A prečo by sa to nedalo oddeliť? Veď teraz je tam lávka pre peších, dva pruhy pre autá (aj keď nespĺňajú vyhlášku) a časť pre železnicu. Som si istý, že ďalšie 3 metre do šírky to ešte zvládne.
A hlavne ďrukovský hovoril o jednom pruhu pre autá. V tom prípade by viac priestoru nebolo treba. Ale skús napísať koladovi ( namko (zavinac) bratislava.sk ) a spýtaj sa ho na to.
Re #42327 Vševedko: Nie, ja som mal taký názor vždy, len som ho inak prezentoval. Vždy som si uvedomoval potrebu financovania východu, ale vždy ma dokázal naštvať a vytočiť do zúrivosti postoj východu, dajte ešte viac veď Bratislava nepotrebuje. Čo bolo napríklad aj zmenenie veľkostného koeficientu z 2,53 na 2,35. Je to ako keď mi raz vynadal bezdomovec (tým nechcem prirovnávať východ krajiny k bezdomovcovi ide len o paralelu) za to, že som mu dal cca 35 korún v haliernikoch. Že či nemám normálne peniaze.
Re #42328 Vševedko: Neviem. Viem len, že keď sa babrú do politiky nedá sa to čítať(napr. postoj k USA=niečo ako Šebej), keď rozoberajú ostatné veci sú veľmi vyvážení a dokážu pomenovať veci správnymi slovami.
Re #42363 Bradacova: A prečo ste vy čakajúc na konečnej zastávke nešla za vodičom a nespýtala sa ho či nemôžete umyť autobus? Autobus vodičovi nepatrí a vodiči nie sú platení za to, aby ho umývali. Máte však pravdu, že vozidlá by mohli byť čistejšie. Hlavne by mali byť čistejšie tie vypravované z Petržalky. Ale to sme už niekde inde.
Re #42371 BMko: Ale tá firma sa moc nečiní. Teda po novom výberovom konaní je to lepšie ako to bolo, ale aj tak. Veď napríklad ak bus príde z P1 alebo P2 mal by byť kompletne vyčistení. Ale aký je stav? Prichádzajú často ešte špinavšie.
Re #42389 sommelier: Keď stavali električku v Bratislave za koľko rokov kapacitne nestačila a jednokoľajné úseky sa prebudovávali na dvojkoľajné? Ale raz začali a potom bolo lahšie to prerábať. A o 110 rokov sa ten istý systém električky ide prerábať aby mal v sebe výhody metra (rýchlosť, bezkolíznosť,...) Tak nevidím dôvod prečo by sa o ďalších 70 rokov nemohol tento navrhovaný prerábať na niečo zase lepšie. (Nevidím dôvod prečo by sa o 70 rokov nemohla Petržalská trať prebudovávať. O 70 rokov bude takmer potrebovať totižto už tretiu rekonstrukciu.)
Re #42307 Ámos Keynes: sorry, ale vôbec si ma nepochopil. Re: chemička a rafinéria... keď to amíci už raz zbombardovali, ktorý kretén ten slovnaft presťahoval len o pár km ďalej ? A mám toto mesto veľmi rád a je mi ľúto, že nám tu tieto nádhery skrášľujú život... A preto ma o to via štve, keď ho niekto przní ešte viac. ?
Re: Metro... Je mi to úplne jasné a beriem.
1. Scenár hoNOSNÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU je len jeden. Zarobiť bubáky. Keď sa momentálne nenachádzajú v kase miliardy, stačí keď niečo ešte kvapne...
2. Načo sa to stavia, keď sa to bude minimálne ešte raz prestavovať ?
3. Načo sa to stavia, keď nemajú ani potuchy, KADIAĽ budú viesť ostatné 3 radiály ??? To sa urobí teraz kúsok a potom zase príde niekto s niečim iným ? Je jedno, že to bude stáť 6 mld. (určite to bude aspoň 8 - ako s tým geniálnym mostom).
4. napísal som, že metro považujem za drahé a neľudské
5. Bratislava metro bude mať (je mi jedno, že sa v ňom možno ja už neodveziem), lebo kapacitne ten H*vnonosný dopravný systém stačiť nebude, resp. bude to záplata na možno 5 rokov
6. čo by som rád... Aby mi niekto ukázal, kde budú ostatné trate a stanice NDS a ako bude NDS kapacitne zvládať dopravné nároky mesta v roku 2050 alebo 2080... Pretože inak sú to vyhodené peniaze. Nielen do vrecák volených ale aj do ničoho... Ďakujem za pochopenie ?
Mal by si si ujasnit slovne spojenie "vlnkovitost kolaji". Totiz, tato vlnkovitost vznika NEZAVISLE na rozchode, rovnako ako u nas v Prahe, Brne, Kosiciach ci aj vo Viedni. A vzdy ma presne ten isty vplyv a aj ucinky vznikajuce pri jazde vozidla po vlnkovitej trati su rovnake v Bratislave aj vo Viedni. Je rozdiel medzi klesnutou kolajou, prastknutou kolajou, klesnutim celej trate a spominanou vlnkovitostou trate.
