Staci citat:
Stránky iMHD nie sú stránkami Dopravného podniku Bratislava, a.s. Toto diskusné fórum je určené predovšetkým pre debaty o bratislavskej doprave
pozri kolorko, mne sa bezne stava, ze mi dojde 21ka narvata jak rit. ortvoria sa dvere kde je kopec ludi nastupim kolmo na schody majuc tasku medzi nohami. Vyratavam si v akej miere prezijem zatvorenie dveri a ked si uvedomim (medzitym zacne zvonit) ze ma dvere privru, tak rychlo skacem (aj s taskou medzi nohami) kolmo dozadu, nevediac ako daleko je chodnik atd. Nikde nie je napisane, ze dievcina nastupovala, ked zvonil. Poznam L81 v rannej spicke a je to skoro 21ka ked dojde nejaky vlak na stanicu
Za pripady pricviknutia v dverach je podla mna zopdpovednost rozdelena tretinovo: DPB, vodic a cestujuci, kazdy rovnakym dielom.
DPB musi mat vozidla neumoznujuce niekoho privriet do dveri
Vodic nesmie nikoho privriet do dveri
Cestujuci nema co nastupovat, ak sa dvere zatvaraju.
Co sa zvoncekov tyka, za neadekvatne pouzivanie by sa mali strhavat stokorunky z premii - ale az po riadnej informacii o tom, pripadne malom preskoleni (staci aby vodicovi vypravca precital pripravenych par riadkov o pouzivani zvonecekov pri nastupe a ten by to zaroven hned aj podpisal). Kontrola bud dalsim I/O do palubaku alebo nahodne dispe ermi etc. Potom by sa totiz chyba obratila na cestujuceho, vodic by bol vo velkej miere zbaveny viny.
kpw2s4e: O piatej vecer, rovnako ako o siedmej rano je este dost tma a verim tomu, ze babka mala osem narvatych igelitiek, vozikec a tri barly a kym dosla k troflu, ktory otvoril dvere, trvalo to dobrych par sekund, chudak vodic uz zatvaral dvere. Samozrejme isla do zadnych, hlavne ze invalidi maju nastupovat vpredu. A urcite mala na sebe cierny kabat takze ju muselo byt vyborne vidiet!
Ad mlada pipka tahana 30m: plati tu to co som napisal o preskoleni vodicov a ich postihovani za neadekvatne zvonenie. Ak je pravda to s tym ze vystupovala, lebo sa nezmestila, tak to je jej chyba. Ak sa zisti ze zvoncek zvonil tak to v ziadnom pripade nemala robit. Ja by som to sice spravil tiez ale chyba by tak bola u mna Chybou vodica je vsak to, ze sa pohol aj ked nemal.
Stalo sa to na presunutej zastavke na Hodzku... Vraj (vraj!) dievcina nastupila do busu na posledny schod, kedze bol bus plny. vodic zazvonil, ale dievca si uvedomilo ze sa do busu nezmest, a tak cuvla krok dozadu s tym, ze vystupuje, lenze von stihla dat len telo a jednu nohu. Kedze hned po zavreti dveri sa bus rozbeholnestihla tu druhu nasilu vytrhnut a padla na chrbat... toto je verzia kamosky co isla v tom buse (81ka)
Dnes 12.11.2004 som isiel linkou 212 so zastavky Siemens
okolo 17:00 hod. a asi pat sekund po zavreti dveri sa ozval
so zadnej casti trolejbusa strasny vikrik:,,Prosim,zastavte POMOC!"ozvalo sa.Vodic zastavil az po skriknuti jednej pani nanho co ho dosla upozornit ku kabinke.Pani mu povedala
ze ci sa nehambi takto jazdit.TOTIZTO PRICVIKOL JEDNU BABKU V DVERACH A VLACIL JU PO CESTE!!!Pani sa s nim zacala hadat
pretoze vodic povedal ze kto nevie cestovat rychlo nech necestuje.Opisala si evidencne cislo vozidla//6610//a pytala sa cestujucich kto jej pojde svedcit na sud... ? ESTE DUFAM ZE IMHD MI ODPISE!!!
