Ja som zvedavý čo na to povedia obchodníci na Obchodnej keď sa to zjednokolajní. Lebo cez leto keď bola výluka tržby padli až o 70% a niektorý obchodníci zatvárali už o 16.00 iný na august zatvorili úplne. Ale možno je to len kačica bratislavských novín. Tak ako to oni vedia, že zase niečo nepochopili.
No však za to Rakúšania aj dostali pekne za uši, lebo toho Herkula si tam v podstate prepašovali - v zmluve mali napísané, že bude ťahaný zdochnutý a kúriť bude len pri odstavení.
(13.01.2005; Nový Čas; s. 10, 11; Marcel Lincényi)
BRATISLAVA -V bratislavskom dopravnom podniku (DPB) sa chystajú veľké zmeny. Primátor Andrej Ďurkovský nariadil vykonať v spoločnosti audit. Kontrolóri sa pokúsia nájsť spôsob, ako znížiť náklady na dopravu a zvýšiť efektivitu existujúcich spojov - skrátka, ako ušetriť!
Hlavné mesto ako akcionár dopravného podniku dalo vykonať v spoločnosti tri audity. Kontrolóri sa pozrú na využitie majetku spoločnosti, rozanalyzujú organizačnú štruktúru spoločnosti a spôsobu riadenia prevádzky, a prešetria aj vyťaženosť jednotlivých liniek mestskej dopravy. "Chceme zamedziť kríze vo verejnej" doprave po zrušení bezmála miliardovej účelovej štátnej dotácie, a preto potrebujeme zistiť, ako sú využívané vnútorné zdroje podniku," informoval hovorca primátora Milan Vajda.
Audit by mal povedať, či sa dá ešte hýbať s cenou cestovného smerom nahor, presmerovať, prípadne znížiť počet liniek, a či bude potrebné prepúšťať zamestnancov. Podľa Vajdu sú audítori motivovaní tým, že províziu dostanú len z toho, čo ušetria v spoločnosti. Definitívne výsledky auditu bude mať magistrát k dispozícii do konca januára. "Už 27. januára však námestník primátora Karol Kolada predloží do mestského zastupiteľstva návrh opatrení na zvýšenie efektívnosti dopravného podniku v roku 2005," dodáva Milan Vajda. Prípadné zvyšovanie cestovného sa v Bratislave zvykne robiť až v máji.
ANKETA: Ako by prijali Bratislavčania ďalšie zvyšovanie cestovného?
Marta Kurilová, dôchodkyňa (68):
- Ak plánujú zdražovanie a rušenie liniek, tak je to šialenstvo. Už teraz si kupujem trojmesačný lístok ako dôchodkyňa za 950 korún a ešte drahšie cestovné by už bolo naozaj neúnosné.
Jana Pospíšilová, vysokoškoláčka (18):
- Cestujem každé ráno do mesta autobusom číslo 88, ktorý je krátky a takmer vždy preplnený. Vôbec si neviem predstaviť, že by sa zrušili niektoré spoje či dokonca linky.
Štefan Nebeský, právnik (30):
- Na nič iné sme nečakali len na zvýšenie cien cestovných lístkov. Po zrušení niektorých spojov som strašne zvedavý, ako zvýšia dopraváci dlhodobo sľubovanú kvalitu cestovania.
Jana Sobolíková, študentka (16):
- Chodím zo Stupavy do Bratislavy do gymnázia mestskou hromadnou dopravou. Zrušenie liniek by sa ma veľmi dotklo. A kategoricky nesúhlasím ani s ďalším zdražovaním cestovného.
Miroslav Bahúl, gymnazista (14):
- Električenku na hromadnú dopravu mi kupuje mama a vyššia cena lístka ju zaťaží. Cesta do školy mi trvá trištvrte hodiny. Ak zrušia linky, tak to bude ešte horšie.
---
Zaujimave, s tou proviziou.. Len aby nezrusili cely DPB ?
ÁMos Keynes:
Je zajímavé, že tyto a další podobné články tu na imh.sk čtu už několik let. Není to tak dávno, co jsi tu psal o 91 nízkopodlažních trolejbusech a 100 nových nízkopodlažních autobusů. Tím nedavnem myslím tak 2-3 roky zpět.
Medzi prioritami mesta na roky 2004 – 2006 je i veľa položiek, ktoré súvisia s rozvojom systému mestskej hromadnej dopravy. Popri prostriedkoch z rozpočtu mesta budú financované aj z úveru od Dexia banky.
