Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #37398:
Hm, podme si tie prestupove uzly Novy most a Safarikovo namestie trochu rozobrat. Kto prestupuje pod Novym mostom? Ludia z Petrzalky, ktory tam idu zvacsa kvoli elektrickam alebo linkam na Lamac a Zahorsku Bystricu. Cast z tych, co tam chodi kvoli elektrickam, tam chodit uz nebude, lebo elektricka im pojde priamo od domu (juzna vetva a-90). Druha cast to bude mat k elektricke rychlejsie doplnkovou dopravou vramci Petrzalky. Tretia cast je ta, ktora sa cez Dunaj aj po stavbe prvej petrzalskej radialy bude dostavat autobusom -- a tym je jedno, ci pojdu pod Novy most alebo na Zochovu/Kapucinsku. V opacnom smere ludia z Lamaca vacsinou prestupuju uz pred Novym mostom, kde je to aj pohodlnejsie. Ako jediny tak ostava prestup na a-70 a a-71, co by som nevidel ako problem. No a kto teda pouziva na prestup Safarikovo namestie? Velka cast prestupuje vramci elektriciek -- to sa vsak da odstranit alebo presunut rozumnym linkovym vedenim. Dalsia cast su cestujuci z Petrzalky, ktori sa vsak na Safarikovo namestie uz dovezu elektrickou a nutnost prestupu sa tak opat da linkovym vedenim presunut na iny, vhodnejsi uzol. Ostavaju prestupujuci z a-50, a to by som opat nevidel ako problem.

Re #37400 yale: Ja si stale myslim, ze toto mesto (momentalne) _nema_ na to, aby sa "začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom", ci uz hned alebo az po dostavbe elektricky do Petrzalky. Ved aj na ten lacnejsi variant, ktory tu tak vehementne zavrhujes, si musi mesto pozicat... Okrem toho, co by vyriesila prva faza systemu, ktora by koncila za Dunajom? (Silne pochybujem, ze by sa pokracovalo dalej.) Podla mna este menej, nez elektricka, ktora pokracuje v meste po sieti a moze ludi rozviest, kam potrebuju.

Re #37407 Janči: Nebola by ziadna zaruka, ze bude v centre pod zemou. Totizto na to, aby nejake metro vobec v centre bolo, by neboli peniaze, a metro by sa ukoncilo hned za Dunajom. A tam by sa ludia mohli presunut na elektricky a autobusy. Ak by nejake vobec este premavali, kedze by na ne neostali peniaze.

Re #37408 Janči: Lenze zatial co v Bratislave v roku 2001 DPB prepravil 223 706 000 cestujucich (novsi udaj som nenasiel), DPMB v roku 2003 prepravil az 340 157 000 cestujucich! (Porovnaj http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef252a2124351f25362f2b3a242136253230ef392b2e212c23 a http://www.dpmb.cz/dn.asp?id=53&download) O com to svedci, si domysli sam.

Re #37409 Janči: Sorry, ale ty si vazne magor, s ktorym je asi zbytocna akakolvek diskusia. Najlepsie je, ze prvy primator, ktory s dopravou na magistrate zacal trochu hybat, je podla teba hned oportunista a populista. To znamena, ze by si bol radsej, keby tam bol niekto, kto by sa o dopravu nezaujimal vobec, pretoze chodi autom, a teda ten jeho nezaujem by bol akoze uprimny?

Re #37413 tr3mp: Nie som sice stavbar, ale dost by som pochyboval o moznosti vystavby tych hlbenych tunelov, ako spominas. Jednak si neviem predstavit, ako by to narusilo chod mesta, a dalej neviem, co by to robilo so samotnymi budovami naokolo, ked uz rekonstrukcia blbeho kolektora (ci co to robia na Dunajskej) sposobi prepadavanie sa trate nad nou...

Re #37424 Janči: Prosim ta, bol si ty vobec niekedy v Brne?
17 mld ale bez tunelov - zaratane su len časti: trat Petržalka - Šafko, oprava Stereho mosta, nakup nových vozidiel, vybudovanie vozovne Janíkov Dvor a úprava preferencie na existujucich radialach, tj. semafori a tak, rozbite budu ako doteraz
Reply on: yale #37425:
Darmo im to budeš vysvetlovať keď celý projekt rýchloeliny víde 17 mld ale nebude nikdy dokočený lebo po prvej etape ako sa to spraví cez most sa všetci politici na to **serú
Reply on: Martin #37423:
a 18 minút električkou na stanicu... to už vlastne spĺňame... 🙂
Reply on: fobust #37422:
To máš uplne jedno kam cestoval a čo robil, je jasné, že metro by to bolo určite 10x rýchlejšie ? ? ? ?
Reply on: tr3mp #37413:
diaľničné tunely sa robia za cca. 1,5 mld. Sk/km, pri úspornom projekte (nie VAL) by sa to mohlo dať urobiť do 15 mld.
Reply on: s. #37417:
Je to presne tak. fADRNY zober si to takto, nechcem Brnu nič uprieť ale centralizmus existuje všade, u vás je všetko v Prahe a na Slovensku v Bratislave. Brno je skutočne o kus menšie ako BA. A v CZ je všetko v Prahe ako v SR v Bratislave, takže sa k vám nevalia všetci ludia koli tomu že by tam boli všetky hlavné zastupenia,ministerstva, prezident, špecializovane pracoviská...Nechcem to písať ale je to tak, Brno nieje hl. mesto a vždy pojdu vačšie investicie do Prahy, Brno bude vzdy hrat druhe husle ako provinčne mesto-periferia, narozdiel od Bratislavy, ktorá je hl mesto a aj sa tak buduje.
Reply on: fobust #37386:
Pridam sa na tvoju stranu, načo zbytočne pod zem, keď netreba. Ďalšia skúsenosť je moja vlastna z Düsseldorfu. Funguje to podobne ako v Bochume, pod zemou jazdia U linky len v uplnom centre mesta, inak je cela doprava na povrchu s takmer 100% preferenciou. Cesta z centra od hl. stanice na výstavisko trvá 40 minut autom alebo 18 minut električkou alebo ako to nazvať ? Podobné skúsenosti mám aj z iných miest. S metrom ako takým, čo poznáme napríklad z Prahy, som sa tuším stretol zatiaľ iba v Berlíne a Mníchove. Inak všade sú rýchloelektričky zapustené do zeme v centre.
Reply on: s. #37421:

