Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #42508:
Dokážem pochopiť text bez dĺžňov, MÄKČEŇOV a čiarok - ako programátor som si zvykol aj na horšie (k dkzs prctt tt, mzs s pltnt k prgrmtr :-)). HÁČIK je v tom, že na takto spotvorený text nemôžem použiť techniky rýchločítania, takže mi to trvá dlhšie.
Je jasné, že do 127 znakov (to je totiž pôvodný ASCII) sa nemôžu zmestiť písmená všetkých abecied na svete. Len ma serie ten prístup - nám Yankeeom to stačí a svet nech sa prispôsobí. Ak by sa od počiatku seriózne zaoberali internacionalizáciou, nemuseli by vznikať Kamenickí a iné podobné samodomo riešenia.
Asi ťa ako ortodoxného (to neber v zlom) systémáka nepresvedčím. Ale mne pripadá nepoužívať diakritiku na počítači, keď ju tam mám, ako ťahať všetko na jeden prevod na horskom bicykli.
Re #42506 Beus: Áno, Ty si to napísal ako vtip, to som pochopil. Len si nie som istý, či ten výrok myslel ako vtip jeho autor.
Reply on: Andy #42517:
ja sa tiez na slusnost revizorov stazovat nemozem (ale ono to asi bude tym, ze necestujem "nacierno", mam taky blby dojem ze na ich neslusnost sa stazuju prave ti ktori za sluzby ktore vyuzivaju neplatia 😃 )
Reply on: aNTI #42516:
Ja stretávam revízorov dosť často a môžem povedať, že sú to asi najslušnejší zamestnanci v celom DPB...
Reply on: si #42515:
a mali by byt slusni
Reply on: triluska #42514:
nemali by mat nikedy volno a mali by zavitat aj do vozidiel premavajucich skoro rano, neskoro vecer aleo v noci a hlavne by ich malo byt niekolkonasobne viac !!!
Reply on: Max #42512:
Ze maju dnes revizori volno? ? hahaha...dnes si pekne idem v 93 a nabehla ich tma pri Hodzovom cela suita...4 ujovia..asi sa boja chodit sami,ale je pravda ze, mali pekny "ulovok" asi 5 ludi bolo na tom tak ze tiez s imysleli ze dnes maju volno...smola.. ?
Reply on: postarik #42510:
Vodic nema co vrcat na ludi, ale treba uznat aj fakt, ze od jeho ranneho nastupu si bol uz pravdepodobne asi 150-ty v poradi, ktory ho otravoval s tym, ze ma zly cas, tak mu uz mozno rupli nervy - nie kazdy je psychicky schopny zvladnut taky napor.

K nastavovaniu casu - vodic ti hovoril uplnu pravdu, nastavovanie sa robi centralne, pomocou vysielacky, z ktorej je synchronizovany cas palubnych pocitacov. Vodic nema moznost to nijako ovplyvnit ani sam nastavit. Problem dnesneho rana bol v tom, ze centralny cas na dispecingu, ktorym su synchronizovane vysielacky vozidiel, nebol nastaveny, cize chyba je na dispecingu.

Humo: V dielnach sa to robi len na vozoch, ktore nemaju funkcnu vysielacku, a takych nastastie nie je vela. U ostatnych nema zmysel to prestavovat, kedze to aj tak radiostanica nastavi podla toho, co prijme z dispecingu.

