Ano Bigmac, mas pravdu.
Nahrada za CKD R ( R1, R2 ) je Ecs.
81 71 je nasledna "modernizacia".
(pozri : http://www.metroweb.cz/metro/Ecs/Ecs.htm )
V BA sa uvazovalo s 81 71 , alebo novym typom I.
Bratislava má mať v roku 2030 niečo cez 500.000 obyvateľov. Dnes je to 430.000. Myslím, že pľakať nebudeme. Čo sa pojmu týka, je to len pojem. Nejde predsa o názov rýchloelektrička, rýchlodráha,... ale o vlastnosti.
Aký rozdiel je medzi metrom a električkovým vozidlom jazdiacim na rovnakom type trati? Aký rozdiel je medzi Viedenskou U6 a U1? (Okrem rozdielneho spôsobu odberu prúdu, či šírky vozidla)
Re #41593 Jonny: A zase si vedľa, lebo aby po Petržalke mali jazdiť I B A obyčajné zmodernizované K2S musela by byť na väčšine súčasných linkách obmedziť výpravu. Jednoducho by nebolo čo vypravovať ak by sa na ostatných linkách ostalo na dnešných výkonoch. Už dnes je výprava zlepená len tak tak, takže ak budú chcieť jazdiť po Petržalke nové vozy budú musieť kúpiť.
A zrejme stále nechápeš ani to, že keby sa hneď zajtra začalo stavať metro, tak v roku 2008 sa dostaneš akurát tak na Trnavské mýto, takže nebude prepojené s ostatkom mesta, v prípade električky bude aspoň prepojené na "pomalú električku" (aj keď v roku 2008 má byť ukončená rekonštrukcia zvyšných radiál okrem Rače čo ju značne zrýchli). A ak si kvalitný prestupný terminál predstavuješ to, že vystúpiš z busu, prejdeš n metrov (n= 50 až 200metrov) na pohyblivé schody a nimi sa vezieš dosť dlhú dobu do podzemia a odmietaš to, že z električky jednoducho vystúpiš a v tej istej nadmorskej výške (rozdiel maxi cm) a stále na povrchu, nastúpiš do iného dopravného prostriedku, tak si len jednoducho apriori proti rýchlodrážnej elektičke, pretože sa istým ľuďom podarilo namasírovať ti mozoček víziou metra tak ako väčšine Bratislavčanov a neberiš fakty do úvahy.
Choď do Viedne - to je najbližšie a vyskúšaj si prestupný terminál U1 a U3 Stephansplatz a potom sa vráť do Bratislavy a vyskúšaj si pretup L1 z Hlavnej stanice na L5 do Rače. A odhliadni o rýchlosti prepravy, lebo o tej si nehovoril, zameraj svoju pozornosť iba na kvalitu a pohodlnosť prestupu. A odmeraj ako dlho si musel rozmýšľať aby si sa vydal tými správnymi schodami a či boli naozaj správne a podarilo sa ti z U1 prestúpiť na U3 hneď na prvý pokus.
Pekný rýchlokurz, sa mi to lubilo. Metro ani rýchlodráha to nebude, bude to obyčajná rýchlodrážna električková trat už len preto, že bude ustit na lavom brehu do obyčajnej, pomalej, preplnenej električkovej siete takže segregovaná bude len čiastočne. Navyše na Šafárikovom námestí sa neráta ani s vybudovaním kvalitného prestupného terminálu ale iba s rekonštrukciou jestvujúcej električkovej zastávky. Podla zámeru ku kúpe súprav dojde až v buducnosti a zatial po tej trati budu jazdit obyčajné zmodernizované električky K2 (K2S)
Hehe, nie raz som sa už po ukončení pravidelného používania triangla na Hanulovej na ňom so súpravou otáčal. Takže dĺžka koľaje stačila. Len tak-tak ale stačila.
Tvoj dotaz: Ci je tram do Petrzky dostatocne riesenie
namiesto tazkeho metra a ci je tazke metro pre BA
nevyhnutne?
Na uvod k mojemu postoju par info.
O pojekt BA metra sa zaujimam nejakych par rokov,
mam dost info, projektov a materialov o roznych typoch metra pre BA.
Na zacaitku uvah o metre (rychlodrahe) v BA sa uvazovalo
o rychlodraznom voze R2.
(Pozri : http://www.metroweb.cz/metro/R1/R1.htm
ked si precitas pokec, je tam spomenuta aj BA)
Podobny voz mal byt aj v Prahe (R1) s tym rozdielom, ze vozy pre BA mali odber prudu z troleja,
teda boli spantografom. Pocitalo sa, ze na radialach pojde system na povrchu a v centre v podzemi.
Tento projekt bol zamietnuty, pretoze Sovieti sem dotlacili
Mytisciny
(pozri: http://www.metroweb.cz/metro/81-71/81-71.htm)
a vozy CKD R boli zrejme nevytanou konkurenciou.
