n: za seba mozem povedat ze predpisy ovladam. Na testoch, hoci len formalnych (doskolovanie kazde 2 roky), zasadne nepodvadzam. Dokonca skor radim.
Bicykel na cestu patri. Asi mas najvacsie nervy na Gagarinke a pod. Lenze tam alternativa nie je. Zrejme by ta netesilo obiehat cyklistu zprava v buspruhu.
To je predovsetkym chyba mesta, ze nebuduje dostatok cyklotras. Aj ten cyklista sa nejako z toho mesta na tu hradzu dostat musi!!! Nie vzdy sa da jazdit po chodnikoch, navyse sa mi zda, ze po chodniku je oficialne povolene bike iba viest, nie som si isty...
Pokial je to modrogumny standart, tak nemam vyhrad. Avsak ponizene musim konstatovat, ze aj ja som natolko zvyknuty na beusacke +/-, ze to sotva zacnem pouzivat "spravne"
Bicykel do mesta rozhodne patrí, bol tu omnoho skôr ako auto. Cyklisti však musia jednoznačne dodržiavať predpisy. Za jazdu na bicykli pod vplyvom by mal byť trest prepadnutia bicykla, za neosvetlený a podobne nevybavený bicykel rovnaké pokuty ako za nedostatky vo výbave a osvetelní IGK, za priestupky na bicykli rovnaké palety ako za priestupky na IGK.
Je úplne jedno, ako si ktorý cyklista predpisy vykladá. Pravidlá sú záväzné, nemáme anarchiu.
Železnica už nejakých 160 rokov použív - pre náskok a + pre meškanie, pričom je to aj logicky podložené. Dopravné podniky si v posledných rokoch spomenuli, že to treba nejako vyjadriť aj znamienkom, bo sa výpočtová technika zavádza a hneď to asi v 90% preventívne prevrátili, aby bol chaos ? .
Hello! Ja len drobnu poznamku k cyklistom, viem, ze sa teraz vsetci do mna pustite, ale ja si myslim, ze bicykel do mesta nepatri, nech si jazdia po hradzi, alebo po sidlisku, ale vsetkym cyklistom odporucam posadit sa za volant autobusu a skusit si zopar cylistov obehnut pocas spicky a ked nahodou ide rovnakym smerom tak ho predbiehate kazdu zastavku o magoroch, ktory vecer nemaju osvetlenie, idu na bicykli evidente z krcmy, alebo si to davaju cez stary most po vozovke skoda hovorit.. PS: skuste www.vodicak.sk, ze ci by ste este spravili testy na prvy pokus 8))
Žiaľ, zvyk je železná košeľa. Keď som počas svojho dopraváckeho vývoja prvý raz zistil, že odchýlka od CP sa vyjadruje znamienkami plus a mínus, prijal som túto informáciu spolu s tým, že plus je náskok a múnus je meškanie. To, že to má byť naopak som sa dozvedel príliš neskoro na to, aby som svoje názory menil. Ale s nikým sa o správnosti toho-ktorého spôsobu nehádam. Ja sa prispôsobím. Pri rozhovore používam značenie podľa toho, ako je zvyknutý ten druhý. T.j. v Prešove zásadne po našom :o)
Ako chodec, aj cyklista pristupujem volne k predpisom. Dolezita je len bezpecnost a ohladuplnost. Vynimkou je vynucovanie prednosti voci silnejsim - autam. Tam som drzy a nemam problem ich obmedzit (NIE OHROZIT). Samozrejme so zvysenou pozornostou.
BTW: ziadna akcia Bicyby nemoze mat taku hojnu ucast ako Most Kosicka. Pri 9. pilieri ich bolo ako na Tien An Men.
"nie som najrychlejsi, cize sa nemusim starat" - Ja neviem, ale vždy keď som na ceste, tak sa snažím autám nechať čo najviac miesta, je totiž dosť odveci ísť napríklad po teraz rozkopaných Mlynských nivách 15 km/h (kvôli prechode koľajníc v cca 30 stupňoch) niekde v strede pruhu a nestarať sa o to, že za tebou je rad áut. Takisto pred križovatkou, kde sa zvyšuje počet pruhov a ja keď idem rovno, tak musím dávať pozor, aby ma nenabral niekto zozadu zľava, a podľa možnosti je dobré presunúť sa do ľavej časti pruhu, aby s odbočeniachtivé autá mohli bez problémom preradiť do odbočovacieho pruhu.
No vidíš, a mňa by zase v živote nenapadlo, že pravoverný dopravák bude meškanie označovať mínusom ? . Však keď má niečo nieklde byť o 13:45 a je tam o 13:48, tak to sú PLUS tri minúty... ? .
Pekný popis vlastného hovadizmu. Nepraj si stretnúť sa so mnou, či už na chodníku alebo v IGK. Kde majú cyklisti prednosť, tam im ju dávam, ale taký týpek, čo "nejazdí veľmi predpisovo" a "s dopravným značením nenmá problém" je veľmi horúci kandidát na to, aby som ho s IGK aj po parčíku ponaháňal...
Ja som si už zvonček odstránil, lebo jeho použitie niekoľko krát vyvolalo medzi chodcami šoky a nadávky. Keď ho nemám, tak je to v pohode. Ale samozrejme jazdím ohľaduplne.
Ale to vonkoncom neznamená, že možeš chodiť po chodníku. Na chodníku je to zase o život pre chodcov, keď sa im tam preháňajú cyklisti, najma niektoré paká, ktoré si mýlia chodník s cyklistickým štadiónom, zvonček nemajú a na chodcov pokrikujú rovnako ako vodiči IGK na nich. Ten argument je rovnako debilný ako by napríklad bol taký, že sa necítim bezpečne v podchode, tak pojdem krížom cez diaľnicu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.