Takže informujem, že už došlo ku skúšobnej jazde s T3. Vykonali sme viacero opakovaní s okruhom troch možností:
a) rozbeh - vypnutie reverzu - zastavenie voľnobehom (zastavovanie pri voľnobehu) - zapnutie reverzu - okamžité našlapnutie na jazdu
b) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu pauza cca 2 sekundy a následné našlapnutie na jazdu
c) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu okamžité našlapnutie na brzdu
Výsledky sú nasledovné:
a) po okamžitom našlapnutí na jazdu strelí LS a prúd vyletí na 300A, a to aj po opätovnom našlapnutí
b) po malej pauze a nasledovnom našlapnutí sa nedeje nič, vozidlo plynule naberá na jazdu
c) po okamžitom našlapnutí na brzdu zopnú čeľusťové brzdy, ktoré sa však po našlapnutí na jazdu vypnú
Ďalšími pokusmi sme zistili, že vypnutie reverzu v akejkoľvek rýchlosti a aj zapnutie v akejkoľvek inej rýchlosti (alebo zastavení voľnobehom) nerobí žiadne problémy, pokiaľ k našlapnutiu na jazdu dôjde po malej pauze, cca 1 až 2 sekundy. Pri súčasnom zapnutí reverzu a okamžitom našlapnutí na jazdu sa naopak vždy "ozve" maximálne relé.
re nahodny cestujuci, kontrola dokladu bid: v abusoch sad zaintegrovanych do bid prilozite svoju kartu na citacku, nahlasite cielovu zastavku a vodic vam vyda cestovny listok z x do y za 0,-sk. aj ked je ten listok za nulu, treba ho mat, v opacnom pripade budete revizorom povazovany za cestujuceho bez platneho cl. dovod: preuctovanie vykonov medzi dopravcami zapojenymi do bid.
Len na doplnenie, zistil som udaje o priemernej rychlosti linky 51 Sneltram - teda lahke metro v Amsterdame (napriek nazvu to nie je elektricka). Kupodivu to vychadza celkom zaujimavo - priemer 34 km/h, trasa ma 17 km, z toho 3,5 km je pod zemou, zvysok po povrchu s dopravnou preferenciou. Teda pri rozumnom navrhu by sa aj v BA mohol dat postavit system s podobnymi vlastnostami.
trasa A 30,3 km/h
trasa B 37,6 km/h
trasa C 36,2 km/h
predpokladam teda, ze trasa B bratislavskeho systemu by mohla robit cca 37 a trasa A do 35 (asi bude mat zlozitejsi vyskovy priebeh). V pripade premetra (napriklad elektricka v Petrzalke v trase buduceho metra) by to bolo zrejme trochu menej, ale nie vyrazne - medzi tymi systemami je rozdiel skor v kapacite, ako rychlosti (samozrejme tiez zalezi ake elektricky by tam behali - napr. nastup po schodikoch je pomalsi ako nastup v urovni podlahy, pouzitie NP vozidla to ale zlepsuje).
J mal zaiste namysli cestovnu rychlost (ak som sa v termine urcujucom rychlost po zapocitani casov stanicovania nezmylil aj ja). Ta je, ak sa nemylim, skutocne okolo 30 km/h.
Vie mi niekto povedať,ako prebieha kontrola cestovného dokladu BID v autobusoch SAD? Vodič len pozrie doklad o zaplatení, alebo sa čipová karta položí na "čítačku" v buse a tá vodičovi ukáže platnosť električenky?
Vcera som zachytil informaciu na Twiste o vylukach v DPB. Reportaz bola o tom ako spoje menia aj niekolkokrat za mesiac svoju trasu. Spravne podotkli, ze info o vylukach je len v slovencine a zahranicny navstevnik tak nic nevie. Niekto kompetentny z DPB sa vyjadril asi takto: Vieme o tom a do buducna chystame info o dlhodobejsich vylukach aj v cudzom jazyku, v sucastnosti mame v inom jazyku jedine tarifu a informacie o nej. Teraz je vyluk a obmedzeni tak vela , ze nestihame tlacit v slovencine , nieto este v cudzich jazykoch. ?
K tomu sa ja uz nevyjadrujem, DPMK chcelo usetrit. Bol im vypracovany projekt na dopravu v KE, ale s toho sa kradnut nedalo a bol zamietnuty a stratil sa zo sveta.
Viete to je tak, ked si niektory ludia na vedeni stavaju rodinny dom a tvoria zaklady pre svojich potomkov, tak co narobite. Potom ked tam mame riaditelou starsich ako poniektore historicke elektricky v KE. No bohuzial je to tak. A snazia sa prepustit cloveka, ktory pre Kosicku dopravu aspon nieco spravil.
Som rad, ze byvam uz v BA, lebo to co sa deje v KE, to nie je normalne, to je katastrofa
Poopravím, DPMK má naopak záujem na zachovaní nočnej dopravy, ale kvôli kráteným dotáciám od mesta musí hľadať nejaké riešenie. Pritom nočná doprava je využívaná na viac ako 100%. Chystá sa však aj obmedzovanie cca 15-tich denných liniek. Zrušené linky, polhodinové intervaly a sóla sa stanu krutou realitou... Už aj administratíva necelý mesiac funguje na 4-dňovom pracovnom týždni, s preplácaním 60% zo mzdy za 5. deň.
Pred chvíľou hovorili v Novinách TV JOJ, že DPMK chce z dôvodu veľmi stratovej prevádzky zrušiť nočné linky okrem víkendov. To by nám ešte chýbalo v Bratislave... ?
Utekal som si cviknut kartu a ty si smerovala na elktricku. Urcite ma poznas. Pridem ta pozriet do Petrzalky aj z hostami z BRNA v priebehu zajtrajska. Ak vide
Sarko
Takže informujem, že už došlo ku skúšobnej jazde s T3. Vykonali sme viacero opakovaní s okruhom troch možností:
a) rozbeh - vypnutie reverzu - zastavenie voľnobehom (zastavovanie pri voľnobehu) - zapnutie reverzu - okamžité našlapnutie na jazdu
b) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu pauza cca 2 sekundy a následné našlapnutie na jazdu
c) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu okamžité našlapnutie na brzdu
Výsledky sú nasledovné:
a) po okamžitom našlapnutí na jazdu strelí LS a prúd vyletí na 300A, a to aj po opätovnom našlapnutí
b) po malej pauze a nasledovnom našlapnutí sa nedeje nič, vozidlo plynule naberá na jazdu
c) po okamžitom našlapnutí na brzdu zopnú čeľusťové brzdy, ktoré sa však po našlapnutí na jazdu vypnú
Ďalšími pokusmi sme zistili, že vypnutie reverzu v akejkoľvek rýchlosti a aj zapnutie v akejkoľvek inej rýchlosti (alebo zastavení voľnobehom) nerobí žiadne problémy, pokiaľ k našlapnutiu na jazdu dôjde po malej pauze, cca 1 až 2 sekundy. Pri súčasnom zapnutí reverzu a okamžitom našlapnutí na jazdu sa naopak vždy "ozve" maximálne relé.