Re #42506 Martin Fundarek: Ach jaj...ja som to napisal ako vtip, hlasku na zasmiatie, kedze kazdemu je pravdepodobne jasne, ze Sturova generacia pocitac vidiet nemohla 🙂 Navyse ani nie som autorom danej vety 🙂 Necakal som, ze to niekto zoberie aj vazne...:)
Reply on: postarik #42510:
pokiaľ je starý čas vo všetkých vozoch, tak je to ešte v pohode, ale pokiaľ iba v niektorých, tak je to horšie... Ale rejžovia by to aj tak nepochopili a neakceptovali... ešte že je nedela a majú volno ?
Re #42510 1, Vodic, nema pravo vrcat na cestujuceho, ak ten sa ho slusne na nieco pyta. Jeho povinnostou bolo po upozorneni slusne odpovedat a vysvetlit danu situaciu. 2, Vodic sam cas na pocitaci nastavit nemoze, to sa robi v dielnach. ? ?
Dobrý deň prajem, pekné vianočné sviatky, som len obyčajný substrát alebo vlčák alebo ako nás nazývate tak sa chcem opýtať vás expertov na jednu otázočku, Dnes ráno som nastúpil do 50-tky(týmto pozdravujem jej "milého šoféra) označil si lístok a až potom som si všimol že má tam ešte starý čas a keď som ho na to upozornil tak ma skoro vyhodil z autobusu že má iné problémy a nieje to jeho starosť že s takou hovadinou ho nemám otravovať, ani by som ho neotravoval keby som nebol prestupoval a tým pádom som ten lístok už mal neplatný. je to teda pravda že vodič nemôže zo svojho panelu prestaviť čas?lebo podľa mňa asi nejaké centrálne nastavovanie ako mi to chcel nahovoriť ten milý šofér ani nieje snáď možné.
Reply on: si #42508:

To si robil prieskum verejnej mienky pod Manderlákom, keď si zistil že 99% nemá s tým problémy?
Reply on: Martin Fundárek #42507:
len taka otazocka pomimo: nedokazes pochopit text bez tych ciarok a hacikov ? Myslim ze 99% ludi s tym problem nema, pretoze tie znaky su pre obsahovu hodnotu napisaneho irelevantne (slov kde ciarky a haciky zmenia jeho vyznam az tak vela nie je). S US ASCII dokazes precitatelne napisat text v takmer vsetkych europskych jazykoch, ale podla teba mali asi tvorcovia tejto znakovej sady pamatat aj na azbuku, rozne azijske obrazkove pisma a pod., co by sa s istotou zmestilo do tych 255 znakov (8 bitov)... A to ze si potom kazdy zacal vymyslat vlastnu znakovu sadu s tymi dementnymi ciarkami a hacikmi tak to je uz druha vec, v kazdom pripade ich na nete nepovazujem za vhodne pouzivat...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: si #42479:
Ja by som skôr obesil za gule tých, čo vymýšľali kódovanie pre tie "vhodné terminály". Jedni si vymysleli ASCII, domnievajúc sa, že za hranicami USA začína prales a na svete neexistuje iný jazyk než sprznená angličtina, druhí EBCDIC. Niečo vymysleli Kamenickí, potom zasa niekto v štátoch urobil pár viac-menej náhodných čiar do mapy a vymyslel Latin-2 a iné, tretí zas vymysleli KOI8ČS, potom zasa prestal stačiť deBillovi Latin-2 a urobil 1250, ďalší vtáci urobili ISO-Latin-2...
Nie je na vine slovenčina ani iné jazyky. Vinní sú ich počítačoví implementátori.

Ospravedlňujem sa za príspevok mimo témy.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Beus #42482:
Pochopiteľne, že Štúr a jeho generácia nevideli počítač, pretože sa zrodil asi tak sto rokov po nich. To však moderná počítačová generácia viac-menej ani netuší.
Lezbicka:
Najprv by sme ta museli vidiet. ?
Boha chlapi vy tu vypisujete že pomali ani do emailu by sa toľko nevmestilo ?
A pusu mi dá kto? ?
Reply on: yale #42494:
ja myslim ze metro nie je spasa. a tiez si myslim ze vela sa da zlepsit aj bez penazi, mozno by stacilo vymenit ludi. A este si myslim ze pudos aj reming je rovnako dobry len nejsu prachy. zacal by som zmenou linkovania, lebo to je to co napr mne strasne srdce picha.
Reply on: Ámos Keynes #42500:
Tvoj návrh sa pomerne presne zhoduje s mojím názorom, že je potrebné okrem petržalskej trasy dobudovať trasy vnútromestského okruhu nosného systému, aj keď v tvojom trasovaní sú drobné odchýlky (namiesto Trnavského Mýta Račianske a pod.), ale v zásade tvoj návrh tiež potvrdzuje, že okrem petržalskej radiály chýba prepojenie na okruhu A1/A2 zhruba v trase Dostojevského-Karadžičova-Legionárska-Šancová-Hlavná stanica-Štefánikova-Námestie SNP, a že sa nedá realizovať povrchovou trasou. Čo sa týka financií, to je naozaj politika a keďže železnica sa tlačí cez ministerstvo a EÚ, ak sa im podarí namotať do toho multimodálny koridor, môžeme sa dočkať zaujímavých prekvapení. A naopak, u súčasnej vlády a súčasného magistrátu je nejaká dohoda v zásade asi ťažko možná a preto je financovanie projektov pre Bratislavu také, aké je.

