re #39540 Beus: Neviem, nie som vodič ale nikdy zdraví rozum nebude projektovať budovu tak, aby lenivé zadky vodičov sa nemuseli zdvíhať,že či majú ešte niekoho vo voze. Pokiaľ viem, vodič je na konečnej povinný si voz prejsť a skontrolovať ho, nie?
Jediný dôvod, ktorý by som uznal je bezpečnosť cestujúcich.
Ale pripomienkové konanie bolo, mohol si tam poslať pripomienku s tým, že vodič električiek nebude vidieť cestujúcich a že môže cestujúceho privrieť vo dverách.
Mám pocit, že všetky naše električky majú blokovanie rozjazdu. A tiež by mali mať, že keď dvere niekoho privrú tak sa znovu otvoria a zatvoria. Ale to neviem či majú všeky. Videl som to len na K2S.
Okrem iného obratisko je podľa toho výkresu rovnaké ak nie väčšie ako to súčasné.
Co si myslis, kto asi tak plati ich cestovanie MHD, ak si ho neplatia oni? Myslis, ze nafta, prud a nove vozidla su zadarmo? Zaplatia to ti, co platia. Keby vsetci platili, tak by sme mohli mat nizsie ceny cestovnych listkov a elektriceniek...
Odporucam prestudovat si pravne normy a potom by si velmi rychlo zistil, ze fotku niekoho len-tak beztrestne nemozes zverejnovat. A okrem toho nebudeme podporovat zverejnovanim fotiek revizorov ciernych pasazierov, ktori okradaju vsetkych, co si za MHD platia.
Sorry, este som zabudol: Nevychadza z 283 Ma sice dvere, podobajuce sa na 283, ale nie su to tie iste. 280-tky '94 a novsie mali sice taketo dvere, ale su uzsie ako maju 283 a ked si vsimnes, cela karoseria je cista 280 - usporiadanie okien, rozmery, atd...
Nie, neboli, len ja som ich stvoril na svojich papieroch (napr. Skodovka by v zivote nic nenazvala 10.5Tr, ale kedze 11Tr (alias T11) uz bolo obsadene, musel som to oznacit takto)
Fajn, takze si ten Dozab, ktoreho mam na mysli, mal som pocit ze prave na tom cviku som ta stretol
Re #39547 aNTI: Usporiadanie okien, sirka dveri, rozvory naprav, dlzky previsov, dlzky predneho a zadneho clanku, sirka mechu tocnice, a dalsie drobne designove detaily
Cau Beus to nemyslis vazne, aj take duplaky boli? To je peklo. Inak bol si u nas v skole raz asi pred rokom na cviku: hluk v doprave. Sedel si v lavici s Petom (Kremienkom)
Ano, nejak tak, teda nerozblika, ale rozsvieti a tie vonkajsie ani to, tie ked nie su aktivne, tak nic neurobia, a ked su, tak rovno otvoria a aktivuju sa (ak to ma vodic zapnute) v momente ked tachograf oznami nulovu rychlost (cize napr. pri stati na krizovatke, alebo pri urvatom tachografovom kabli pocas celej jazdy)
A to nudzove zvonka - mozno na to, ze ak su vsetci doriadeni tak, ze nikto nema sil nielen rozbit sklo kladivkom, ktore tam nie je, ale ani len pootocit tu cervenu packu nad dverami, ktora tam nie je, lebo by to cestujuci zneuzili Ale pravdupovediac, funkcnost a zapojenie tychto vonkajsich tlacitok mi vobec nie su jasne
Dozab: Ano, poznam, myslimze sme sa aj stretli uz
Inak, fakt uchvatny voz, ten Ik293 Tiez som nevedel, ze take realne existovalo ale bol by IMHO krajsi, keby vychadzal z Ik283, nie z Ik280 Ja mam (na papieri) tiez Ik295 a 298 (moje znacenie, vtedy som nevedel ze take aj bolo), ale aj SM22, B751, 706RTO-2K, 10.5Tr, 16Tr, ... (vsetko duplacsuklos)
hladat sa mi to nechce ? ale pokial si dobre pamatam, tak si to vysvetloval (alebo niekto iny), ze ked vlk zmackne dopytove tlacidlo, vodicovi sa to len rozblika na palubke a otvorit ich aj tak musi sam... A mozno blba otazka - naco je nudzove otvaranie zvonku? Sak keby sa nahodou stal nejaky pruser(nehoda) a vodic by nemohol dvere otvorit tak kym by prisla nejaka pomoc zvonku, tak by cest. davno rozmlatili znutra skla (kladivkami ☺ )
Isidor: ten knowville je zrejme dalsi do zbierky "toto nie su stranky dopravneho podniku..."
Ámos Keynes
Jediný dôvod, ktorý by som uznal je bezpečnosť cestujúcich.
Ale pripomienkové konanie bolo, mohol si tam poslať pripomienku s tým, že vodič električiek nebude vidieť cestujúcich a že môže cestujúceho privrieť vo dverách.
Mám pocit, že všetky naše električky majú blokovanie rozjazdu. A tiež by mali mať, že keď dvere niekoho privrú tak sa znovu otvoria a zatvoria. Ale to neviem či majú všeky. Videl som to len na K2S.
Okrem iného obratisko je podľa toho výkresu rovnaké ak nie väčšie ako to súčasné.