V súvislosti s krízovými situáciami v mestskej doprave sa diskutuje o potrebe nosného dopravného systému. Predstavitelia mesta sa prikláňajú k rýchloelektričke a spoliehajú sa na dobudovanie piateho mosta, ale medzi Bratislavčanmi sa opäť hovorí o potrebe metra.
"Samozrejme, že Bratislava potrebuje metro a dokiaľ tu nebude, tak doprava v meste nebude nikdy v poriadku. A nepomôžu žiadne rýchloelektričky, to všetko je iba dočasné riešenie. A reči typu, že na to nie sú peniaze, neobstoja. Keď sú peniaze na všelijaké iné nepodstatné veci, tak na metro sa musia nájsť, lebo to nie je iba vec Bratislavčanov, ale celého Slovenska," hovorí Michal Besedič.
(O tom, či v meste bude predsa len metro a ako k rozhodovaniu o ňom napomohol dopravný kolaps, sa viac dočítate v prílohe Bratislava tento týždeň. Svoje názory môžete posielať na adresu bratislava@sme.sk, alebo môžete diskutovať na www.sme.sk) (lin)
NAPISETE IM??? ?
"Samozrejme, že Bratislava potrebuje metro a dokiaľ tu nebude, tak doprava v meste nebude nikdy v poriadku. A nepomôžu žiadne rýchloelektričky, to všetko je iba dočasné riešenie. A reči typu, že na to nie sú peniaze, neobstoja. Keď sú peniaze na všelijaké iné nepodstatné veci, tak na metro sa musia nájsť, lebo to nie je iba vec Bratislavčanov, ale celého Slovenska," hovorí Michal Besedič.
(O tom, či v meste bude predsa len metro a ako k rozhodovaniu o ňom napomohol dopravný kolaps, sa viac dočítate v prílohe Bratislava tento týždeň. Svoje názory môžete posielať na adresu bratislava@sme.sk, alebo môžete diskutovať na www.sme.sk) (lin)
NAPISETE IM??? ?
spokojný čitateľ
Nedávno (dátum a číslo vozu linky 53 zámerne neuvádzam) som cestoval z Pezinka autobusom SAD cez Slovenský Grob s príchodom do Chorvátskeho Grobu na námestie o 15:03 h.
Odtiaľ ide v pracovné dni 15:09 h. do Bratislavy linka č. 53. Prekvapilo ma, že vodič na každej zastávke v 3. tarifnom pásme otvoril všetky 3 dvere a vôbec ho nezaujímalo, či si ľudia označia alebo neoznačia lístok. Samozrejme, označil som si iba a tuším ešte 1 pán, ktorý nastupoval až na zastávke "Horný dvor". Zaujíma ma teda, či do 3. tarifného pásma chodia revízori.
Podľa mňa by bolo ideálne, keby sa v tom 3. tarifnom pásme mohli okrem lístkov použiť aj električenky s BID (príplatok 50,- Sk k obyčajnej, resp. 25,- Sk k zľavnenej za mesiac). Pre ľudí, ktorí to využívajú pravidelne by to bol určite prínos. Čo myslíte, je to finančne reálne aj z pohľadu DPB?
Prekvapilo ma ešte, že všetci ľudia nastupujúci v Slovenskom Grobe, ktorí cestovali do Bratislavy si kupovali od vodiča SAD lístok až do BA. Určite by časovo aj finančne ušetrili, keby prestúpili v Chorvátskom Grobe na 53-ku tak ako ja ? Škoda, že takto neoficiálne napojený spoj SAD na linku č. 53 je len tento jeden popoludňajší v pracovné dni. ?
Ďalej ma prekvapilo, že to predĺženie si zaplatil práve Chorvátsky Grob a nie Slovenský Grob. Veď určite má Slovenký grob väčšie príjmy z daní vďaka reštauračným a ubytovacícm zariadeniam presláveným husacinou.
Podľa mňa by bolo dobré, keby aspoň teraz "v jesennej sezóne" trošku zainvestoval Slovenský Grob. 53-ka by mohla z Čiernej vody ísť do Chorvátskeho Grobu, pokračovala do Slovenského Grobu a bez prestávky išla späť do Bratislavy. Obyvatelia Slovenského Grobu cestujúci do Bratislavy cez Bernolákovo a Ivánku pri Dunaji by sa iste veľmi potešili. A ľudia, ktorí si pri jedle z reštaurácie radi trochu vypijú by sa mohli pohodlne a rýchlo odviezť MHD naspäť do Bratislavy. ?