Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos Keynes #39162:
Hmm... ked sa clovek zamysli, ze po zivotnosti budu o pol roka uz vsetky autobusy (ak neratam 26 SORov a 2 Ikarusy 412), 15 klbovych trolejbusov a vsetky kratke trolejbusy, tak je tych 260 milionov uplne smiesnych.

Zameriam sa len na autobusy - DPB potrebuje najmenej 500 autobusov. U nas je zivotnost cca. 12 rokov (ako evidovana zivotnost sa udava 7 rokov - snad sa nemylim), cize by sa malo kupit najmenej 42 autobusov za rok. Cena jedneho vozidla na urovni je cca. 10 milionov, cize rocne by sa len u autobusovej dopravy malo investovat 420 milionov do vozidiel. A to radsej ani neratam s tym, kolko autobusov potrebuje okamzitu nahradu - to nie je 42 kusov, ale niekolkonasobne viac. Preto radsej mali zamlcat, ze na MHD idu dat taku smiesnu sumu, pretoze to nie je na chvalenie, ale na plac... Ak sa bude mesto k MHD spravat tak ako za poslednych 10 rokov, ani nemusi ziaden nosny system do Petrzalky stavat... Za par rokov zacnu vykolaje na lomoch trati, hlucnost vdaka nebruseniu trati bude neunosna a ludia poslu cely magistrat aj s elektrickou do teplych krajin. A este som zvedavy, ci tych 25 elektriciek, co chcu kupit pre tuto trat, nebude v spicke uplne narvatych. Obavam sa totiz, ze je to poddimenzovany pocet.
Najviac peňazí z úveru pôjde na dopravu



Primátor Andrej Ďurkovský predložil na posledné rokovanie zastupiteľstva návrh, ktoré rozvojové priority sa budú financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si Bratislava vzala od Dexia banky Slovensko. Ide o priority do roku 2006, medzi ktorými dominujú dopravné projekty.

"Program rozvoja Bratislavy na roky 2004 - 2006 sa sústreďuje na štyri oblasti: dopravu, bezpečnosť a poriadok, bývanie a rozvoj mesta," píše sa v materiáli.

Návrh v rozprave kritizoval poslanec za SDA Milan Ftáčnik. Nepáčilo sa mu, že mnohé projekty sú rozpracované s predpokladom na prechod do ďalšieho volebného obdobia a sumy na ich financovanie sú orientačné. "V takejto forme sa mi materiál zdá nadbytočný," povedal Ftáčnik. Za návrh napokon hlasovalo 62 z prítomných 65 poslancov vrátane Ftáčnika, dvaja sa zdržali a jeden nehlasoval. Niektorí kritici čerpania mamutieho úveru, napríklad Milan Cílek z SDKÚ, sa na hlasovaní nezúčastnili, naopak, obhajcovia úveru, ako napríklad Andrej Petrek z DS, hlasovali za.

Financovanie priorít z úveru sa stalo v uplynulých mesiacoch zdrojom diskusie medzi poslancami. Úver totiž zvýši zadlženosť mesta približne na 6 mld korún. Poslanci nesúhlasili ani s faktom, že v čase medializovania úveru ešte neboli špecifikované priority, ktoré by sa z neho mali financovať. Negatívne reakcie vyvolalo aj samotné zverejnenie zámeru mesta vziať si úver námestníkom primátora Branislavom Hochelom.

Na pokračovanie stavby piateho mosta by sa nemali použiť úverové prostriedky. Stavba by sa mala financovať zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ.

Na čo pôjde z úveru najviac peňazí

Podľa primátora sú sumy len orientačné:

príprava nosného dopravného systému a pripojenie Petržalky 1,7 miliardy
modernizácia strojového parku DPB 260 miliónov
rekonštrukcia električkových tratí 250 miliónov
dokončenie prestavby Galvaniho ulice 100 miliónov
výstavba bytov 100 miliónov
rekonštrukcia Starej radnice 75 miliónov
stavby pre dopravný podnik 50 miliónov
rozšírenie Nábrežia L. Svobodu 41 miliónov


250 miliónov na rekonštrukcie električkových tratí je dosť, nie? Aj keď 100miliónov by ževraj mal pohltiť tunel.
Len tá položka modernizácia strojového parku DPB za 260 miliónov je smiešna. To je akurát tak na plynofikáciu tých zvyšných K741.

http://www.imhd.sk/ke/#Novinka-2261
Reply on: Mat3j #39159:
Ale veď ja tam niesom každý deň a ak tam som nemôžem si všímať všetkých ľudí naokolo. Okrem iného som v práci a mám iné starosti ako pozerať či nejde okolo nejaký mne známy človek.
ste super ? ? ?
Amos: kokso, minule som tam išiel okolo lebo som bol v IMAXe, tak čo si na mňa nezakrical? Veď raz si ma už videl... ;o)
Reply on: Tomáš #39157:
Hehe, hodí sa k tomu tá T3 ?
Reply on: Vrtacik #39151:
Ale ešte je tam autodráha, klasika autíčka 1:41 alebo 42, ovládač a ako silno stlačíš tak rýchlo to ide maximálne však niečo cez 4m/s
No takto:
Vrtačik: Na tie elektrické autíčka ťa nepustím pokiaľ nemáš menej ako 35 kilogramov.

Andy: Tak potom prídi v nedeľu okolo 12.30 alebo stredu od 15.00 - 16.00 a potom od 19.00 - 21.00. Vtedy nie sú ľudia a určite bude možnosť pustiť ťa zdarma.

si: no 5 minút najednu dráhu stojí 25,- čiže štyri na 100,- Možno by som to vedel stiahnuť na 80,-. Ale vravím ak prídete v málo exponovanom čase tak nejaké tie jazdy zdarma sa dajú vybaviť.
Reply on: Andy #39152:
Ty si bol zly a nespravil si novy SimTr, nic nebude ?
Reply on: Ámos Keynes #39150:
hehe, co tak spravit neaku taku hromadnu imhd akciu mimo beznych prevadzkovych hodin ? co by za take nieco chcel majitel ? 😃
Reply on: Ámos Keynes #39150:
Ja chceeeeeem. 🙂
Reply on: Ámos Keynes #39150:
Aku to ma nosnost? ?
Reply on: Vrtacik #39147:
Nie ja tam robím. Chceš si prísť zajazdiť zdarma?
Reply on: Vrtacik #39147:
Vidíš, s J sa stretávaš a ani o tom nevieš. 🙂
Reply on: Ámos Keynes #39146:
Sorry za dvakrát za mnou.
Reply on: Ámos Keynes #39146:
Chodievas si zajazdit?? ?
Reply on: Andy #39133:
Do Avionu?! Tak to sa môže za mnou v stredu poobede alebo nedeľu doobeda za mnou zastaviť pri autodráhe a môžme pokecať z očí do očí.
ale inak všetkým super sviatky ?
strašne nemám rada dopravu cez vianoce ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.