V súvislosti s krízovými situáciami v mestskej doprave sa diskutuje o potrebe nosného dopravného systému. Predstavitelia mesta sa prikláňajú k rýchloelektričke a spoliehajú sa na dobudovanie piateho mosta, ale medzi Bratislavčanmi sa opäť hovorí o potrebe metra.
"Samozrejme, že Bratislava potrebuje metro a dokiaľ tu nebude, tak doprava v meste nebude nikdy v poriadku. A nepomôžu žiadne rýchloelektričky, to všetko je iba dočasné riešenie. A reči typu, že na to nie sú peniaze, neobstoja. Keď sú peniaze na všelijaké iné nepodstatné veci, tak na metro sa musia nájsť, lebo to nie je iba vec Bratislavčanov, ale celého Slovenska," hovorí Michal Besedič.
(O tom, či v meste bude predsa len metro a ako k rozhodovaniu o ňom napomohol dopravný kolaps, sa viac dočítate v prílohe Bratislava tento týždeň. Svoje názory môžete posielať na adresu bratislava@sme.sk, alebo môžete diskutovať na www.sme.sk) (lin)
Zo Záhoria je integrácia preto, lebo BID je v skúšobnej prevádzke a keby boli plne integrované všetky druhy VHD, mohlo by sa zistiť, že by ju ľudia využívali a to nie je cieľom experimentu ?
Ja k otočke na Vlárskej (na dolnom konci) doplním, že trolejbusy sa tam určite otáčali aj v rokoch 1974-76. V roku 1974 bola skrátená trať linky 11 od Vojenskej nemocnice len po Vlársku (nutnosť obratiska) a v roku 1976 bola zrušená trať úplne.
Historicky na Kramáre premávala linka 12 Žabotova - Vojenská nemocnica, 11ka chodila pôvodne na trase SND - Karadžičova - Hlavná stanica, neskôr došlo k zlúčeniu na 11 SND - Vojenská nemocnica.
Zdar,
dnes som akosi nezaznamenal vyluku dopravy .. a cakal som pod novym mostom na el. c. 4 ako taky bratislavcan ...
A samozrejme X desiatok dalsich ...
Nakoniec som sa presiel starym mestom aspon ...
AJ ked podla mna mohlo byt aj nieco na zastavke ... ale ved naco dpb tu predsa nie je pre cestujucich ...
Spokojný čitateľ: v rovnakom čase by to električka urobila za 14minút a z Odbojárov to mám asi o 500m ďalej ako z Bajkalskej z 2.výstupišťa. Jednoznačný argument pre okamžité zaintegrovanie. Stále mi totiž uniká, prečo od Záhoria integrácia áno, ale od Senca, Pezinku, Galanty a Dunajskej Stredy nie. Úplnú integráciu mám na mysli vrátane spoločného cestovného dokladu modré gumy z toho nevynímajúc.
Ešte k šedej mafii: ja si pamätám, že raz keď som bol ešte malé decko (asi tak 14 - 15 rokov dozadu), tak ma jeden dedko prehol cez palicu za to, že som mu neuvoľnil miesto a to bol prosím pekne POLOPRÁZDNY AUTOBUS, takže mohol sedieť, kde len chcel. Lenže on né, on si musí sadnúť práve tam, kde ja. Moja mama, ktorá tam bola so mnou, sa ma zastala, ešte aj jej začal nadávať. ?
Pozrite si, prípadne odpovedzte alebo rozvdeďte diskusiu prosím aj na môj príspevok #31393 v Dispečerskom fóre, kde píšem moje postrehy a návrhy na cestovanie prímestkými linkami SAD Bratislava, ale pýtam sa aj niečo ohľadne Lieskovca.
Dúfam, že mi na všetky moje otázky z príspevku na Dispečerovi aj na tento na Diskusnom fóre odpoviete, resp. vyjadríte svoj názor. Ak niečo náhodou nie je verejné, poteším sa aj odpovedi na e-mail: peon@slovanet.sk ĎAKUJEM
PS: Ako je to s cestovaním na medzimestkých linkách v zahraničí? Tam tiež plní vodič funkciu pokladníka?