Vsak dobre, ale vypis mi komplet kam, cim a ako si cez ten den MHDckou cestoval.
fobust: ved som ti napisal ze to je cas precestovany za cely den, nie jedna jazda do ruzinova;-)
Reply on: s. #37419:

Tak mi to cele vypis, lebo z Ruzinova do KV to tvra 21 az 35 minut, podla toho odkial kam ides. Akosi mi tam nesedia tri hodiny. To si musel zarucene cestovat aj inam.
bobust: nie, ale ked som zratal cas zabity v mhd za cely den, tak mi vyslo pekne cislo
Reply on: s. #37417:

To si isiel z Ruzinova do Karlovky elektrickou tri hodiny? To sa ti ako podarilo?
fADRNY, Brno je o 1/3 mensie ako BA. BA sa buduje ako hlavne mesto, za posledne roky tu nastal boom vsetkeho a aut je tu neurekom. Ludia z celeho SVK sem chodia a migruju sem lebo take je ekonomicka situacia.
A to co chcu spravit v BA je elektricka do petrzalky, nic ine to nie je. Pre mna, co kazdy den musim ist z ruzinova do karlovky to nebude mat ziaden vyznam. Nosny system by aj mal byt nosny a hlavne v celom meste. Vcera som zabil v mhd 3 hodiny! V Ba je tu neunosne, potrebujeme nieco rychle. Bodaj by uz bol koniec debat a zacalo sa aj nieco stavat, lebo to skonci ako vsetky projekty.
Reply on: yale #37414:
Presne tak, po tej fraške bude ticho 20 rokov a potom aj tak nič..... ? ? ?
Reply on: fADRNY #37411:
Takže toto je najvačšia chyba,niekto kto nepozná dopravné pomery v BA...

Asi si nikdy nezostal trčat v rannej alebo poobednej špičke na mostoch alebo prilahlom okolí.Usek, ktorým by mal človek cestovat cca 10-15 min, cestuje 40-50 min. Toto žiadna povrchová rýchloeleina nevyrieši, iba metro, najma Petržalka -Centrum a naopak.O dovodoch som písal. Ina by bola situacia, ak by sa elina z Petržalky dostala aspon kusok do centra pod zem v prvej etape ale to nebude. To by ale ajtak neriešilo kapacitnost. Ak sa v Brne ráta s budovaním podzemnej časti v prvej etape, to je niečo iné, navyše českým politikom a komunálnym poslancom by som veril viac ako týmto SVK krisám čo len kradnú, a nič nerobia pre občano. Také polo projekt ako sa chystá, to je fraška... ? ? ? ? ?

A aj tak Brno je menšie...
Reply on: fADRNY #37411:
Systém v Bratislave by mal byť v zásade podobný, ale bohužiaľ sa v Bratislave na nijakom systéme s podzemným vedením nepracuje a v prípade experimentu cez Starý most sa tak nestane minimálne najbližších 10 rokov. A podobnú informačnú stránku ako je tá brnenská o Bratislave nenájdeš.
Keďže na podzemnom NS v centre sa zhodneme, poďme debatovať o peniazoch ?
Dúfam, že sa tu nájde nejaký stavbár, ktorý bude vedieť dať aspoň približnú sumu k nasledovným otázkam:
1. koľko by stál razený tunel popod Dunaj medzi stanicami Petržalka centrum a Pribinova?
2. koľko by stál razený tunel Pribinova - Kamenné nám.?
3. koľko by stál razený tunel Kamenné nám. - Hodžovo nám. - Hlavná stanica?
4. koľko by stál razený tunel Hlavná stanica - Trnavské mýto?
5. koľko by stál hĺbený tunel Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Hlavná stanica (úseky popod Hodžovo nám. a k stanici razené)?
6. koľko by stál hĺbený tunel Hlavná stanica - Palárikova - Šancová - Trnavské mýto - Miletičova?
Reply on: Janči #37408:
To rozhodně nejsou argumenty, které by hovořili pro volbu jiného nosného systému, než ten, který se připravuje v Brně! Navíc s těmi lidmi, kteří každodenně směřují za prací do Brna, to bude taky srovnatelné...zkus mě přesvědčit něčím jiným...Dunaj se mi jako důvod pro stavbu metra nezdá ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.