Áno jednoduchšie je prerobiť celý komplex, celý projekt, ono keď je to na pripomienkovom tak je to už aj celé na papieri, ako namontovať zopár kamier a nejaké zábrany, že? To máš úplnu pravdu.
?
Stále sa tu rozmýšľa ako to nejde namiesto toho aby sa rozmýšľalo takáto je situácia takto to bude vyzerať je mizivá pravdepodobnosť že celý projekt na ktorom robili niekoľko mesiacov prerobia kvôli nám skúsme zistiť ako by sa dali negatíva eliminovať na prijateľnú úroveň a tak aby boli aj pre investora prijateľné natoľko že nám ich zafinancuje.
No jo... naco robit veci jednoducho, ked sa daju zlozito, vsak?
A na tej kolaji specialne pre T3 a K2 som sa musel zasmiat Ked bude treba vozy zaradit na kolaje (kvoli casom odchodov) inac, tak co? A ked pridu nove vozy? prestaviame mantinely, premontujeme kamery inac, alebo ako? Myslimze to uz prilis prekombinovavas
A najsmutnejsie na tom je to, ze pri sucasnom navrhu sa to uz fakt jednoduchsie ako s tvojimi doplnkami vyriesit neda, aby to bolo aj bezpecne...
No, to je argument o ktorom sa dá diskutovať.
Avšak celá ta situácia, ktorú si popísal sa dá vyriešiť jednoducho. Nie sme v časoch kedy sme poznali len zrkadlá. Viem si veľmi dobre predstaviť značky kde má vodič zastaviť a kamery ktoré budú snímať priestor pred dverami. Vodič bude mať vonku pri kabíne obrazovku a na nej celý priestor pri dverách. Dokonca sa to bude dať použiť aj na výstupišti a kamery budú snímať každé dvere jednotlivo a budeš pomocou nich vidieť aj dovnútra, to pre prípad tých pomalších. Aby to sedelo budú značky pre vodičov, kde majú zastaviť a jedna koľaj bude pre K2 a druhá pre T3.
Výstupištia a koľajisko budú vybavené akýmisi mantinelmi (samozrejme okrem priestoru dverí) tak aby ľudí smerovali preč z koľajiska a aby si nemohli cestu krátiť skrz, ale museli chodiť dookola (pre prípad "aha ide električka utekajme"). Takže ak električkou vojdeš do chráneného koľajiska tak potom už stačí pozerať len dopredu. Každá koľaj bude mať svoje mantineli na oboch stranách a aby to nevyzeralo hnusne budú sklenené. Ja viem, že električka v oblúku dosť vybočuje ale myslím dúfam, že to bude stačiť.
Mna uz unavujes ty... Suhlasim s tym, ze MHD by mala potierat rozdiely medzi MHD a taxi, ale nie za cenu toho, ze sa zhorsi situacia tak pre MHD, ako aj pre samotnych cestujucich a ich bezpecnost.
Ja osobne si na 95% na vystupisti osobne B-voz okontrolujem, ci sa mi v nom niekto nezabudol, cize vystupim z kabiny a prejdem sa tam, cize o lenivosti rec nebola. Zhorsena situacia je s vystupistami v oblukoch u clankovych vozov (ktorych snad bude viac, a nebudu to K2*), v ktorych si z kabiny vidim cely voz.
Najhorsie je vsak na tom to, ze ja si sice voz okontrolujem, ale do zrkadla a na dvere sa potrebujem pozerat prave vo chvili, ked zatvaram dvere, co mozem len z kabiny. A potrebujem to preto, aby som niekoho neprivrel. Hovoris si - mame systemy proti privretiu. Mame. Skusal si ich? Ja ano. Cloveka neprivru, aj ked moze sa stat, ze tam bude tak nestastne, ze pride k zraneniu, ci uz dverami, alebo naslednym padom po ich otvoreni. Ked vsak medzi tie gumy strcis tensiu ruku, tak sa dvere zavru bez toho, aby si cokolvek vsimli. A potiahnem cloveka. Ked mam supravu vyrovnanu, v zrkadle to uvidim, resp. uvidim to, ze sa tam snazi nieco vopchat, pretoze sa don pozeram POCAS zatvarania dveri. Ked je suprava v obluku, clovek ma jednoducho smolu. A to iste plati pre nastupovanie v oblukoch.
Hovoris ze sa obratisko oproti sucasnosti nezmeni? Tak sa prejdi na stanicu, a pozri si sucasne. Potom hovor nieco o (ne)zmene. Situovanie nastupist do obluku je jednoznacne minus, nehovoriac o vyraznom ubytku realne vyuzitelneho priestoru pre vozy v obratisku.
A neodpustim si este jednu vec: Nastupne a vystupne perony by vo vseobecnosti mali byt situovane mimo priestoru samotneho obratiska, tak, aby sa nepovolany personal do obratiska jednoducho nedostal. Co myslis, preco je zakaz vstupu nepovolanym na obratisko v Raci, na ZP? Preco je na HlSt tabulka "Obvod drahy, zakaz vstupu"? Ked sa so supravou pohynam z obluku, nemam najmensiu sancu si okontrolovat, ci sa mi niekto netacka v nebezpecnej blizkosti voza, ci nebodaj medzi vozmi. A ked sa uz pohnem, je neskoro. Tak kde tu mame bezpecnost?