Kedze v tom obdobi nebolo mozne, alebo vytane
vymysliet nieco lepsie ako Ruske 81 71, rozhodlo
sa pre BA rychlodrahu pouzit vozy Sovietskej vyroby
ako ich pozname z Prahy. Tomu sa prisposobil
aj projekt systemu, ktory (podla mojich rozhovorov s projektantami BA metra) nebol pre BA najstastnejsim
riesenim - ale bolo to v tom case jedine riesenie
dopravy rychlodraznym systemom na baze metra.
Tolko k "tazkemu" metru v BA.
Podla mna tram trat do Petrzky problem nevyriesi, len
oddiali vystavbu metra na par (10-20?) rokov.
Ak bude v BA niekedy metro, nikdy to nebude metro "tazskeho" typu. Tuto "sancu" BA nevyuzila,
vystavbu klasickeho metra zatavila, haldalo sa ine,
"vhodnejsie" riesenie, az to skoncilo pri eline.
Existuju aj projekty "lahkeho" metra pre BA
kde sa pocita s klasickym kolajovym vozom, odberom prudu
z tretej kolaje, stvorvozovymi supravami pri dlzke nastupista cca 80 m.
Nemusim pripominat, ze hlavnym dovodom proti vystavbe metra v BA je vacsia financna narocnost projektu, na ktore
samotne mesto nema prostriedky.
A metro nie len vec mesta, je to aj vec politicka, ale to uz je ina tema.
Co sa tyka elektrickovych vozidiel pre trat do Petrzky,
uvazuje sa s kupou new nizkopodlaznych vozov,
pouziju sa aj vozy ktore su v premavke v sucastnosti.
Peter.
P.S. :
Niektore z udajov som pouzil na fore v minulosti,
sorry ak ste sa docitali nieco 2 X.
P.S. 2 :
Zastanci rychlotram, nemusite ma udupat pod ciernu zem, ked som za metro. Ja vam vas nazor tiez neberiem.
Myslim, ze viem.
Od nejakeho roku 1983 do 1986 (1987?).
Mozem ti to presne pozriet v knihe 100 rokov elektriciek v Bratislave. Obratisko bolo riesene formou trangla.
Elina dofrcala na konecnu (pri dnesnej VUB Banke),
v smere jazdy odbocila do lava (Hanulova ul.),
hodila spiatocku a vycuvala to na Schneidra Trnavskeho,
(par metrov pod dnesnou zastavkou Svantnerova).
A frcala zas smerom na Karlovku.
Na konecnej bola mala cervena budka, tak pre dve
osoby. Ked dosla elina, vybehol z budky ujo dopravak s tercikom a pistalkou, zastavil dopravu a dal eline pokyn na cuvanie. Na tej Hanulovej bol velky pieskovy kopec
(na ktorom som sa vzdy hral) pre pripad, ze by elina nezabrzdila :-)) .
Malo to jeden maly nedostatok, mohol tam ist len solo voz,
pretoze kolaj na Hanulovej nebola dost dlha
(inac by musela krizovat dalsiu cestu do sidliska) a hrozilo v pripade poruchy vozidla na danej kolaji odstavenie celeho
useku do Dubravky.
Preto na konci trete (pod dnesnou zastavkou Svantnerova)
stavalo manipulacne vozidlo, aby v pripade poruchy mohlo
pokazeny voz odtiahnut z triangla a trat by nebola blokovana.
jenky:
viete co nebudem verit že kupia nejake T-BUS až ked tu budu.
lebo napr.IKARUS 417(al. ikar 415T) vratený do ikarusu
(po case)
kolko A-BUS tu už bolo a žiaden sa nekupil.
Ta podmínka "Podstatné časti sa musia zhodovať v základných parametroch a spôsobe použitia s časťami ponúkanými v rámci predmetu obstarávania: karoséria, trakčný menič, zdroj pomocných napätí, pomocný dieselagregát, hnacia náprava." je stejně "nepříjemná" pro Solaris i Škodu, protože počet vyrobených 25Tr a ST18AC s dieselem je stejný - 1ks.
Chtělo by to opatřit si zadávací dokumentaci, ale ta asi bude dobře utajená
Nájdeš to aj na http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj05.php?vcislo=37&tabulka=metoda05&retazec=. no veľa sa tam toho nedočítaš. Asi jediné relevantné informácie sú, že kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia cena a ďalej podmienka "že všetky podstatné časti už boli použité spolu alebo samostatne v iných už vyrobených trolejbusoch. Podstatné časti sa musia zhodovať v základných parametroch a spôsobe použitia s časťami ponúkanými v rámci predmetu obstarávania: karoséria, trakčný menič, zdroj pomocných napätí, pomocný dieselagregát, hnacia náprava.", ktorá sa mi vôbec nepáči.
Jonny