No veď dobre ale môžno netreba zmenu rozchodu a stačilo by venovať viac pozornosti údržbe podvozkov. Možno by stačilo akurát to aby jazda po 1000 bola rovnako komfortnejšia ako po 1435.
Bolo mi to vysvetlené, že je to kvôli pamiatkárom a tým, že veľká časť centra Prahy je zapísaná v UNESCO. Vlastne je to najväčšia pamiaková zóna na svete zapísaná v UNESCO. Proste dlžaba je historická asfalt nie. ?
Zabudol som dodať, že keby Bratislava mala aspoň s polovice údržbu ako je v Prahe, tak by si mal o Ik400 iný názor. Keby všetky boli ako 1803 či 4831,4803, a zopár ďalších, tak iné vozy do Bratislavy ani nechcem.
Ik400 sú 100 rokov za opicami. Prvý bus tohto typu bol kupovaný v roku 1996. Pozri sa kde vtedy bola Karosa. ev. číslo 1320-1322 a 2320-2323. Karosa svojimi vysokopodlažnými vozidlami dobehla Ikarus400 až minulý rok, kedy konečne začali dávať lepené sklá, ale aj tak dizjanovo na neho podľa mňa stále nemá.
A Ik412 okrem toho, že má málo miesta pre ľudí na státie ničím nezaostáva za takým Citybusom, čiže tým Renaultom čo tu bol minulý mesiac.
A Ik400 vyzerajú tak ako vyzerajú kvôli bratislavskej údržbe a bratislavským cestám. No odvze sa Citybusom po pražských dláždených cestách. To je ako keď sa sype železiarstvo ☺ bohužial Praha iný povrch mať nemôže.
Pozri, čo sa týka rozchodu, už sa o tom velmy vela diskutovalo a diskutovat bude, je jasné, že DPB bude obhajovat 1000 mm rozchod. Ja sa necítim na to aby som to mohol hodnotit, ale fakt je ten, že ak porovnam napríklad useky trate v Bratislave, ktore sú v najlepšom stave, čerstvo po rekonštrukcii a porovnam to s podstatne starším a horším zvrškom s rozchodom 1435 mm v Brne , Ostrave alebo Prahe, ten širší rozchod je lepší, eliny su kludnejšie, tichšie a ide to fakt hladko, a nemyslím že to je v udržbe, lebo nove useky v BA su od novoty po všetkých strankach o dost horšie na tom, ale to je moj nazor, z pohladu dajmetomu cestujuceho, ktorý nehladí na iné fakty...ale to je podla mna najpodstatnejšie - komfort cestujucich ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Inak, neviem čo tu diskutujete stale o dajakych Cityrunneroch, rozložením sedačiek a klimatizácii, ked aj tak nakoniec budu pretrvavat investície do prehnitých busov Karosa a Ikarus 280, a budu kupovat Ikarusy 4xx, ktore su 100 rokov za opicami a po roku vypadaju ako 10-ročné. Mnohí bohužial ešte velmy dlho nebudú rozumiet heslu:nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci.......... ? ? ? ? ? ? ?
Podla mna by bol uplne super bus pre Bratislavu ten Renault alebo čo to bolo, čo tu asi pred cca mesiacom jazdil ako test, samozrejme ale v klbovom prevedení ? ? ? ? ? ? ? ?
Pokial myslis napriklad Cityrunnery v Linzi, tak pravda je, ze usporiadanie 2+2 skutocne nikde nemaju, ale v mieste podvozkov je tam chodbicka siroka asi rovnako, ako keby tam bolo usporiadanie 2+2, len tam dokazali narvat len 1+1 sedacky, aj to sikmo. Malicherna poznamka na okraj: Cityrunnery su bez klimatizacie _absolutne_ nepouzitelne a zabudnime na to, ze by sem niekto niekedy kupil elektricky s klimou. Cityrunner je uz beztak sialene drahy.
existuju 100% np elektricky, ktore nikde nemaju 2+2 usporiadanie (ak si ho neobjednas) aj na rozchode uzsom ako je v BA a su osvedcene mnohokusovymi zakazkami. Znovu opakujem, zalezi, co si sem vyberieme. (teda DPB s magistratom co si vyberie)
tak ale daju sa, alebo dali sa vybrat znacky, ktore boli celkom dobre, napr. Ikarus 412 alebo Skoda 21Tr nemali nikde problem s miestom na nohy, a predna polovica mala sedacky bez schodov. Treba si len spravne vybrat.
tak hej, ale predsa povazujem nizkopodlaznost za vacsiu vyhodu, ktora vykompenzuje tebou spomenute nedostatky. A aj keby sme chceli kupovat nie NP vozidla- na vyber uz toho moc nie je v mestskom prevedeni. (Karosa...)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos Keynes