Reply on: Ámos Keynes #39162:
Hmm... ked sa clovek zamysli, ze po zivotnosti budu o pol roka uz vsetky autobusy (ak neratam 26 SORov a 2 Ikarusy 412), 15 klbovych trolejbusov a vsetky kratke trolejbusy, tak je tych 260 milionov uplne smiesnych.Zameriam sa len na autobusy - DPB potrebuje najmenej 500 autobusov. U nas je zivotnost cca. 12 rokov (ako evidovana zivotnost sa udava 7 rokov - snad sa nemylim), cize by sa malo kupit najmenej 42 autobusov za rok. Cena jedneho vozidla na urovni je cca. 10 milionov, cize rocne by sa len u autobusovej dopravy malo investovat 420 milionov do vozidiel. A to radsej ani neratam s tym, kolko autobusov potrebuje okamzitu nahradu - to nie je 42 kusov, ale niekolkonasobne viac. Preto radsej mali zamlcat, ze na MHD idu dat taku smiesnu sumu, pretoze to nie je na chvalenie, ale na plac... Ak sa bude mesto k MHD spravat tak ako za poslednych 10 rokov, ani nemusi ziaden nosny system do Petrzalky stavat... Za par rokov zacnu vykolaje na lomoch trati, hlucnost vdaka nebruseniu trati bude neunosna a ludia poslu cely magistrat aj s elektrickou do teplych krajin. A este som zvedavy, ci tych 25 elektriciek, co chcu kupit pre tuto trat, nebude v spicke uplne narvatych. Obavam sa totiz, ze je to poddimenzovany pocet.
Ámos Keynes
Primátor Andrej Ďurkovský predložil na posledné rokovanie zastupiteľstva návrh, ktoré rozvojové priority sa budú financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si Bratislava vzala od Dexia banky Slovensko. Ide o priority do roku 2006, medzi ktorými dominujú dopravné projekty.
"Program rozvoja Bratislavy na roky 2004 - 2006 sa sústreďuje na štyri oblasti: dopravu, bezpečnosť a poriadok, bývanie a rozvoj mesta," píše sa v materiáli.
Návrh v rozprave kritizoval poslanec za SDA Milan Ftáčnik. Nepáčilo sa mu, že mnohé projekty sú rozpracované s predpokladom na prechod do ďalšieho volebného obdobia a sumy na ich financovanie sú orientačné. "V takejto forme sa mi materiál zdá nadbytočný," povedal Ftáčnik. Za návrh napokon hlasovalo 62 z prítomných 65 poslancov vrátane Ftáčnika, dvaja sa zdržali a jeden nehlasoval. Niektorí kritici čerpania mamutieho úveru, napríklad Milan Cílek z SDKÚ, sa na hlasovaní nezúčastnili, naopak, obhajcovia úveru, ako napríklad Andrej Petrek z DS, hlasovali za.
Financovanie priorít z úveru sa stalo v uplynulých mesiacoch zdrojom diskusie medzi poslancami. Úver totiž zvýši zadlženosť mesta približne na 6 mld korún. Poslanci nesúhlasili ani s faktom, že v čase medializovania úveru ešte neboli špecifikované priority, ktoré by sa z neho mali financovať. Negatívne reakcie vyvolalo aj samotné zverejnenie zámeru mesta vziať si úver námestníkom primátora Branislavom Hochelom.
Na pokračovanie stavby piateho mosta by sa nemali použiť úverové prostriedky. Stavba by sa mala financovať zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ.
Na čo pôjde z úveru najviac peňazí
Podľa primátora sú sumy len orientačné:
príprava nosného dopravného systému a pripojenie Petržalky 1,7 miliardy
modernizácia strojového parku DPB 260 miliónov
rekonštrukcia električkových tratí 250 miliónov
dokončenie prestavby Galvaniho ulice 100 miliónov
výstavba bytov 100 miliónov
rekonštrukcia Starej radnice 75 miliónov
stavby pre dopravný podnik 50 miliónov
rozšírenie Nábrežia L. Svobodu 41 miliónov
250 miliónov na rekonštrukcie električkových tratí je dosť, nie? Aj keď 100miliónov by ževraj mal pohltiť tunel.
Len tá položka modernizácia strojového parku DPB za 260 miliónov je smiešna. To je akurát tak na plynofikáciu tých zvyšných K741.
http://www.imhd.sk/ke/#Novinka-2261