Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ked sme pri tych pravidlach

§18 odsek 5

(5) Električka, ktorá pri odbočovaní alebo pri inej zmene smeru jazdy križuje smer jazdy vozidla idúceho po jej pravej alebo po jej ľavej strane a dáva znamenie o zmene smeru jazdy, má prednosť v jazde.

to znamena, ze ked ide elektricka smerom na vinohrady a prechadza zo stredu cesty na okraj ma prednost?

Lebo podla toho co tam denne zazivam, by som povedal, ze nie. Na druhu stranu to moze byt tym, ze ti co prednost maju davat o tom nevedia a tak vodici elektriciek radsej neriskuju.

Kto vie nech odpovie. Dakujem
Reply on: Papyr #35111:

No ja som mal veru iba 42. Ale pohorel som na tupych otazkach typu co je policajt opravneny zadrzat ak mam necitatelne SPZtky a tak. Krizovatky a znacky som spravil bez problemov. Teda az na jednu znacku, ktoru som v zivote doteraz ani nevidel. ? Tak som si tipol. Bohuzial zle.
Reply on: Andy #35112:
Pokiaľ viem, pruh vyhradený pre BUS môžu ostatní vodiči používať len ak je to potrebné na odbočovanie, vyhýbanie, či obchádzanie prekážok. A vodičom je aj cyklista. To som počul inú vec - keď je u nás povinnosť svietiť v zime po celý deň, to platí aj pre cyklistov, lebo aj cyklista je vodič a o žiadnej výnimke pre cyklistov sa v zákone nehovorí. V rádiu to potvrdil aj hovorca min. vnútra
Reply on: mickey #35104:
No ja asi pamätám akurát na prvouku, kde nás učili maximálne ako chodcov, že máme chodiť na zelenú a máme dávať pozor atď. Potom asi v 3. triede sme boli v triede na nejakom dopravnom ihrisku na Mlynarovičovej, ale tam len pol hodinu kecal nejaký policajt teóriu absolútne o ničom. Ale také niečo, že kto má kedy prednosť, to nám nikto nikdy nehovoril. Len viem, že furt hovoril o vozovke a ja som nevedel, čo to slovo znamená. 🙂 Takže bohužial asi to v osnovách nie je. A ak je, tak som chodil na ZŠ Žehrianska(1. r.), ZŠ Lachova(2.-4.) a potom ZŠ a G Košická & Novohradská.(Pr.-Okt.) Zažalujte tých, ktorí nesplnili osnovy. 🙂

Samozrejme problémy s prednosťou nemám, to skôr tí vodiči áut, ale napríklad mi nie je jasné, či môže ísť cyklista v BUS pruhu. 🙂 A už som sa pýtal aj viacerých majiteľov Bčiek a nikto mi na to nevedel odpovedať.
Reply on: n #35094:
ja som mal 52 bodov na sk. B 🙂 mozem si vodicak nechat aj nadalej 🙂
Reply on: Papyr #35107:
No a? 🙂 Svet sa točí ďalej...
Reply on: mickey #35104:
ano a chodili sme sa bicyklovat na dopravne ihrisko na harmincovej 🙂 mimochodom semafory na tom ihrisku svietia este aj dnes, takze asi sa vyuziva 🙂
Reply on: mickey #35104:
Už aj ja som patril do porevolučnej študujúcej mládeže, ktorej dopravnú výchovu z učebných osnov vyškrtli. Napriek tomu, že ja predpisy ovládam, som plne ZA to, aby sa dopravná výchova na I. stupeň ZŠ zaviedla. Neexistuje dieťa, ktorého by sa to netýkalo a dokonca si dovolím tvrdiť, že to budú preň oveľa praktickejšie a dôležitejšie poznatky ako prijíma na niektorých iných predmetoch. Dennodenne vidím, že cyklisti ani chodci nemajú šajnu o dopravných predpisoch, hoci sú ich podľa zákona povinní dodržiavať rovnako ako gumokolisti.
Jednoznačne dopravnú východu späť do škôl! A tiež by nezaškodilo, keby naši príslušníci - dopraváci zamerali svoju pozornosť aj na chodcov a cyklistov, poprípade ju spestrili udeľovaním pokút.
Reply on: Vladimír #35093:
Hej. A potom to vyvolava medzi nami dvoma diskusie typu:
- predstav si, minule sme prisli na zastavku XY s +4.32!
- styri minuty meskal na takom kratkom useku?
- nie, styri minuty v predstihu.
- jaaaj, nikdy si nezvyknem, ze u vas je predstih plus...

