Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Beus #40418:
Ťažká otázka. VKÚ má pokrytých veľmi veľa miest, mapy ktorých snáď ani nikto iný neponúka. A keď už, môže byť ešte horší. Ak ale porovnáš starú mapu Bratislavy 1:20000 zo Slovenskej kartografie s harmaneckou 1:15000, zistíš, že tá SK má väčšiu mieru podrobností (napr. nezlievajú sa jej jednotlivé domy do celkov s garážami hodný kus od nich). V mape Bratislavy z VKÚ nájdeš ulice, ktoré ani neexistujú, a iné lahôdky. Ich turistické mapy tiež nie sú bez chýb, ale ujdú, a oproti mapám z čias socializmu sú výrazne lepšie.
Kvalitou ma z máp miest v poslednom čase uspokojil špirálový atlas Bratislavy z Mapy Slovakia, i keď určite zohrala úlohu hovadská mierka.
Reply on: Vševedko #40430:
Samozrejme, ze hej 🙂 Len skoda, ze magistrat chce najskor rusit linky a nestara sa o prestupne uzly. Podla logiky by to malo byt presne naopak. A aj preto som dost skepticky v tom, ze by sa nieco v dohladnej dobe v tomto smere zmenilo k lepsiemu ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: yale #40423:
Máme veľa liniek, ale nie sú vedené nahusto (až na výnimky typu trolejbusových tratí na Gagarinovej a Mierovej) a nemajú zastávky príliš nahusto (až na výnimky typu Molecova + Jurigovo nám., Pri vinohradoch + Komisárky). Inak plne súhlasím s d3k0 v #40424 - k tomu niet čo dodať.
Ak magistrát chce zvýšiť podiel MHD voči IAD, zrieďovanie siete tratí a rušenie zastávok je podľa mňa najlepšia cesta, ako dosiahnuť pravý opak.
Reply on: d3k0 #40424:
Investícia mesta do vybudovania a skvalitnenia prestupových uzlov sa mi zdá efektívna - ide o rozvoj mesta, v mnohých prípadoch sa vytvoria aj priestory pre komerčné využitie, prípadne uzly môžu vzniknúť ako súčasť inej výstavby (Hlavná stanica) atď - a sú to náklady kapitálové, zatiaľčo udržiavanie prehustenej siete PtP liniek je prevádzkový výdavok, ktorý sa musí stále opakovať.

Šafárikovo nám. sa musí tak či tak riešiť pri výstavbe električky do Petržalky, Štúrova tak či tak nebude v budúcnosti pre inú dopravu prejazdná. Trnavské mýto - rekonštrukcia podchodu. Vazovovu (Radlinského) a Floriánske by som za prestupové uzly nepovažoval, prestupové uzly by mali byť čo najviac v súlade so stanicami plánovaného nosného systému, S-bahnu a prímestskej autobusovej dopravy, takže ich poloha sa dá vyčítať napríklad aj z výbornej mapky, ktorú nižšie zverejnil tr3mp ( http://hrady.sk/imhd/sbahn-lrt2.png ).
Reply on: Vševedko #40429:
Ja ti tvoj názor neberiem, v Žiline som bol, mám na to názor a beriem aj to, že máš iný. Apropo, čo sa týka článku o Žiline na iMHD, tak sa mi skôr zdá, že Žilina je tam popisovaná ako jeden z najlepších dopravných podnikov na Slovensku... ? ? ?
Reply on: d3k0 #40424:
A nemáš pocit, že všetky Tebou uvádzané výhrady sú detaily, pri troche dobrej vôle do roka riešiteľné a vyriešiteľné? Budeme radšej ešte desiatky rokov strkať peniaze do redundantnej siete liniek, lebo nemáme "kvalitné prestupné uzly"?
Reply on: Jonny #40402:
Tak sa láskavo presť ahuj do Žiliny, maj linky odvšadiaľ všade raz za hodinu a plať za každú jazdu zvlášť, nemaj prestupné cestovné a maj "predplatný lístok" na stanovený počet jázd, ktoré keď si vyčerpáš, budeš veselo cvakať lístky ďalej.
Vôbec sa mi zdá, že si tu mal nejaké poznámky na moju adresu, že som premúdrelý a že Ty nikde svoje názory nepresadzuješ. Tak buď taký láskavý a najprv si niečo o tej Žiline preštuduj (napr. aj tu na iMHD) a potom múdrosti prednášaj.
Reply on: Jonny #40398:
Platiť to bude kto?
Reply on: d3k0 #40424:
hej aj prestup 88/95 > 12/11/14 je ultrasuper na bezacej hrane:)))
Reply on: Jonny #40395:
Trať je v dobrom stave.
Reply on: d3k0 #40424:
vzhladom k predpoladanej zmene organizácie dopravy na Štúrovej ulici kôli zdvojkolajneniu električkovej trate po vybudovaní električkovej trate do Petržalky by mohol vzniknut na Šafarikovom nám. 1. kvalitný prestupný uzol ?
Reply on: yale #40423:
Velmi rad by som privital minimum liniek a prestupne uzly. Ale je vobec v Bratislave nejaky normalny prestupny uzol? Tvrdim, ze nie:
- prestup Safarikovo nam. a Jesenskeho (z 12 na 11/14 a naopak): cestujuci vystupuje a nastupuje z cesty, na Safku ho castokrat este aj moze zrazit auto
- prestup Technicka univerzita/Florianske nam.: velka vzdialenost medzi zastavkami, barierove prechody pre chodcov, nefunkcna svetelna signalizacia na krizovatke I. Karvasa - Radlinskeho
- prestup Trnavske myto: eskalatory na elektrickove nastupistia chodia iba pocas spicky, smerom nadol chybaju uplne
- prestup Vazovova: nastup v smere do/z Race rovno z cesty, navyse ta tam moze zrazit auto, ktore elektricku este aj predbieha v protismere...

