Reply on: Ámos Keynes #39162:
Hmm... ked sa clovek zamysli, ze po zivotnosti budu o pol roka uz vsetky autobusy (ak neratam 26 SORov a 2 Ikarusy 412), 15 klbovych trolejbusov a vsetky kratke trolejbusy, tak je tych 260 milionov uplne smiesnych.Zameriam sa len na autobusy - DPB potrebuje najmenej 500 autobusov. U nas je zivotnost cca. 12 rokov (ako evidovana zivotnost sa udava 7 rokov - snad sa nemylim), cize by sa malo kupit najmenej 42 autobusov za rok. Cena jedneho vozidla na urovni je cca. 10 milionov, cize rocne by sa len u autobusovej dopravy malo investovat 420 milionov do vozidiel. A to radsej ani neratam s tym, kolko autobusov potrebuje okamzitu nahradu - to nie je 42 kusov, ale niekolkonasobne viac. Preto radsej mali zamlcat, ze na MHD idu dat taku smiesnu sumu, pretoze to nie je na chvalenie, ale na plac... Ak sa bude mesto k MHD spravat tak ako za poslednych 10 rokov, ani nemusi ziaden nosny system do Petrzalky stavat... Za par rokov zacnu vykolaje na lomoch trati, hlucnost vdaka nebruseniu trati bude neunosna a ludia poslu cely magistrat aj s elektrickou do teplych krajin. A este som zvedavy, ci tych 25 elektriciek, co chcu kupit pre tuto trat, nebude v spicke uplne narvatych. Obavam sa totiz, ze je to poddimenzovany pocet.
Ámos Keynes