A svet sa toci dalej...
Len tak na okraj: v Ostrave je možné prepravovať bicykel aj v MHD, ak je dosť miesta. Dokonca som tam videl špeciálnu bicyklovú električku T3, kde sú v zadnej polovici stojany na bicykle a preprava bicykla je v nej zdarma. Dokonca myslím, že cestujúcich bez bicykla neberie ☺
Reply on: n #35094:
55 bodov, zaverecny test B 🙂
Reply on: Andy #35103:
To sa za 20 rokov tak velmi zmenili osnovy na prvom stupni ZS? Ja ked som "studoval", tak nas ucili tusim v tretej triede volaco ako dopravnu vychovu - pre chodcov a cyklistov.
Reply on: n #35094:
A odkedy cyklisti robia vodicak? 🙂 Mne nikdy nikto ziadne predpisy ako jazdit na bicykli nehovoril, nikde som ich nevidel a ani v autoskole ked robis B sa neucia.
Reply on: n #35094:
Ty si skus zase niekedy prejst napriklad po rozkopanych Mlynskych Nivach na bicykli a uvidis, aky je to pocit, ked musis davat pozor na to, ci ta niekto zozadu nejde zrazit... Co sa vodicov MHD tyka, vacsinou predbiehaju s malou rezervou, preto si na nich davam najviac pozor. Ale na to som si nasiel taky sposob, ze proste ked trolejbus stoji na zastavke, tak pockam kym odide a potom sa rozbehnem. Na dalsej zastavke ho tym padom mozem predbehnut a potom sa uz nestretnem(kedze autobus obvykle je pomalsi vdaka zastavkam). A to ze bicykel nepatri do mesta je asi take tvrdenie, ako keby si povedal, ze do mesta nepatri napriklad auto.. Na zaklade coho cyklistov diskriminujes?
n: za seba mozem povedat ze predpisy ovladam. Na testoch, hoci len formalnych (doskolovanie kazde 2 roky), zasadne nepodvadzam. Dokonca skor radim.

Bicykel na cestu patri. Asi mas najvacsie nervy na Gagarinke a pod. Lenze tam alternativa nie je. Zrejme by ta netesilo obiehat cyklistu zprava v buspruhu.
Reply on: n #35094:
To je predovsetkym chyba mesta, ze nebuduje dostatok cyklotras. Aj ten cyklista sa nejako z toho mesta na tu hradzu dostat musi!!! Nie vzdy sa da jazdit po chodnikoch, navyse sa mi zda, ze po chodniku je oficialne povolene bike iba viest, nie som si isty...
Reply on: Vševedko #35095:
Pokial je to modrogumny standart, tak nemam vyhrad. Avsak ponizene musim konstatovat, ze aj ja som natolko zvyknuty na beusacke +/-, ze to sotva zacnem pouzivat "spravne" 🙂
Reply on: Vševedko #35096:
Hehe, vyborne, presne tak ?
Reply on: n #35094:
Bicykel do mesta rozhodne patrí, bol tu omnoho skôr ako auto. Cyklisti však musia jednoznačne dodržiavať predpisy. Za jazdu na bicykli pod vplyvom by mal byť trest prepadnutia bicykla, za neosvetlený a podobne nevybavený bicykel rovnaké pokuty ako za nedostatky vo výbave a osvetelní IGK, za priestupky na bicykli rovnaké palety ako za priestupky na IGK.
Je úplne jedno, ako si ktorý cyklista predpisy vykladá. Pravidlá sú záväzné, nemáme anarchiu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.