Takze ja osobne nepodporim ziadny ziadny takyto system, kym sa nevybuduju prestupne uzly na urovni a nie ze chudaci dochodcovia budu napr. na Trnavskom myte radsej pobehovat za zakrutou medzi autami, ako by mali ist hore/dole po schodoch. A ani sa im nedivim... Zatial s privretymi ocami podporujem len prestup na Safku/Jesenskeho, lebo ked uz nic ine, aspon je to na hrane.
Reply on: Martin Fundárek #40415:
Sieť DPB je naozaj neefektívna a prehustená - treba ju prebudovať z modelu bod-bod na model s jasnými prestupovými uzlami, dopravnými zbernicami a menším počtom liniek, premávajúcim s krátkymi intervalmi.

Keď si zoberiem situáciu v dvoch nástupných bodoch mimo centra, kde MHD využívam:

Bod 1: 5 liniek, z ktorých jedna je okružná (prepája radiály) a zvyšné 4 dopravujú cestujúcich do 2 lokalít v centre. Teda 2 linky sú nadbytočné.

Bod 2: 8 liniek, z nich jedna okružná, ostatných 7 opäť vozí cestujúcich iba na 2 body. Takže opäť by stačili tri spoje, ktoré budú dopravovať cestujúcich na kvalitné prestupové body s ponukou spojenia na dôležité smery v krátkom intervale.

Pritom uvažujem len linky stojace na konkrétnej zástavke, ak by som bral všetky linky, ktoré prechádzajú neďaleko, t.j. majú zástavky v pešej dostupnosti, to by som sa asi nedopočítal. Takisto hustota zástavok je vysoká - sú miesta, kde ten istý spoj zastavuje po 80 metroch...
Reply on: galiyosha #40417:
Na FD CVUT niekto publikoval diplomovku, ktora uvazuje s modelom prevedenia casti prazskej MHD na bud a) CNG busy, alebo b) trolejbusy. V ekonomike i ekologii vedu trolejbusy na celej ciare pred CNG busmi.
Reply on: Beus #40418:
Ano, suhlas. Ani ja si akosi nespominam na vyrobcu planov slovenskych miest, ktory by si dal zalezat viac ako VKU.

Martin Fundarek: Ktoreho vydavatela mas na mysli?
Vacsina nie.
Hej pani,vy ste vsetci BUS-aci??
Reply on: Martin Fundárek #40415:
takmer offtopic: nastrbil si moj pohlad na VKU ako najdoveryhodnejsi zdroj map - kto potom robi lepsie plany miest, ked nie oni? (nech viem, co kupit, ak bude treba)
Dve veci ma na tej správe iritujú:
1. Možno som zle čítal, ale nikto sa nepozastavil nad alarmujúco nízkym počtom revízorom v Bratislave.
2. Ráta sa s cenou, ak sa nemýlim, 13,60 za kubík CNG. Tá cena je už teraz prekročená a -- pokiaľ to bola cena vrátane DPH -- veľmi výrazne. Už pri tejto nízkej cene bola v audite spochybnená výhodnosť rekonštrukcií, najmä pri kĺbových vozidlách. Napriek tomu sa pripravuje plynofikácia Ikarusov radu 400 (ozaj, má niekto v tomto smere nejaké novinky?) a píše sa tam, že nové autobusy by mali mať pohon výhradne na CNG. Nie som proti ekologickým riešeniam, to vôbec nie, ale tie peniaze, ktoré sa vyhádžu na CNG, sa radšej mohli investovať do rozširovania elektrickej trakcie...

V Respekte inak vyšiel celkom slušný článok o slovenských Rómoch: http://respekt.inway.cz/clanek_detail.php?sel_id=153&rocnik=2005&cislo=04. Tentoraz už nie je dôvod ani na horký smiech, ako tomu boli pri onom notoricky známom článku v Reflexe... ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

"Vzápätí sa však radný Dušan Hruška ako bývalý učiteľ matematiky pohral s inými číslami. Z podielu tržieb a odjazdených vozokilometrov vypočítal, že v jednom vozidle MHD akoby štatisticky cestoval vždy iba jeden platiaci cestujúci." (Pravda, 29.1., Štatistika odtiaľ potiaľ, S.Pacherová)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.