A k Starému mostu: nejde o "bezohľadné zbúranie historickej stavby", most už nevyhovuje zo známych dôvodov (životnosť, nevyhovujúce plavebné parametre) - čiže buď sa prebuduje (aj minimalistické návrhy hovoria o pomerne náročných operáciách, súčasná cestná časť je na konci životnosti, čiže bude musieť ísť preč), alebo sa zruší. V prípade, ak sa most nebude prestavovať mi využitie pilierov pre lávku (cyklisti, peší) pripadá ako dobré riešenie. Ale je pravdou, že nie som priaznivcom výstavby replík historických stavieb á la "Zachráňme Podhradie", ale za adekvátnu modernú výstavbu.
TRASA C
Trasa C by čiastočne kopírovala trasu linky 14. Tú je potrebné čiastočne prebudovať. Napríklad vybudovaním mimoúrovňového križovania, zväčša podjazdmi, zrušením niektorých zastávok a prejazdov a vybudovaním zvodidiel na miestach kde je to potrebné aby prípadné havárie na cestách neochromili električkovú dopravu, tak ako sa to často stáva. Trasa C by začínala v Ružinove a mala by podobnú trasu ako súčasná linka 14. Prvá stanica by bola v miestach súčasnej zastávky Chlumeckého. Ďalšia stanica by bola Súmračná. Potom by sa trasa križovala podjazdom s Tomašikovou ulicou. Nasledovala by stanica Tomašiková a po nej Pri Jazere. Ďalšou stanicou by bola Mraziarenská. Po túto stanicu by som navrhoval zrušiť, všetky prejazdy cez trať. Automobilová doprava by sa otáčala okolo obratiska, na križovatke a na mimoúrovňovom križovaní Ružinovskej s Bajkalskou. Zachovať by sa mal len jeden, pri stanici Pri jazere a to len pre vozidlá RZP pre rýchly príjazd k nemocnici. Ďalšia stanica by bola Záhradnícka. Za touto stanicou by trať vchádzala pod zem a na Trnavskom mýte by sa spájala s trasou D. Tie by mali ďalej spoločnú okružnú trať v centre, len ich trasy by boli opačné (viď ďalej). Pokračovala by ku križovatke Legionárskej a Krížnej, kde by mimoúrovňovo križovala trasu A. Tu by bola prestupná stanica Krížna, ktorá by bola nad stanicou trasy A. Za stanicou Krížna by trať vyšla na povrch. V oblasti dnešné ho trianglu na Krížnej ulici by sa trasy C a D rozdeľovali. Trasa C by pokračovala ku stanici Americké námestie a znovu vchádzala pod povrch v oblasti Odborárskeho námestia. Ďalšou by bola prestupná stanica Kamenné námestie, kde by sa mimoúrovňovo križovala s trasou A. Táto stanica trás C a D by bola nad trasou A. Trať by pokračovala na Jesenského ulicu, kde by vyšla na povrch. Nasledovali by stanice Nám. Ľ. Štúra, Nový most a Chatám Sófer a trasa C by pokračovala tunelom. Križovatku by električky križovali s preferenciou. Vjazdom do tunela by sa spojili trasy B, C a D. Ich prvá spoločná stanica by bola prestupná stanica Hurbanovo námestie, kde by mimoúrovňovo križovala trasu A. Nasledovali by spoločné stanice trás B, C a D Kollárovo námestie a Technická Univerzita. V miestach súčasného trianglu na Vazovovej ulici by sa trasy B, C a D rozdeľovali a trasy C a D by pokračovali Vazovovou ulicou na prestupnú stanicu Krížna. Za trianglom na Kižnej ulici by trať vchádzala pod zem. Ďalej by sa trasa C na Trnavskom mýte rozdelila s trasou D a pokračovala k stanici Záhradnícka. Pred ňou by trať vyšla na povrch a trasa C pokračovala k staniciam Mraziarenská, Pri jazere, Tomašikova, podjazdom križovala Tomašikovou ulicu a nasledovala k stanici Súmračná a ku konečnej stanici Chlumeckého.