stále mi nie je jasné, či sa to stalo na zast. SAV alebo na Hodžovom, obe sú totiž na Štefánikovej. Ale zaujíma ma iná vec: Viem ako sa naskakuje do voov, na schodíky, videl som nespočetne veľa ľudí dobiehať, pridržiavať dvere a naskakovať do vozu. Občas sa to niekomu nepodarí a zdrbe sa na obrubníku, alebo na šmykne na mokrom schodíku a spadne na zem. Ale neviem si predstaviť, ako dotyčná nastupovala, že noha/nohy ostali privreté vo dverách a zvyšok tela vonku. Keď už, tak ostane vo dverách privretá noha alebo ruka alebo kabelka/taška/bunda, ale telo bude vnútri. Skôr mi to pripadá ako keby vystupovala. Ale o 7mej ráno šla najskôr do školy do Petržalky, takže do busu nastupovala - na Štefánikovej by sotva vystupovala a ešte k tomu práve v čase zatvárania dverí. To akože naskakovala tak nešťastne, že noha jej vystrelila dopredu do vozu a ona spadla dozadu na chrbát? Pri náraze hlavou o obrubník by bola zrejme na mieste mŕtva. Takže takto to asi tiež nebolo. Tak potom ako vlastne? vysvetlí mi to prosím niekto? Chcel by som to vedieť. ?
Keby som mal ja jazdiť linku 93 a ešte k tomu s takým šrotom (Z prepáč mi) tak by som bol tiež nervózny. Vulgarizmy neuznávam, snažím sa veci riešiť bez nich, pretože to svedčí najmä o inteligencii ľudí, čo ich používajú. Aj keď s niektorými vodičmi sa to zrejme nedá.
Cez schodík by viedol elektrický obvod a keby schodík odpadol, obvod by sa prerušil a vodičovi by to začalo pípať. Ale bolo to myslené ako žart, takže ma to nejako extra nezaujíma ?
Dnes na 93-4945 bol vodic hrozne nervozny ? prvy cestujuci si vystupil a uz vycengaval ako sialeny ☠
cestujuci nadavali a jeden dokonca: Co zvonis ty k....t ☠
áno, samozrejme, prípadne použiť fotobunky, ten príspavok bol písaný tak polovične kriticky/humorne.
V lete som navštívil Ljubljanu a tam mali v najnovších kĺbových autobusoch taký kamerový systém Panasonic za pár sto tisíc. Kvalitný displej u vodiča a kvalitné kamery. Vodič ale nadával, že to je drahá zbytočnosť, pretože pri intervaloch, aké na danej linke boli, sa asi nikdy nestane, že by vozy jazdili preplnené. Pre informáciu uvediem, že v roku 2004 nakúpili nízkopodlažné 18metrové MANy, v prepočte za 32 000 000 Sk... ale iba asi 20 kusov v rámci priebežného obnovovania vozového parku.
Do našich starších vozov by sa skôr hodil na schody senzor, či sa schod pod váhou cestujúcich nezlomil...
Nechcem obranovať ani jedného ani druhého ale ja chodím 50-tkou každý deŇ a častý jav pri poluse smerom na slimák,ešte ani ľudia nevystúpia z autobusu(samozrejme ako inak preplneného) a nieto aby ešte niekto nastúpil a vodiči už zvonia ako diví,tak keď zvoníš nemám čo robiť medzi dverami ale ja som ešte ani nestačil nastúpiť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Max
V lete som navštívil Ljubljanu a tam mali v najnovších kĺbových autobusoch taký kamerový systém Panasonic za pár sto tisíc. Kvalitný displej u vodiča a kvalitné kamery. Vodič ale nadával, že to je drahá zbytočnosť, pretože pri intervaloch, aké na danej linke boli, sa asi nikdy nestane, že by vozy jazdili preplnené. Pre informáciu uvediem, že v roku 2004 nakúpili nízkopodlažné 18metrové MANy, v prepočte za 32 000 000 Sk... ale iba asi 20 kusov v rámci priebežného obnovovania vozového parku.
Do našich starších vozov by sa skôr hodil na schody senzor, či sa schod pod váhou cestujúcich nezlomil...