Reply on: Papyr #40955:
Myslím, že vdaka tomu že je to na 1435 mm to nikdy nebude až take zlé ako pofiderne namontovane, zle navrhnuté a vyheglane bratislavske kolaje na 1000 mm rozchode ? ? ? ? To čo je napr. medzi obchodnou a Blumentálom, to už nie je ani tankodrom.......
Vrtacik
(08.02.2005; Pravda; príloha Bratislava, s. I, III; Pacherová Soňa)
BRATISLAVA - Duobusmi, teda vozidlami spájajúcimi v sebe výhody trolejbusu a autobusu, by sa už na budúci rok mohli voziť domov obyvatelia karlovoveského sídliska Dlhé diely. "Zavedenie trolejbusovej trakcie do tejto kopcovitej oblasti Bratislavy patrí k prioritám dopravnej politiky mesta v súčasnom volebnom období," pripomenula riaditeľka magistrátnej sekcie dopravy Tatiana Kratochvílová.
Duobusy by podľa Kratochvílovej mali nahradiť terajšie autobusové linky. Po Dlhých dieloch budú jazdiť na elektrický pohon, čiže ako trolejbusy. Mimo Dlhých dielov zase využijú pomocný naftový motor a v podstate zostanú autobusmi.
"Duobusovú linku by sme chceli sprevádzkovať už na budúci rok v septembri," spresnil riaditeľ rezortu technickej infraštruktúry Dopravného podniku Bratislava Viktor Haluza.
Celá investícia si podľa neho vyžiada zhruba 140 miliónov korún. Z toho za 100 miliónov zakúpia samotné duobusy, zvyšok pohltí výstavba pouličného elektrického vedenia. Finančné zdroje by malo zabezpečiť mesto a to z úveru, ktorý mu koncom minulého roka poskytla banka Dexia.
A prečo práve duobus? "Pretože je to ekologické vozidlo, ktoré minimálne zaťažuje životné prostredie výfukovými plynmi. Navyše, do kopcov ťahajú trolejbusy v porovnaní s autobusmi omnoho lepšie," zdôvodnil Haluza.
Bratislavská hromadná doprava by však už v tomto roku mala dostať dve ďalšie injekcie na zlepšenie svojej funkčnosti. Zámerom magistrátu a Dopravného podniku je totiž zrekonštruovať v najbližšom čase aj dve jestvujúce električkové trate. Opraviť a zmodernizovať by sa mal jednak koľajový úsek od vyústenia električkového tunela na Kapucínskej ulici až po reštauráciu Alžbetka na Kollárovom námestí, jednak trasa pokračujúca po Radlinského ulici vrátane trojuholníkovej križovatky s Ulicou Imricha Karvaša.
Potrebnú sumu na opravu trate od tunela po Kollárovo námestie Kratochvílová ešte nechcela zverejniť. V súčasnosti sa podľa nej robia len prípravné a projektové práce. Zdôraznila, že vlaňajšie" dopravné výluky na Obchodnej ulici súviseli len s obnovou kanalizačných potrubí, na ktorej pracovali bratislavskí vodári. "Teraz príde na rad obnova koľajového telesa. Chceme ju čo najviac sústrediť do letných mesiacov, keď je veľa Bratislavčanov na dovolenkách a aj spoje MHD jazdia obmedzene," poznamenala magistrátna šéfka sekcie.
"V rámci tejto rekonštrukcie by sme v prvej etape v júli a auguste chceli opraviť trať od tunela cez most na Kapucínskej po Župné námestie," vysvetlil Haluza. "Od Župného námestia po Alžbetku by sme sa mohli dostať v období od septembra do novembra," dodal.
Na Radlinského ulici sa počíta s výmenou koľajového zvršku od Alžbetky až po Blumentálsky kostol. V rámci nej opravia aj električkový "triangel" v križovatke s Karvašovou.
"Na tieto práce využije Dopravný podnik 35 miliónov z dotácie, ktorú dostal od mesta na opravy prevádzkovaných liniek. Rekonštrukciu vykonáme od polovice apríla do polovice júna," uzavrel Haluza.
-----
Text v rámiku
Čo pomôže mestskej doprave
* Zavedenie duobusu na Dlhé diely september 2006
* Obnova električkovej trate tunel - Župné nám.-Kollárovo nám. júl až november 2005
* Obnova električkovej trate Kollárovo nám. - Blumentál apríl až jún 2005
-----
Text v mape
Plán tohtoročnej modernizácie električkových tratí
* apríl až jún 2005 Kolárovo nám. - Blumentálsky kostol
* september až november 2005 Župné nám. - Kolárovo nám.
* júl až august 2005 tunel - Župné námestie