Skús napr. priamo v Bratislave Centrum vedeckotechnických informácií SR (www.ctvisr.sk), kníh o metre majú celkom dosť, stačí v online katalógu zadať výraz "metro"
?
Ved prave. Nie som stavbar, ale neviem, ci je len tak mozne spravit v ulici, ktora je z oboch stran obkolesena zastavbou, relativne hlboku a dlhu jamu. Neviem, co by to spravilo so statikou tych budov. Mozno vobec nic. Snad sa k tomu niekto fundovane vyjadri.
Ešte jedna dôležitá otázka, koľko by podľa Teba vyšlo postavenie prvej trate metra, čiže:
- trať Janíkov dvor - Trnavské mýto
- 12 staníc (Janíkov dvor, Juh, Veľký Draždiak, Stred, Zrkadlový háj, Chorvátske rameno, Železničná zastávka, Pribinova, Kamenné nám., Suché mýto, Hlavná stanica, Trnavské mýto)
- vozovňa Janíkov dvor
- vozidlá (pri dĺžke 9,733 km, špičkovom intervale 120 s a cest. rýchlosti 35 km/h je to tak 20 súprav po 5 vozňov)
Prečo sa tu zase niekto snaží širiť demagógiu ??? V prahe nieje len linka C ale aj A a B. A pokial viem, Staromestske namestie, Pražský hrad a vobec cele centrum stojí. Je to len dokaz ze metro sa da stavat aj pod rezervaciou UNESCO. Inak stavalo sa za plneho chodu mesta ? ? ? ? ? ? ?
Nie, prosim, uz dost, ja uz vazne nemozem. ? Nie, ja som nikomu na nic nenaletel. Ale dokazem vidiet, co sa s (verejnou) dopravou v meste dialo do nedavna, a co sa _mozno_ zacne diat teraz. A rovnako dokazem vidiet, aky bol problem ziskat z mesta nejake informacie ci vyjadrenie predtym, a aka je situacia teraz -- po otvoreni front officu, spristupneni novej webovej stranky a podobne. Ale mysli si co chces -- evidentne si jeden z tych ludi, ktorych nazor mi je celkom srdecne ukradnuty. ?
Tak tejto diskusie sa ja veru zúčastňovať nebudem. Janči tu 50.000 rozdiel v počte obyvateľov vydáva za tretinu, populárnu knihu pre laikov "30 let metra" používa ako odbornú literatúru. všeobecne sa tu len zaklína slovom "metro", to ja nemusím mať. A nakoniec, aj tak sa, dúfam, do BA nikdy nevrátim, tak si, pre mňa za mňa, postavte zo svojich daní trebárs aj metro z Ketelca do Chorvátskeho Grobu.
Cize to, ze v Prahe hlbenej trase C (a magorstrale) padlo za obet _mnozstvo_ nesmierne historickych budov, je ideal, ktoremu sa ma Bratislava priblizit? A ja pisem blbosti... Niekto tu uz vazne straca sudnost. Nie si ty nahodou pribuzny s istym Janom Prikrylom aka Dromologom? ?
Moment, ved nam tu uz v Bratislave nemam moc co historicky cenneho padnut za obet. Ten zvysok je aj tak viacmenej na smiech, tak co spravit hlbenu trasu komplet krizom cez centrum? A hned budu vyriesene aj dopravne vztahy v nom -- kedze v centre uz nic neostane, nebude tam ani musiet nic premavat...
Už mi je to jasné, ty si tiež jeden z tých čo naleteli Ďurkovskému, jemu nejde o riešenie dopravy ale o propagandu seba a svojich kumpánov. On zariadi výstavbu elinovej trate v Petržalke a to bude koniec, nič iné sa neudeje ? ? ? ? ?
Ako sa riešilo razenie tunelov Prahe, to Prahu vystahovali ??? Prosím prečitaj si dake knihy než napíšeš takú blbosť a potom napíš niečo lepšie, KNIHA - napr. 30 rokov Pražského metra ? ? ?
AD:1.čo sa týka prepravených ludi nesvedci o velkosti mesta, pretoze fakt je fakt a BA je o dost vacsia, skor to svedci o tom, ze MHD v takej forme aka tam je plne postacuje narozdiel od tej nasej, ktora musi ist pod zem, lebo uz to ludi nebaví a cim dalej tym viac zacinaju jazdit s autom. potom su zápchy a dopravne kolapsy. Ani mne sa nelubia tie napraskane prostriedky MHD a preto aj ja sa uz vozím autom, serem na taku MHD
"ked uz rekonstrukcia blbeho kolektora (ci co to robia na Dunajskej) sposobi prepadavanie sa trate nad nou... " - tu bude nad jamou len vzduch, ten sa môže prepadávať
Takéto riešenie je len námet na zamyslenie, možno by to v konečnom dôsledku kvôli všemožným prekládkam vyšlo drahšie ako razený tunel. ?
tak to asi tazko ked do Ruzinova ide z Karlovky priamo linka c. 9, ktora nemusi stat v ziadnych zapchach. a z DD sa da pohodlne a rychlo zist k elektricke aj peso.
