Este som zabudol autobusovu linku 6 Kopcany-Kopcianska-Rusovska-Einsteinova-Novy most.
Z centra (to jest Staromestska,Stefanikova,Mytna,Karadzicova,NabrezieLandererova,Mlynske nivy,Prievozska a Mileticova) sa ma uplne vylucit autobusova doprava! ?
Rusi sa aj trat na Hlavnu stanicu a na Americkom nam.,s prepojkou raca-Vajnory sa nepocita...
Autobusy v Petrzalke (plati to iste co u trolejbusov):
1=>TECHNOPOL-Romanova-Jungmannova-Jantarova-Bosakova-Most Kosicka-Pristavna-Slovnaft-dalej ako 97
2=>Dolnozemska-Betliarska-Vysehradska-Budatinska-Kopcianska-Rusovska-Einsteinova-Novy most
3=>Kupalisko Matador-Rusovska-Einsteinova-Pristavny most-Gagarinova-dalej ako 96
4=>Kupalisko Matador-Jungmannova-Furdekova-Gettinova-EU-Pristavny most-dalej ako 198
5=>Cunovo-Rusovce-Jarovce-nova juzna stvrt-Panonska-Novy most
No a pravdaze trasa B NDS so stanicami:Juzna stvrt-Janikov dvor-Juh-Drazdiak-Stred-Zrkadlovy haj-Jungmannova-Centrum-Pribinova/Dunaj a dalej na Letisko
Mam to z navrhu MHD na rok 2030,kotry som bohuzial stratil a ostala mi len nekvalitna kopia petrzalskej casti a casti centra... ? Ale tie elektricky su na 100% tak!
Zachádzky nosného systému do Mlynskej doliny a na Dlhé Diely podľa návrhu ÚP sú podľa mňa polovičným riešením. Stanica v Mlyskej doline je navrhnutá pri súčasnom vstupe do ZOO (pred vstupom do ZOO sú už aj vybudované nové zastávky ), čiže študenti a návštevníci cintorínov buď použijú pešibus alebo budú čakať na nadväznú dopravu. Podobne aj stanica Dlhé Diely je, ak sa dobre pamätám, umiestnená niekde medzi ulicami Jána Stanislava a Baníkova, čiže veľa dlhodielčanov bude dochádzať. Dochádzanie samotné je ok, ale podľa mňa tieto dve zachádzky nie sú extra dôležité (nie v takej podobe, ako sú navrhované) a využitie súčasných radiál pre NS nie je veľkou nevýhodou.
BTW, keď si tak dobre informovaný (bez irónie), v návrhu (aj v koncepte) ÚP sa vyskutuje vetička "Návrh doplnkového systému MHD pozostáva z 9 liniek električiek, 16 liniek trolejbusov a 29 liniek autobusov", nikde ale nie sú konkretizované trasy liniek, hoci by to mohlo byť celkom zaujímavé. Zaujímalo by ma to najmä preto, že v návrhu na rok 2020 sa hovorí o 16 linkách trolejbusov a v návrhu na rok 2030 po vybudovaní 26 km trolejbusových tratí v Petržalke o 17 linkách trolejbusov (pribudne len jedna) ... teda sú to naozaj nejaké optimalizácie siete, alebo len z brucha hodené čísla? ? Nemáš náhodou upresňujúci materiál? Nepochybne by sa dal zohnať niekde na magistráte, ale len ten čas na chodenie po úradníkoch chýba ...
Územný plán je dokument, ktorý hovorí o výhľade rozvoja do budúcnosti, obsahuje aj projekty, ktoré ešte dlho nebudú realizované, alebo dokonca sa vôbec nebudú realizovať. Dôležité však je, aby s nimi bolo počítané do budúcnosti, aby sa napríklad zabránilo výstavbe na plánovaných dopravných koridoroch.
Nosný systém MHD (rýchlodráha, metro) sa v plánoch objavuje už dlho a zatiaľ nebol problém posúvať termín realizácie Trasovanie je už pomerne dlho stabilizované a zatiaľ sa príliš lepší návrh neobjavil. Je zrejmé, že v prípade výstavby ľahkého dopravného systému by sa existujúce radiály začlenili do tohto systému. Jediný problém v trasovaní vidím v tom esíčku na trase A (odbočka Mlynská dolina a Dlhé diely) - dôvod odbočiek je zrejmý, ale toto sa dá realizovať výlučne pri vedení pod povrchom).
