Reply on: LUK #39387:
Ved to je samozrejme, cestujuci je povinny listok riadne oznacit. Ale dopravca je povinny cestujucemu oznacenie UMOZNIT a DAT NAVOD AKO OZNACENIE VYKONAT. A navod DPB - prepravny poriadok hovori jasne - k najblizsiemu oznacovacu (a nefunkcny oznacovac moze cestujuci povazovat za oznacovac, a to nie je jeho chyba!!!). Navyse cestujuci nie je povinny rozpoznat, co to je platne oznaceny listok a ako sa prejavuje nefungujuci oznacovac.
alucard
Ked je na zariadeni napisane "OZNACOVAC CESTOVNYCH LISTKOV" alebo vlozte cestovny listok, pockajte 1 sekundu, listok je oznaceny alebo nieco podobne, tak CESTUJUCI SA OPRAVNENE DOMNIEVA ZE TO JE OZNACOVAC. Aj ked nesuhlasim s tvojou definiciou oznacovaza, podla mna to je pokazeny oznacovac, nie ze to nie je oznacovac. Ale ked prijmem tvoju definiciu, tak DPB ZAVADZA CESTUJUCICH, lebo na zariadeni, ktore podla teba nie je oznacovac ma napisane ze to je oznacovac a ze tam mam vlozit listok. A to je porusenie viacerych zakonov zo strany DPB a preto zrejme sud by rozhodol v neprospech DPB keby pozadoval zaplatenie pokuty.