Inac som bol vo viedni a ten esektrickovi system sa mi dost paci - myslim suprevy. Nieco ako k2+jeden vagon bez kabinky...preco to vlastne v BA tak neni?
Spectre, Beus: Nebol by to problem prerobit. Podla mna sa to nepouziva preto, lebo darmo budes dochodcovi (aj radovemu cestujucemu) vysvetlovat, ze v 280 a B7XX sa nic nestlaca a v 435, TrM a SORoch ano. Kazdopadne, vodici, ktori maju zo svojho povolania radost robia niekedy (len vecer) taku vec, ze otvaraju len tie dvere, pri ktorych niekto stoji.
Tento system by mimochodom fungoval efektivne len vtedy, ak by sa dopyt pouzival uz pred vjazdom do zastavky (aby sa zabranilo zbytocnym brzdeniam a rozjazdom).
Zasa raz musim "pochvalit" DPB za chronometraze na linke 83. 17 hod. 15 min. a voz 2811 dosiel do Dubravky s 9´ meskanim. A to nesiel niak zvlast pomaly - proste bolo vela ludi.
Andy> Odkiaľ si došiel na skutočnosť o prázdnosti linky 212???? Nehovorím, že je natrieskaná, ako 201/202, ale tiež to nie je ideál. Ja si myslím, že 212 je ideálne využitie kĺbaku.
Ináč....... Keby bolo po mojom, riešil by som problém 201 zmenou intervalu aj s 202kou. Mám s tým bohaté skúsenosti a bohužiaľ 202 je rovnako natrepaná ako 201. Problém 201 je skôr v tom, aká veková kategória tam cestuje. Napríklad keby bol interval 201 a 202 v špičke 5, alebo 6 minút, dosť by sa tým vyriešilo. V sedle je to problematické - Ideál by bol 201 8 minút a 202 ako teraz. V rámci luxusu by som však dopĺňal spoje po 4 min. Víkendový interval je viac než vyhovojúci. Ešte by som interval v noci zmenil z 20 na 15 minút, lebo aj v tedy je dosť nával a to by sme mali poriešené bez kĺbaku na 201ke.
Beus> Dopyt je v 4xx naozaj "trochu zaujímavý". Myslím však, že by nebol problém zapojiť to inteligentnejšie - kabeláž tam je a ani by nebolo treba až také veľké úpravy. To by aj pracovníci superdielní iste zvládli.
Ja vidím problém v blbom umiestnení inkrimonovaného čudlíku. Čo som videl, tak 99% sprostých dôchodcov furt mačká núdzové otvorenie. Jediné šťastie, že je to tlačítko, do ktorého asi treba poriadne "***núť" aby zareagovalo (doslova) - neviem, ešte som ho netestoval. Ja si myslím, že z hľadiska všeobecného IQ národa (hlavne časti národa nad 50 rokov) je najlepšie centrálne otvárať všetky dvere.
d3k0> a ked uz sme pri tom, tak plynova 3162 je ta co bola aj predtym?? :)) Inak, ak by sa tie dalsie tri co su (vcera este boli) v SPP pomiesali nejakou zvlastnou nahodou (napr. nove spz), tak myslim ze by som ich vedel rozoznat :))
Co je na tej 2204 ine ako bolo??
color&ini> mozte dat uz pokoj tej 3163 (dnes na 33) a 3168 ?? Ak to okno zatial nevypadlo, tak sa da predpokladat ze ani nevypadne...to by sme sa tu potom mohli bavit o X elektrickach, na ktorych tiez zadne okno vyzera ze vypadne, ale zatial nevypadlo...