Severná tangenta je potrebná stavba, pretože zo severnej časti idú všetky mestské dopravné okruhy po Šancovej. So stavbou sa počíta už pomerne dlho a v časti oblasti pod železničnou stanicou je už dlhé roky stavebná uzávera. Tangenta sa už mala stavať, ale vzhľadom na finančné možnosti sa "hodilo kockou" a peniaze sa radšej investovali do mosta Košická s tým, že po dostavbe tunela Sitiny zo Šancovej zmizne tranzitujúca doprava a potom sa uvidí, či ešte tangentu treba (rovnaký prístup ako pri petržalskej električke). Lenže Šancová je zaťažená najmä mestskou prevádzkou (a aj tangenta samotná je koncipovaná ako mestský okruh), takže radosť asi dlho nevydrží, situácia sa o pár rokov ešte viac zhorší, iba náprava už bude stáť ďaleko viac.
Aj samotná severná tangenta je vo viacerých variantoch, v prípade variantu I. je tu príležitosť zároveň s tangentou postaviť príslušnú časť trasy B (od križovaty Štefánikova/Šancová po Račianske Mýto).
Optimalizácia linkového vedenia by sa dala zahájiť okamžite - a nevidím jedinú obstojnú výhovorku na to, prečo sa to už nerobí (alebo možno dopravní odborníci sú toho názoru, že súčasná sieť už optimalizovaná je?)...
No,aspon snaha o nieco... ?
Mne islo o riesenie do tej doby,nez tie eliny nezakopu pod zem. ?
Inak dobra sprava pre zakopavacov a metrofilov:Podla navrhu uzemneho planu mesta by mala byt do roku 2010 vybudovana prva etapa NDS (v Petrzalke,cez Stary most ako elina),do roku 2020 by mala byt spojazdnena trasa A Karlova Ves-Trnavske myto a trasa B Petrzalka-Trnavske myto,do roku 2025 A predlzena na Predmestie a B na Letisko,do roku 2030 A do Dubravky.Musim podotknut,ze trasy su presne tie iste,ako boli navrhovane na metro! ?
Elektricky akurat predlzene do Vajnor a k Volkswagenu,teda nic moc! ?
S trolejbusmi je to lepsie,ale v Petrzalke az 2025... ?
Ak ste to este nevideli,je to na http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=72607#odkazyDole
Treba najst Siet MHD v roku napr.2010.
Neda mi este ta severna tangenta...je to najvacsia KAROVINA,aku som kedy videl! ? Tak posahany navrh asi vymyslali rano po prebdenej noci na nejakej party... ?
Bývala lepšie zorganizovaná, bývala... V minulosti boli linky vzájomne protismerné a ku každej nepárnej linke existovala aj párna "sestra". Ono pri 40 až 50-tich zastávkach po trase to bolo prirodzené. Párne nočné linky však boli zrušené bez náhrady, a tak ak chcem ísť z centra domov nočákom, musím ísť linkou, ktorou absolvujem nočnú prehliadku východoslovenského kraja a po 40 minútach uspávacej jazdy si aj koledujem, že nevystúpim, kde mám. V protismere to po neexistujúcej párnej trase naopak zvládam ekologickým pešibusom, s rozdýchaním pľúc čerstvým vzduchom a za necelých 20 minút.
Suhlasim, ze doprava na kratke vzdialenosti vramci centra (zatial) nie je priorita. (Zatial preto, lebo s postupnym vylucovanim individualnej a automobilovej dopravy -- v co silne dufam! -- bude prirodzene silniet aj dopyt po tomto smere dopravy a nerad by som dopadol tak, ako v Prahe, ked v centre mas zvacsa len dve alternativy: sfarat do metra alebo sa vybrat peso, pricom obe su casovo silne neefektivne.) Ale nic to nemeni na fakte, ze aj so sucasnou elektrickovou sietou v centre by sa dala vyrazne skvalitnit doprava zmenou linkoveho vedenia a vybudovanim prestupnych terminalov s mensimi nakladmi a rychlejsie, nez bude vobec mozne zacat nosny system v centre umiestnovat pod zem. Linkove vedenie podla mna ani tak nezavisi na (ne)existencii nosneho systemu, ako na jednom oddeleni v DPB a vari v este vyraznejsej miere na iniciativach roznych poslancov mestkeho a miestnych parlamentov. (Iniciativny blbec je horsi, nez triedny nepriatel...)
Odvážim sa tvrdiť, že v KE je lepšie zorganizovaná nočná doprava. V BA je totiž kopec liniek ale len 3 odchody za noc (23:50, 1:05, 3:25), pričom denná doprava končí už okolo 23:00. Radšej bysom zniesol polovicu nočných liniek, ktoré by celé mesto preštrikovali s o polovicu dlhšou jazdnou dobou ale chodili by po pol hodine.
A okrem toho je aj polonofil, hungarofil, helvetofil a vlastne all_except_bohemofil:-P. Ale inak na jeho definíciu poznám aj krátky, výstižný, jednoslovný výraz ale to by mi tu zase niekto vynadal, že urážam:-D.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
COLOR