Až 210 miliónov si v rokoch 2004 – 2006 dovedna vyžiadajú technologické stavby Dopravného podniku Bratislava. Ide najmä o umyvárne vozidiel, modernizáciu dielní autobusov električiek a trolejbusov a plničku plynu. Medzi prioritami je aj vybudovanie trolejbusovej trate na Dlhé Diely, ktoré vyjde na 40 miliónov. Nemalé prostriedky si vyžiadajú rekonštrukcie električkových tratí. Pokračovať má vlani začatá obnova trate na Obchodnej, ktorá celkovo bude stáť až 110 miliónov, pričom má byť zmenená na jednokoľajnú a ráta sa aj s obnovou povrchov. V pláne je aj rekonštrukcia osemstometrového úseku električkovej trate v tuneli, ktorá si vyžiada 90 miliónov, ako aj obnova trate na úseku Námestie SNP – Hurbanovo námestie (50 miliónov). Nezanedbateľnou položkou sú aj náklady na modernizáciu a nákup nových električiek, autobusov a trolejbusov, ako aj nákup kombinovaných autobusov a trolejbusov. V rokoch 2004 – 2006 si obnova vozového parku Dopravného podniku Bratislava vyžiada viac ako dve miliardy korún. Ďalšie desiatky miliónov budú potrebné na investície do zariadení dopravného podniku, ako napríklad prevádzková budova dopravného podniku v Jurajovom dvore, brány, vrátnice, výpravňa, opravárenské priestory a iné.
V inom článku sa píše, že na:
Realizáciu prvej etapy nosného systému pôjde 1,9 miliardy korún
Rozšírenie Nábrežia L. Svobodu – 41,5 mil.
Rozšírenie Račianskej - 86 mil.
Vlárska – 70 mil.(ráta sa aj s trolejbusmi)
Bojnická – dostavba – 21,5 milióna
Mierová – rekonštrukcia 60 mil.
Kremeľská (realizované) 70 mil.
Galvaniho (z veľkej časti realizované) 126mil.
Mlynská – preložka - 25 mil.
Eisnerova – rekonštrukcia - 100 mil.
Hradská, Rázusová, Podunajská - 21 mil.
Rybničná (reko II. etapa) - 87 mil.
Tomášikova – predĺženie - 102 mil.
Budovanie cyklotrás – 24mil.
Televízny dohľad križovatiek – 30 mil.
Stavby cestnej svetelnej signalizácie – 75mil.
Rekonštrukcia Karloveskej radiály + zabezpečenie preferenciee MHD – 80mil. ( dokon.2008)
Rekonštrukcia Vajnorskej radiály s rovnakým cieľom – 90mil. (2009)
Rekonštrukcia Ružinovskej radiály s rovnakým cieľom – 80mil. (2008)
Osobne som zvedavý na tie 2 milardy do vozového parku. To už je asi aj s tými električkami pre Petržalku. Ale tie by mali dôjsť až v roku 2008 nie?!
ale ako paradox pridavam, ze ked isiel do Prahy 27.9.2003 nostalgicky vlak s rakuskymi vozmi, tahalo ho eso a za esom bol 2016 prave za ucelom kurenia, to sa asi potom niekdo na ČD zabudol,alebo nerusia ani pri kureni. Je to aj odfotene v Drahe 11/2003.
AD BUSE LED:
takze, momentalne trcim v Plzni, a na viac, ako sto percent su to BUSE a zelene LED. pouzivaju aj DOT, ale pripada mi to, akoby tu bolo viac LED.
samozrejme su uz zdokumentovane, ale chcem este vymaknut voz, kde je aj nalepka BUSE, lebo oni to lepia vseliako nesikovne, ze to bud nie je viditelne, alebo tak, ze to nie je mozne nafotit....
takisto som videl tieto tabule na morave - CONNEX moravia ako aj v Prahe....
VLK
Akoooo, chodte si temu vydiskutovat niekam inam, je na to kopa inych webov o zeleznici, kde sa s vami podelia o zazitky a nazory aj profesionaly...Naco to sem tahate? ?
No veď práve preto nesmie kúriť, aby nerušila. A preto ja EURegio do NR je okuliarnik. U 2150 a 2170 LTE je to to isté - diesel bez el. kúrenia nemá ako rušiť KO.
teraz je to s tym schvalovanim uz nejako inac, dopravca sa len musi zaviazat, ze masina nerusi kolajove obvody, a moze sem aj bez VZ,ak ma dvoch firov (ten treba podla sucasnych predpisov na ZSR len pri rychlosti nad 120 km/h). 2016 Dispolok uz obisla s IGE vlakom cele Slovensko (BA-TN-Chynorany-PD-ZV-BB-KE-TV-Bardejov-PO-Plavec-PP-ZA-NM-Stara Tura-BA), takisto 2016 ÖBB uz bola v Nitre. Pri 2016 je na ZSR zatial jedine obmedzenie a to, ze nesmie kurit. (Bez schvalenia a VZ sem chodia takisto 2150 a 2170 LTE do Ziaru nad Hronom.)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
VLK
takze, momentalne trcim v Plzni, a na viac, ako sto percent su to BUSE a zelene LED. pouzivaju aj DOT, ale pripada mi to, akoby tu bolo viac LED.
samozrejme su uz zdokumentovane, ale chcem este vymaknut voz, kde je aj nalepka BUSE, lebo oni to lepia vseliako nesikovne, ze to bud nie je viditelne, alebo tak, ze to nie je mozne nafotit....
takisto som videl tieto tabule na morave - CONNEX moravia ako aj v Prahe....
VLK