Petert: fesacik, skor nez si precitam tie Tvoje slaboduche teorie o zvrsku, dovolim si jednu zakladnu protiotazku: Mas pocit, ze to co tu tliachas, je aspon z 2% pravda? Skusal si aj fyziku, resp mechaniku, statiku, dynamiku a pevnost&pruznost? Ad2: aky je rozdiel medzi kolajnicou a kolajou? Taketo ste v nedelnej skole s panom fararom nepreberali, vsak nie? Na slovencinu sa samozrejme pytat ani nebudem, ta je jasna z Tvojho pisomneho prejavu, Ty moj maly dysgrafik.
Inde sa robi taka cinnost ako je brusenie trati. Robi sa to aj tu, ale podla mojho nazoru malo. Treba sa pozriet na trat pred Polusom - po rekonstrukcii bola ticha, no teraz uspesne napreduje k takemu stavu ako je medzi Bajkalskou a Trnavskym mytom. Ak sa neprebrusi aj tak isto dopadne...
Rypanie sa pise s tvrdym Y, aj fajnovy sa pise s tvrdym Y. Boze, to je uroven. Ked neviem poriadne po slovensky, a niekto ma na to upozorni, tak sa radsej neozyvam, alebo ako hovoria bratia Cesi - kdyz uz jste slapnul do hovna, tak v nem aspon netancujte.
To je omyl, to by nebola izolovana trat, ale trat oddelena od ostatnej prevadzky, splnajuca naroky rychlej kapacitnej prevadzky s kratkymi intervalmi a pravidelnym taktom vozidiel (v buducnosti mozno plne automatizovanych). Prepojenie s ostatnymi druhmi dopravy by bolo na kazdej stanici, ziadna izolacia, ale vybudovanie zbernice, pozdlz ktorej by sa organizovala doplnkova doprava.
Toto bohuzial bratislavska povrchova elektricka nesplna a preto nie je nosnym systemom, a nebude nim ani po vybudovani petrzalskej radialy, zjavne sa v nom pocita s dalsim pokracovanim dopravneho systemu bod-bod. Elektricka v nom ma a bude mat rovnake postavenie ako ostatne druhy dopravy.
Pocuj ty FAJNOVI slovak. Ked ti moj slovosled tak vadí ta ho preskakuj a nerip do slovenciny, . Nemas tu na slovensku na ripanie dost inych madarov ci talianov? Ty anglican ?
Ámos Keynes
A hlavne ďrukovský hovoril o jednom pruhu pre autá. V tom prípade by viac priestoru nebolo treba. Ale skús napísať koladovi ( namko (zavinac) bratislava.sk ) a spýtaj sa ho na to.
Re #42327 Vševedko: Nie, ja som mal taký názor vždy, len som ho inak prezentoval. Vždy som si uvedomoval potrebu financovania východu, ale vždy ma dokázal naštvať a vytočiť do zúrivosti postoj východu, dajte ešte viac veď Bratislava nepotrebuje. Čo bolo napríklad aj zmenenie veľkostného koeficientu z 2,53 na 2,35. Je to ako keď mi raz vynadal bezdomovec (tým nechcem prirovnávať východ krajiny k bezdomovcovi ide len o paralelu) za to, že som mu dal cca 35 korún v haliernikoch. Že či nemám normálne peniaze.
Re #42328 Vševedko: Neviem. Viem len, že keď sa babrú do politiky nedá sa to čítať(napr. postoj k USA=niečo ako Šebej), keď rozoberajú ostatné veci sú veľmi vyvážení a dokážu pomenovať veci správnymi slovami.
Re #42363 Bradacova: A prečo ste vy čakajúc na konečnej zastávke nešla za vodičom a nespýtala sa ho či nemôžete umyť autobus? Autobus vodičovi nepatrí a vodiči nie sú platení za to, aby ho umývali. Máte však pravdu, že vozidlá by mohli byť čistejšie. Hlavne by mali byť čistejšie tie vypravované z Petržalky. Ale to sme už niekde inde.
Re #42371 BMko: Ale tá firma sa moc nečiní. Teda po novom výberovom konaní je to lepšie ako to bolo, ale aj tak. Veď napríklad ak bus príde z P1 alebo P2 mal by byť kompletne vyčistení. Ale aký je stav? Prichádzajú často ešte špinavšie.
Re #42389 sommelier: Keď stavali električku v Bratislave za koľko rokov kapacitne nestačila a jednokoľajné úseky sa prebudovávali na dvojkoľajné? Ale raz začali a potom bolo lahšie to prerábať. A o 110 rokov sa ten istý systém električky ide prerábať aby mal v sebe výhody metra (rýchlosť, bezkolíznosť,...) Tak nevidím dôvod prečo by sa o ďalších 70 rokov nemohol tento navrhovaný prerábať na niečo zase lepšie. (Nevidím dôvod prečo by sa o 70 rokov nemohla Petržalská trať prebudovávať. O 70 rokov bude takmer potrebovať totižto už tretiu rekonstrukciu.)