Re #42307 Ámos Keynes: sorry, ale vôbec si ma nepochopil. Re: chemička a rafinéria... keď to amíci už raz zbombardovali, ktorý kretén ten slovnaft presťahoval len o pár km ďalej ? A mám toto mesto veľmi rád a je mi ľúto, že nám tu tieto nádhery skrášľujú život... A preto ma o to via štve, keď ho niekto przní ešte viac. ?
Re: Metro... Je mi to úplne jasné a beriem.
1. Scenár hoNOSNÉHO DOPRAVNÉHO SYSTÉMU je len jeden. Zarobiť bubáky. Keď sa momentálne nenachádzajú v kase miliardy, stačí keď niečo ešte kvapne...
2. Načo sa to stavia, keď sa to bude minimálne ešte raz prestavovať ?
3. Načo sa to stavia, keď nemajú ani potuchy, KADIAĽ budú viesť ostatné 3 radiály ??? To sa urobí teraz kúsok a potom zase príde niekto s niečim iným ? Je jedno, že to bude stáť 6 mld. (určite to bude aspoň 8 - ako s tým geniálnym mostom).
4. napísal som, že metro považujem za drahé a neľudské
5. Bratislava metro bude mať (je mi jedno, že sa v ňom možno ja už neodveziem), lebo kapacitne ten H*vnonosný dopravný systém stačiť nebude, resp. bude to záplata na možno 5 rokov
6. čo by som rád... Aby mi niekto ukázal, kde budú ostatné trate a stanice NDS a ako bude NDS kapacitne zvládať dopravné nároky mesta v roku 2050 alebo 2080... Pretože inak sú to vyhodené peniaze. Nielen do vrecák volených ale aj do ničoho... Ďakujem za pochopenie ?
Mal by si si ujasnit slovne spojenie "vlnkovitost kolaji". Totiz, tato vlnkovitost vznika NEZAVISLE na rozchode, rovnako ako u nas v Prahe, Brne, Kosiciach ci aj vo Viedni. A vzdy ma presne ten isty vplyv a aj ucinky vznikajuce pri jazde vozidla po vlnkovitej trati su rovnake v Bratislave aj vo Viedni. Je rozdiel medzi klesnutou kolajou, prastknutou kolajou, klesnutim celej trate a spominanou vlnkovitostou trate.
Petert: fesacik, skor nez si precitam tie Tvoje slaboduche teorie o zvrsku, dovolim si jednu zakladnu protiotazku: Mas pocit, ze to co tu tliachas, je aspon z 2% pravda? Skusal si aj fyziku, resp mechaniku, statiku, dynamiku a pevnost&pruznost? Ad2: aky je rozdiel medzi kolajnicou a kolajou? Taketo ste v nedelnej skole s panom fararom nepreberali, vsak nie? Na slovencinu sa samozrejme pytat ani nebudem, ta je jasna z Tvojho pisomneho prejavu, Ty moj maly dysgrafik.
Inde sa robi taka cinnost ako je brusenie trati. Robi sa to aj tu, ale podla mojho nazoru malo. Treba sa pozriet na trat pred Polusom - po rekonstrukcii bola ticha, no teraz uspesne napreduje k takemu stavu ako je medzi Bajkalskou a Trnavskym mytom. Ak sa neprebrusi aj tak isto dopadne...
Rypanie sa pise s tvrdym Y, aj fajnovy sa pise s tvrdym Y. Boze, to je uroven. Ked neviem poriadne po slovensky, a niekto ma na to upozorni, tak sa radsej neozyvam, alebo ako hovoria bratia Cesi - kdyz uz jste slapnul do hovna, tak v nem aspon netancujte.
To je omyl, to by nebola izolovana trat, ale trat oddelena od ostatnej prevadzky, splnajuca naroky rychlej kapacitnej prevadzky s kratkymi intervalmi a pravidelnym taktom vozidiel (v buducnosti mozno plne automatizovanych). Prepojenie s ostatnymi druhmi dopravy by bolo na kazdej stanici, ziadna izolacia, ale vybudovanie zbernice, pozdlz ktorej by sa organizovala doplnkova doprava.
Toto bohuzial bratislavska povrchova elektricka nesplna a preto nie je nosnym systemom, a nebude nim ani po vybudovani petrzalskej radialy, zjavne sa v nom pocita s dalsim pokracovanim dopravneho systemu bod-bod. Elektricka v nom ma a bude mat rovnake postavenie ako ostatne druhy dopravy.
Pocuj ty FAJNOVI slovak. Ked ti moj slovosled tak vadí ta ho preskakuj a nerip do slovenciny, . Nemas tu na slovensku na ripanie dost inych madarov ci talianov? Ty anglican ?
Vševedko samofandivý