Vševedko, El Sergio: podľa tvrdení starých Prešporákov to bola linka 11 jazdiaca od Národného divadla okolo Reduty, Medenou, Dostojevského radom, kdesi popod Hlavné nadrážie na Pražskú a odtiaľ na Vlársku, ktorá sa vtedy volala bohvieako. Zaručiť to však neviem.
3. TARIFNÉ PÁSMO - POSTREHY A NÁVRHY
Nedávno (dátum a číslo vozu linky 53 zámerne neuvádzam) som cestoval z Pezinka autobusom SAD cez Slovenský Grob s príchodom do Chorvátskeho Grobu na námestie o 15:03 h.
Odtiaľ ide v pracovné dni 15:09 h. do Bratislavy linka č. 53. Prekvapilo ma, že vodič na každej zastávke v 3. tarifnom pásme otvoril všetky 3 dvere a vôbec ho nezaujímalo, či si ľudia označia alebo neoznačia lístok. Samozrejme, označil som si iba a tuším ešte 1 pán, ktorý nastupoval až na zastávke "Horný dvor". Zaujíma ma teda, či do 3. tarifného pásma chodia revízori.
Podľa mňa by bolo ideálne, keby sa v tom 3. tarifnom pásme mohli okrem lístkov použiť aj električenky s BID (príplatok 50,- Sk k obyčajnej, resp. 25,- Sk k zľavnenej za mesiac). Pre ľudí, ktorí to využívajú pravidelne by to bol určite prínos. Čo myslíte, je to finančne reálne aj z pohľadu DPB?
Prekvapilo ma ešte, že všetci ľudia nastupujúci v Slovenskom Grobe, ktorí cestovali do Bratislavy si kupovali od vodiča SAD lístok až do BA. Určite by časovo aj finančne ušetrili, keby prestúpili v Chorvátskom Grobe na 53-ku tak ako ja ? Škoda, že takto neoficiálne napojený spoj SAD na linku č. 53 je len tento jeden popoludňajší v pracovné dni. ?
Ďalej ma prekvapilo, že to predĺženie si zaplatil práve Chorvátsky Grob a nie Slovenský Grob. Veď určite má Slovenký grob väčšie príjmy z daní vďaka reštauračným a ubytovacícm zariadeniam presláveným husacinou.
Podľa mňa by bolo dobré, keby aspoň teraz "v jesennej sezóne" trošku zainvestoval Slovenský Grob. 53-ka by mohla z Čiernej vody ísť do Chorvátskeho Grobu, pokračovala do Slovenského Grobu a bez prestávky išla späť do Bratislavy. Obyvatelia Slovenského Grobu cestujúci do Bratislavy cez Bernolákovo a Ivánku pri Dunaji by sa iste veľmi potešili. A ľudia, ktorí si pri jedle z reštaurácie radi trochu vypijú by sa mohli pohodlne a rýchlo odviezť MHD naspäť do Bratislavy. ?
El Sergio:No tie drôty na tom parkovisku sú tam oficiálne na manipulačné otáčanie trombelusov pri výlukách a mimoriadnostiach,zatiaľ čo neoficiálne nato,aby si tam ing.K.K. mohol fotiť trombelusy.Nie,nikdy som sa na Vlárskej neotáčal s 213,vždy len s 212:-P.Požadované podrobnosti sa pokúsim zistiť v pondelok.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
"Samozrejme, že Bratislava potrebuje metro a dokiaľ tu nebude, tak doprava v meste nebude nikdy v poriadku. A nepomôžu žiadne rýchloelektričky, to všetko je iba dočasné riešenie. A reči typu, že na to nie sú peniaze, neobstoja. Keď sú peniaze na všelijaké iné nepodstatné veci, tak na metro sa musia nájsť, lebo to nie je iba vec Bratislavčanov, ale celého Slovenska," hovorí Michal Besedič.
(O tom, či v meste bude predsa len metro a ako k rozhodovaniu o ňom napomohol dopravný kolaps, sa viac dočítate v prílohe Bratislava tento týždeň. Svoje názory môžete posielať na adresu bratislava@sme.sk, alebo môžete diskutovať na www.sme.sk) (lin)
NAPISETE IM??? ?