Kami> tu ziadne napisy nepomahaju u nas...to by si tym cestujucim musel zahucat do usi na kazdej zastavke ze to maju stacit...este aj dnes v elektrickach vidim ludi ktori nevedia co maju stlacit, a ked im niekto povie ze "treba stlacit", tak idu tlacit setko mozne (znamenie vodicovi..), len nie dopyt :))
Maki> lebo ked ho do muzea nedame tak nebudeme mat potom nijaky historicky Ikarus280, tu nejde o to ze by uz nebol schopny prevadzky...potom o par rokov by sme zistili ze sa nam nic nezachovalo...ako napr. trolejbus T11...
d3k0: ak sa tu ukazes, tak sa niekedy ozvi ohladne tej zakladnej dosky (ved snad vies), lebo nechcem minut polovicu uctu na tvoje cislo len kvoli tomu ze nie si doma.
#4131 Color> Ano 3163, jazdi tiez na 82. 3168 ma okolo zadneho skla ciernu farbu. Ale okno je zaistene rovnako. 3163 ma tie pasky vonka vyhnute, 3168 ich ma rovno. Alebo som slepy, co je mozne, a tie pasky co drzia okno cez noc napravili. Ibaze tak. 3168 som videl cca 13.10 na Trnavskom, smer hl. stanica. #4140 d3ko> s tou sutazou Ti nepomozem. Sam by som rad vedel ci v rokoch 1991 - 1996 prisli nejake vraky do BB aj z DPB. Konkretne nejake B731 okolo 1993 a par I280 vo zvysnom case. Mali vnutri nalepky Ked stojite, drzte sa. Neviem preco I280 z 1986 chcete dat do muzea, vsak v BB jazdi par z roku 1984, jeden z nich presiel niecim ako GO (natreli ho a jazdi do dnes) v roku 1990 ! Aj ked bez uprav ostal uz len jeden, najmladsi z roku 1989/90.
Dopytove> ten napis s upozornenim by sa zisiel aj zvnutra na dvere TrM
Vzhladom na to, ze ludom doprajem (ale aj preto ze nejdu dolu) oznamujem, ze na zastavke Ursinyho v smere na Racu mozno najst cestovne poriadky liniek 3,5,7 a 11 platne od septembra 1995!!! Avsak nejdu dolu, skoro kazdy som omylom natrhol takych par milimetrikov. Su nalepene na zastavke, nie na tej umelej hmote (ktora zmizla nevedno kam), proste NEJDU DOLU. Su aj mierne zacmudene, ale stoji to za to. Ja som si strhol tusim 3 a 11 v smere na Racko, ale nezaobislo sa to bez komentarov ludi cakajucich na zastavke... bohuzial, ked som prisiel zo skoly, chcel som si este strhnut 5-ku ale nejaky IDIOT ju medzicasom strhol :-(((((
tot vsjo.
WOW! Bol som dnes odhrabavat sneh (teda lad) hore pred jednou skolkou naPionierskej a zrazu o siestej rano MODRE NEBO! Som sa zhacil ze co to je, kedze tam je nejaka meniaren ci co, ale nieeee, TO BOLA 203 iduca na Kolibu! Ale to este nebolo nic oproti vlaku prichadzajucemu na stanicu, ktory berie viac prudu a zrejme isiel po kolaji,ktora nebola obsluhovana celu noc. Este aj na Racianskej boli ohnostroje na elinach, myslel som si ze im to uyebe zberac, tak to vyzeralo. Ale najvacsi dojem na mna spravil ten vlak, lebo bola este uplna tma a jedna lampa tam nesvieti a druha je hodne daleko, bolo to super-efektne!