Stale tvrdim, ze debilnejsie navrhnute obratisko ako to v tom projekte predstanicia som este nevidel. Aj sucasne je lepsie, hoci nie je zdaleka idealne. A ked tvrdis, ze sa situacia nezmeni, tak prehliadas dost dolezite fakty. A komfort vodicov medzi nimi NIE JE.
Pred dvoma hodinkami mi na Zlatych pieskoch pristavila L2 a zadny vozen bol Homeless inside, tak som radsej prebehol do prveho Takze vodic bol asi nadmieru lenivy a socka to vyuzila ?
Nie, len pohľady, že všetko sa musí robiť tak aby to vyhovovalo v prvomrade vodičom MHD mi trochu vadia.
Argument, že obratisko je zle navrhnuté lebo vodič bude musieť vstať a prejsť po voze a skontrolovať či vystúpili všetci nie je pre mňa argument. Samozrejme, že by bolo lepšie keby výstupište aj nástupište bolo rovno, ale jednoducho to asi tak nejde.
Nemôžme kvôli tomu cestujúceho vyhadzovať úplne niekde inde a čakať, že sa s batožinou bude trepať bohvie kam. MHD musí čo najviac potierať rozdiely medzi MHD a IAD(Taxi) a to, že cestujúceho dovezieš čo najbližšie k vlakovým nástupištiam je pre neho dôležité.
Okrem iného neverím, že vodič vidí do B voza cez zrkadlá aj keď je súprava rovno. Možno čiastočne ale stále zostáva veľa "hluchých" miest na ktoré nevidíš a aj tak musíš ísť vozy prezrieť.
Skutočne namiesto toho, že si máme povedať fajn je treba nejaký kompromis obratisko sa oproti súčasnému stavu nezmení, ale budeme mať novú trať v podzemí, takže električka nebude brzdená na križovatke a cestujúci budú mať nové nástupištia v atraktívnom prostredí a nové obchodné centrum snáď aj naplní električky v danom úseku, takže v konečnom dôsledku iba jeden neutrál a samé plus frfleme, že nie sú samé plus. Keby niečo také stavali vo Viedni, tak sme všetci napichaní aké je to úžasné a že u nás sa nikdy také nepostaví. Už ma táto slovenská mentalita unavuje.
A posledná vec, ja nehovorím, že musíte somnou súhlasiť a aj keď s vašimi názormi na túto tému nesúhlasím, nehovorím vám či ste jedli muchotrávky.
Amos keynes: by som mu povedaL NECH ZAVOLA POLICAJTA ALEBO BY SOM ZDRHOL......
druha vec: ja necestujem na cierno...rodicia dbaju na to aby som mal listok takze tento problem nemam
tak revizory to su vymlete hlavy....sa na nich staci pozriet....
v zivote by som mu neukazal obcianksy....hentaky deges aby sa pozeral na moje osobne udaje... ?
Neviem, nie som vodič, ale nikdy zdraví rozum nebude projektovať budovu podľa toho aby lenivé zadky vodičov nemuseli vstávať z vyhriatej sedačky a prejsť voz. Pokiaľ však si dobre pamätám vodič je povinný na každej konečnej prejsť voz.
Jediný argument by som uznal bezpečnosť cestujúcich. No vozy by mali mať blokovanie rozjazdu a niektoré (neviem či nie všetky ale zatiaľ som to videl v akcii len na K2S) aj ochranu proti privretiu.
Podľa toho nákresu je novo navrhované obratisko rovnako veľké ak nie väčšie ako to súčasné. Len je inak sitované a to hlavne pre potrebu symetrickosti, ktorú dnešná architektúra má. Ale aj tak si zastávku viem predstaviť v tej časti obratiska pred pslednú výhybkou, ktorá spája trate do jednej. Neviem či sa tam vopchá súprava celá, ale K2 s najväčšou pravdepodobnosťou áno.
re #39540 Beus: Neviem, nie som vodič ale nikdy zdraví rozum nebude projektovať budovu tak, aby lenivé zadky vodičov sa nemuseli zdvíhať,že či majú ešte niekoho vo voze. Pokiaľ viem, vodič je na konečnej povinný si voz prejsť a skontrolovať ho, nie?
Jediný dôvod, ktorý by som uznal je bezpečnosť cestujúcich.
Ale pripomienkové konanie bolo, mohol si tam poslať pripomienku s tým, že vodič električiek nebude vidieť cestujúcich a že môže cestujúceho privrieť vo dverách.
Mám pocit, že všetky naše električky majú blokovanie rozjazdu. A tiež by mali mať, že keď dvere niekoho privrú tak sa znovu otvoria a zatvoria. Ale to neviem či majú všeky. Videl som to len na K2S.
Okrem iného obratisko je podľa toho výkresu rovnaké ak nie väčšie ako to súčasné.
knox