Co sa cudujes? Ja mu verim, ved o tom som tu pisala pred par dnami, ze ja z DD /pre informaciu to je tiez v Karlovke/cestujem do fy na Prievozsku 1 hod a domov v zapchach /kedze pouzivam 3 - 4 spoje na kazdy si zober cakanie + tie zapchy/ aj 1 hod. 15 min, takze celkom je to 2 hod. 15 v jeden den, tak verim ze do Ruzinova 3 hod. kludne. To je tak ked nemame tu spravnu konstelaciu ako niektori tu velmi spokojni s urovnou MHD co sa o mne neda povedat!
Hm, podme si tie prestupove uzly Novy most a Safarikovo namestie trochu rozobrat. Kto prestupuje pod Novym mostom? Ludia z Petrzalky, ktory tam idu zvacsa kvoli elektrickam alebo linkam na Lamac a Zahorsku Bystricu. Cast z tych, co tam chodi kvoli elektrickam, tam chodit uz nebude, lebo elektricka im pojde priamo od domu (juzna vetva a-90). Druha cast to bude mat k elektricke rychlejsie doplnkovou dopravou vramci Petrzalky. Tretia cast je ta, ktora sa cez Dunaj aj po stavbe prvej petrzalskej radialy bude dostavat autobusom -- a tym je jedno, ci pojdu pod Novy most alebo na Zochovu/Kapucinsku. V opacnom smere ludia z Lamaca vacsinou prestupuju uz pred Novym mostom, kde je to aj pohodlnejsie. Ako jediny tak ostava prestup na a-70 a a-71, co by som nevidel ako problem. No a kto teda pouziva na prestup Safarikovo namestie? Velka cast prestupuje vramci elektriciek -- to sa vsak da odstranit alebo presunut rozumnym linkovym vedenim. Dalsia cast su cestujuci z Petrzalky, ktori sa vsak na Safarikovo namestie uz dovezu elektrickou a nutnost prestupu sa tak opat da linkovym vedenim presunut na iny, vhodnejsi uzol. Ostavaju prestupujuci z a-50, a to by som opat nevidel ako problem.
Re #37400 yale: Ja si stale myslim, ze toto mesto (momentalne) _nema_ na to, aby sa "začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom", ci uz hned alebo az po dostavbe elektricky do Petrzalky. Ved aj na ten lacnejsi variant, ktory tu tak vehementne zavrhujes, si musi mesto pozicat... Okrem toho, co by vyriesila prva faza systemu, ktora by koncila za Dunajom? (Silne pochybujem, ze by sa pokracovalo dalej.) Podla mna este menej, nez elektricka, ktora pokracuje v meste po sieti a moze ludi rozviest, kam potrebuju.
Re #37407 Janči: Nebola by ziadna zaruka, ze bude v centre pod zemou. Totizto na to, aby nejake metro vobec v centre bolo, by neboli peniaze, a metro by sa ukoncilo hned za Dunajom. A tam by sa ludia mohli presunut na elektricky a autobusy. Ak by nejake vobec este premavali, kedze by na ne neostali peniaze.
Re #37409 Janči: Sorry, ale ty si vazne magor, s ktorym je asi zbytocna akakolvek diskusia. Najlepsie je, ze prvy primator, ktory s dopravou na magistrate zacal trochu hybat, je podla teba hned oportunista a populista. To znamena, ze by si bol radsej, keby tam bol niekto, kto by sa o dopravu nezaujimal vobec, pretoze chodi autom, a teda ten jeho nezaujem by bol akoze uprimny?
Re #37413 tr3mp: Nie som sice stavbar, ale dost by som pochyboval o moznosti vystavby tych hlbenych tunelov, ako spominas. Jednak si neviem predstavit, ako by to narusilo chod mesta, a dalej neviem, co by to robilo so samotnymi budovami naokolo, ked uz rekonstrukcia blbeho kolektora (ci co to robia na Dunajskej) sposobi prepadavanie sa trate nad nou...
Re #37424 Janči: Prosim ta, bol si ty vobec niekedy v Brne?
17 mld ale bez tunelov - zaratane su len časti: trat Petržalka - Šafko, oprava Stereho mosta, nakup nových vozidiel, vybudovanie vozovne Janíkov Dvor a úprava preferencie na existujucich radialach, tj. semafori a tak, rozbite budu ako doteraz
Darmo im to budeš vysvetlovať keď celý projekt rýchloeliny víde 17 mld ale nebude nikdy dokočený lebo po prvej etape ako sa to spraví cez most sa všetci politici na to **serú
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Janči