Ale možno by mohli odstrániť štyri automaty na mince(po dvoch na násupišti električiek a autobusov) a inštalovať po jednom na každom nástupišti aj na bankovky. Respektíve ak by sa o ne báli, tak by ich mohli dať do staničnej budovy.
Cestovné v prímestskej doprave ostane v prvých mesiacoch roku 2005 bez zmeny
Bratislava (TASR) - Cestovné v prímestskej autobusovej doprave ostane minimálne v prvých mesiacoch budúceho roku rovnaké, ako je dnes. Zmeny by nemali nastať ani v rozsahu študentských a dôchodcovských zliav. V prípade mestskej hromadnej dopravy (MHD) avizovala rast cien, konkrétne o 3 Sk, napríklad banskobystrická SAD, čo súvisí s neposkytnutím dotácie na MHD zo strany mesta.
Regulácia cien a zliav v prímestskej autobusovej doprave prechádza od 1. januára 2005 z Ministerstva financií (MF) SR na vyššie územné celky (VÚC), ktoré budú od tohto dátumu v rámci fiškálnej decentralizácie zodpovedné aj za jej financovanie. V oblasti mestskej dopravy disponujú regulačnými právomocami VÚC, ktoré túto kompetenciu delegujú k 1. marcu 2005 na mestá a obce.
Podniky SAD budú na vykrytie výkonov vo verejnom záujme v prímestskej a mestskej doprave potrebovať v budúcom roku približne 2,5 miliardy Sk. V rámci prenesených kompetencií by mala samospráva v roku 2005 na uvedené účely dostať zo štátneho rozpočtu 1,3 miliardy Sk. Dofinancovanie autobusovej dopravy bude závisieť od politiky a finančných možností jednotlivých krajov. Niektoré z nich, napríklad žilinský, už avizovali zostavenie komisie odborníkov, ktorá posúdi objektívnosť nákladov podnikov SAD a navrhne ďalšie opatrenia ako napríklad úpravu cien a zliav, obmedzenie spojov, prípadne zvýšenie dotácií.
Podniky SAD budú podľa vyjadrení ich zástupcov podpisovať zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme s VÚC na tri, maximálne na šesť mesiacov a nie na rok, ako tomu bolo doteraz. Ak samospráva nenájde na dopravu dodatočné finančné prostriedky, môže dôjsť k zníženiu spojov až o 30 % a k prepúšťaniu pracovníkov v približne rovnakom rozsahu, čo by predstavovalo asi 3 000 zamestnancov.
Áno máš pravdu. To si chcel počuť?! Budovy daných spoločností som v Prahe videl, ale aj ja ti ukážem na Kramároch budovu SIEMENS, alebo na Vajnorskej IBM a budeš z toho vedieť či je to sídlo pre strednú Európu? NIE.
V Neoplane kryt mechanizmu tretích dverí búchal. Nič si nevymýšľam, proste to tak bolo. Nič to však nemení na tom, že údržba v Prahe je prinajmenšom stokrát lepšia ako v Bratislave, ale nic, jednoducho N I Č nie je dokonalé a tak občas aj kryt búcha, aj poťah na sedačke je roztrhaný. Veď ten kryt sa mohol uvoľniť počas toho dňa(ten voz predsa robil posledné kolo, keď sme do neho nastúpili) a to predsa nie je dôvod na odjazd do vozovne skrz poruchu. A vodič to možno nevedel spraviť, nemal potrebné náradie. Jednoducho, to sa stáva.
Re #39229 Vrtacik: Hej Galileo, či ako sa to volá, je ževraj už reálne, podpísala sa dohoda s USA, už len treba počkať. A narozdiel od militantných amíkov by Galileo malo byť čisto civilné zariadenie.
Re #39257 Vrtacik: Možno to tak niekedy pripadá, ale ja by som toto nechcel. Vieš o koľko kamarátov z VŠ by som prišiel.
No cesta po meste medzi sviatkami bola úžasná. Žiadne zápachy, prázdne vozne (aj napriek obmedzenému grafikonu) z Bratislavy sa na pár dní stalo úplne kľudné mesto.
toš, ak mám pravdu povedať, neviem, aká je aktuálna presnosť GPS. v každom prípade je dobré si to zistiť. takže to hlásenie, ako som spomínal, je zle nastavené... inde by som problém nevidel.
inak, šťastný nový rok 2005.
VLK
Zdravim Vás dámy a Páni, krásny nový rok
Dnes:
207: 6401
201: 6611 - vážne oveľa krajšie zgenerálkovaná ako 6621. Len vnútorné lišty dosť odflákli.
Kladivká sú ešte kupodivu na mieste (niekedy by sa pri prevrátení mohli hodiť - však budú chodiť do Petržalky po moste). Hlásič nastavený dosť nahlas, ale to je ten istý problém ako v Prahe, ľudia tam NONSTOP nadávajú. Záleží na obsadenosti a hlavne každý počuje inak.
Ešte jeden postreh. Automaty oproti tým istým Pražským tlačia lístky veľmi pomaly, lebo Bratislavský lístok je graficky na tlač dosť náročný. Pritom by stačilo predtlačiť lístky údajmi o DP, ktoré sa nemenia a dotláčať len typ lístka a cenu. Rozhodne by na takej Hlavnej stanici nemuselo byť toľko automatov a mohli by byť inde a hlavne by sa znížila perióda výmeny pások do tlačiarne a tým aj náklady na ich údržbu.
?
(31.12.2004; Pravda; príloha Bratislava, s. I; Elvíra Tupohlavá)
Tesne po skončení osláv, v rámci ktorých Bratislavčania oplačú starý a privítajú nový rok, magistrát mesto nepriedušne uzatvorí. Vojaci armády Slovenskej republiky na všetkých prístupových komunikáciách do slovenskej metropoly postavia protitankové zátarasy. Nespustia z nich oči, aby do mesta neprenikla ani myš. V uplynulom týždni sa totiž ukázalo, že ľuďom, ktorí ho pred Vianocami neopustili, sa v ňom oveľa lepšie dýchalo, cestovalo, nakupovalo. Neboli nútení čeliť zvyčajným návalom, nemuseli sa tlačiť v autobusoch. To všetko vďaka desaťtisícom študentov a cezpoľných zamestnancov, ktorí odcestovali sviatkovať domov. Radní na magistráte sa rozhodli chytiť šancu za pačesy a do mesta ich viac nepustiť. Došlo im, že bude menej problémov aj sťažností.
Emo