Avšak som si istý, že to stavali pre tých, podľa PZ SR je ich v BA 185, nezamestnaných, čo jazdia na luxusných autách, poberajú sociálne dávky a dobrovoľne im zo svojich tržieb prispievajú všetci podnikatelia v okolí.
BMko
Treba dodat, len tolko su ludia a ludia. Nie kazdy je anjelik. A este aj ten anjelik robi chyby a skus mi to neako vyvratit, ze nemam pravdu.