alucard: Tak to musel byť dosť čudný súd. Podľa sedliackeho rozumu musí cestujúci využiť všetky dostupné možnosti označiť si CL. Až keď vtedy nepochodí, tak nikto nemá právo od neho požadovať označený CL.
Nastastie krajsky sud v bratislave tento vyklad prepravneho poriadku a zakonov (upravujucuch vztah cestujuci - dopravca) NEUZNAL. Na slovensku sice neplati system precedensov, ale uz sud uznal, ze ked oznacovac nefunguje, tak cestujuci nema platit pokutu, ak sa v nom pokusal oznacit listok.
Nechapes, ze rozbitim oznacovaca sa osoba dopusta daleko zavaznejsieho , az trestneho cinu, takze nema zmysel sa o tom bavit. Ja som hovoril o ZAKONNOM sposobe, a ty zacnes, ze ako sa da vyhnut plateniu cestovneho PORUSOVANIM ZAKONA...
Označovač je od slova "označiť", teda ak označovač neoznačuje, tak to nie je označovač, ale neoznačovač a tým je vyriešená dilema, ktorý označovač je najbližší ? A CL je platný, pokiaľ sú na ňom vytlačené údaje, z ktorých sa dá identifikovať jeho platnosť. Pokiaľ tam nie sú žiadne údaje, tak CL nie je označený...
Porusenim zakona sa da vsetko, mozes trebars rozbit aj vsetky oznacovace v bratislave, sfalsovat predplatny listok, ukradnut automat co predava listky...
Ano pokazenim oznacovaca sa kontrola revizorov zuzuje na kontrolu, ci ma cestujuci "oznaceny listok" nefunkcnym oznacovacom - nerozlisitelny od neoznaceneho.
Lenze umyselnym pokazenim oznacovaca sa osoba dopusta trestneho cinu poskodzovania cudzej veci, v pripade ze sa dokaze umysel vyhnut sa kontrole cestovnych listkov i zavaznejsieho trestneho cinu. Takze ked niekto pri kontrole revizorom pokazi oznacovac, velmi si teda nepomoze.
Z toho nevyplyva, ze JA som listok oznacil nespravne, ale ze OZNACOVAC DOPRAVNEHO PODNIKU listok nespravne oznacil. Dopravny podnik predsa nemoze chciet od cestujuceho aby zabezpecil spravne oznacenie listka. To ze je to v prepravnom poriadku je sice pekne, ale nad prepravnym poriadkom je zakon, a sud uz v takomto pripade raz rozhodol v prospech cloveka, ktory cestoval s "nespravne oznacenym" listkom - teda nevyhovel zalobe DPB o zaplatenie pokuty.
No, ale zase na druhej strane podla cl.12 bod 3: "Z cestovného lístka musia byť zrejmé údaje, ktoré umožňujú kontrolu jeho platnosti a správnosť jeho použitia." - z toho vyplyva, ze si si ho oznacil nespravne, pokial tam nic nie je vytlacene...
Problem je v definicii "oznaceneho listka". Podla navodu na oznacovanie je listok oznaceny po vlozeni, pockani 1 sekudny a vytiahnuti listka. Takze aj ked (v pripade poruchy oznacovaca) na listku nie je nic vytlacene, mozno ho povazovat za oznaceny.
Ale skus si precitat cl.3 a zistis, ze: "Vo vozidlách MHD je zavedená prevádzka, v ktorej cestujúci, pokiaľ nie je držiteľom platného predplatného cestovného lístka, je povinný označiť si ihneď pri nástupe do vozidla cestovný lístok na jednu cestu alebo turistický cestovný lístok pri prvom nástupe do vozidla. Neoznačený cestovný lístok na jednu cestu alebo turistický cestovný lístok je neplatný." Takze nikde nemas napisane, ze hned v prvom oznacovaci...a zaroven, ze musi byt oznaceny, inac je neplatny... ?
1. Si si naozaj isty, ze kazdy pokazeny automat rozsvieti tie svetla?
2. Kde je napisane co mam robit ked je automat pokazeny?
3. Neporusil by som prepravny poriadok, kebyze si idem oznacit listok k inemu oznacovacu ako k najblizsiemu? a navyse tam listok oznacil druhy krat?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
LUK