Trasu C by bolo možné perspektívne predĺžiť k obchodnému centru Avion a k Letisku M. R. Štefánika, čo by bolo z hľadiska obslužnosti tohto územia veľmi výhodné. Zároveň by sa trasa C stala viac využívanou oproti dnešnému stavu

TRASA D
Trasa D by čiastočne kopírovala Linku 4. Tú je potrebné čiastočne prebudovať. Napríklad vybudovaním mimoúrovňového križovania, zväčša podjazdmi, zrušením niektorých zastávok a prejazdov a vybudovaním zvodidiel na miestach kde je to potrebné aby prípadné havárie na cestách neochromili električkovú dopravu, tak ako sa to často stáva. Trasa D by začínala na Zlatých pieskoch a pokračovala zástavkami Rožňavská, Vajnorská, Jurajov dvor. Križovatka ulíc Vajnorská a Bojnická by bola zabezpečená semaforom s preferenciou. Ďalej by trasa pokračovala zastávkami Magnetová, Odborárska, Polus City Center. Križovatku ulíc Vajnorská a Tomášikova by prekonala podjazdom. Trať na ŽST Nové mesto by bola zrušená. Ďalšia zastávka Nová doba, by bola podpovrchová v podjazde pod križovatkou ulíc Vajnorská Bajkalská. Trať by vyšla na povrch a pokračovala do zastávky Odbojárov. Za ňou by vchádzala pod povrch a pokračovala do stanice Trnavské mýto, kde by sa spájala s trasou C. Tie by mali ďalej spoločnú okružnú trať v centre pod povrchom, len ich trasy by boli opačné (viď ďalej). Pokračovala by ku križovatke Legionárskej a Krížnej, kde by mimoúrovňovo križovala trasu A. Tu by bola prestupná stanica Krížna, ktorá by bola nad stanicou trasy A. V oblasti dnešné ho trianglu na Krížnej ulici by sa trasy C a D rozdeľovali. Trasa D by pokračovala do zástavky Technická univerzita. V miestach súčasného trianglu na Vazovovej ulici by sa trasy B, C a D spájali a pokračovali k spoločnej stanici Technická Univerzita, Kollárovo námestie a Hurbanovo námestie. Stanica trasy A na Hurbanovom námestí by bola pod stanicou trás B, C a D. Trasa D by ďalej pokračovala do tunela a za tunelom by úrovňovo prešla na nábrežie smerom k Novému mostu. Následovala by zastávka Chatam Sófer, Nový most a Nám. Ľ. Štúra. Na Jesenského ulici by trať znovu vošla pod povrch a pokračovala k podzemnej prestupnej stanici Kamenné námestie. Trasa D by mimoúrovňovo križovala trasu A. Táto stanica trás C a D by bola nad trasou A. Trať by pokračovala k Podzemnej stanici Americké námestie a za Odborárskm námestím vyšla na povrch. V oblasti dnešného triangla na Krížnej ulici by sa spájala s trasou C a za ním by vošla pod povrch. Následovala by podzemná prestupná stanica Krížna ktorá by bola nad trasou A. Ďalej by pokračovala do podzemnej stanice Trnavské mýto a tu by sa rozdelovala so trasou C a pokračovala späť na Zlaté piesky zastávkami Odbojárov, Nová doba, Polus City Center, Odborárska, Magnetová, Jurajov dvor, Vajnorská, Rožňavská, Zlaté piesky.

A ešte by mohla byť neskôr trasa E - Patrónka (možno už Polianky) Pražská, Šancová, Trnavská - Rožňavská. Ak by však fungoval nejaký ten S-bahn na trase DNV - Hl.stanica bolo by to zrejme aj zbytočné.

Re si: toto mesto je plné ľudí, ktorí nikdy nemali problém búrať historické stavby.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.