Tulenique #4138): Pretoze Ikarus, cize Madari. Neviem ci vies, ako je to "dopytove" otvaranie v Ik4x5/412 zapojene :)) "Pripravene" su na to vsetky vozy, ale asi nasledovnym stylom: Ked cestujuci stlaci ten dzindzik vnutri pri dverach, nad dverami sa rozsvieti svetielko a vodicovi na paneli tlacitko na tie konkretne dvere, pri ktorych to stlacil. Samozrejme to pisti jak sproste pri kazdom stlaceni. Vodic, ked pride na zastavku, kedze tam ziadne tlacitko na uvolnenie dopytu nema, neostava mu nic ine, nez dopytove otvaranie emulovat tym, ze sa pozrie na ten panel, a stlaci len tie tlacitka, ktore mu svietia. A ked niekto chce vystupit pocas statia, tak to stlaci, soferovi to zas pipne, zas sa musi pozriet na panel, ktory gombik mu svieti, a stlacit ho. Alebo ma namiesto tohoto vsetkeho druhu moznost - stlacit jedno tlacitko pre otvaranie vsetkych dveri, na ktore trafi aj popamati. Otvaranie dveri zvonka je riesene este zabavnejsie - moze byt bud aktivovane, alebo nie. Ked nie je, tak su tie tlacitka ignorovane kompletne. Ak to je v cinnosti (zapina sa to jednym prepinacom, nic viac okolo toho vodic nezmoze), funguje to tak, ze kedykolvek sa rychlost voza znizi pod kriticku nemeratelnu hodnotu, tie gulate zelene veci vonku sa rozsvietia, a ked niekto niektore stlaci, tak sa dvere otvoria (a voz zabrzdi, lebo kym su otvorene dvere, voz neodbrzdi). Co v praxi znamena, ze kedykolvek kdekolvek voz zastane, a niekto k nemu pride zvonku a stlaci to, tak si dvere otvori. Napriklad uprostred krizovatky, alebo na semafore. Byt vodicom - mal by si takyto system v cinnosti? ;)) Ja asi nie...:-)
Si: S tymi nocakmi mas pravdu. Ale s veternymi mlynmi nepohneme...
Kami: :-)))))) Ja by som zase rad vyhlasil sutaz z coho je 3184, 3007 a 2204, lebo ich povod je neznamy... (Ano, aj 2204 je z niecoho ineho.) Ja by som 2881 najradsej uz poslal do opravy a odtial do muzea. Asi si nim budu jazdit dovtedy, kym sa nerozpadne. Aj tak DPB uz zlikvidoval vsetky historicke Ik 280, takze toto je posledne, co mame (ak neratam polIkarus c. 2855). Bohuzial. Zaujimalo by ma, naco sa so srotovanim vozidiel tak ponahlalo. Keby sa tie vozy zachovali, tak tu uz davno mame polovicu kacic typu K2S. Ako priklad mozem uviest 7103 (ex. 7006), ktora je z prvej serie a bez problemov (vdaka tomu, ze bola precislovana a tym padom nevyradena) jazdi.
Andy: 212 nie je uplne vzdy prazdna. Chod sa pozriet na Kramare...
Ludia vie mi niekto povedat, preco sa pri I4x5 prip. I412 nepouziva dopyt.otvaranie dveri? Mam pocit ze niektore busy su na to pripravene. Mohlo by to byt tak, ze bus kt. ma dopyt by mal na dverach VYRAZNU nalepku, kt. by o tom informovalo cestujucich. Samozrejme v spickovch casoch (ten by bol vseobecne znamy) by vodic otvaral vsetky dvere. Najma vecer by sa usetrilo aj to malo tepla co v busoch je....
DPB nema logiku. Na 212 davaju klbaky a pritom je vzdy uplne prazdna.. Ked sa chcem dosatat do 201, tak si pockam na taku tretiu alebo stvrtu.. Jedina linka na ktoru odhadli kapacitu je 210
COLOR: Lepidlo najlepsie odlepis skrabanim, namocenim (zalezi na lepidle
Vsimli ste si, ze uz dlho nebola ziadna planovana vyluka? Uz ma to stve..
Nevie niekto naco o 00:16 isiel cez Gagarinku trolejbus na dolne hony? Uz ma zacalo stvat ze v noci chodia trolejbusy ale bez ludi!
Si: Ta 6617 vtedy bola na 207!
Ceco: Ta 6631 bola na 202/?.
Spectre: Trochu si sa sekol... 6632 a 6633 este nepremavaju.... Alebo si ich videl? Na 202 urcite neboli!
COLOR