Ad: Skúšobná jazda T3 v KE
Takže informujem, že už došlo ku skúšobnej jazde s T3. Vykonali sme viacero opakovaní s okruhom troch možností:
a) rozbeh - vypnutie reverzu - zastavenie voľnobehom (zastavovanie pri voľnobehu) - zapnutie reverzu - okamžité našlapnutie na jazdu
b) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu pauza cca 2 sekundy a následné našlapnutie na jazdu
c) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu okamžité našlapnutie na brzdu
Výsledky sú nasledovné:
a) po okamžitom našlapnutí na jazdu strelí LS a prúd vyletí na 300A, a to aj po opätovnom našlapnutí
b) po malej pauze a nasledovnom našlapnutí sa nedeje nič, vozidlo plynule naberá na jazdu
c) po okamžitom našlapnutí na brzdu zopnú čeľusťové brzdy, ktoré sa však po našlapnutí na jazdu vypnú
Ďalšími pokusmi sme zistili, že vypnutie reverzu v akejkoľvek rýchlosti a aj zapnutie v akejkoľvek inej rýchlosti (alebo zastavení voľnobehom) nerobí žiadne problémy, pokiaľ k našlapnutiu na jazdu dôjde po malej pauze, cca 1 až 2 sekundy. Pri súčasnom zapnutí reverzu a okamžitom našlapnutí na jazdu sa naopak vždy "ozve" maximálne relé.
Takže informujem, že už došlo ku skúšobnej jazde s T3. Vykonali sme viacero opakovaní s okruhom troch možností:
a) rozbeh - vypnutie reverzu - zastavenie voľnobehom (zastavovanie pri voľnobehu) - zapnutie reverzu - okamžité našlapnutie na jazdu
b) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu pauza cca 2 sekundy a následné našlapnutie na jazdu
c) ako v prípade a), ale po zapnutí reverzu okamžité našlapnutie na brzdu
Výsledky sú nasledovné:
a) po okamžitom našlapnutí na jazdu strelí LS a prúd vyletí na 300A, a to aj po opätovnom našlapnutí
b) po malej pauze a nasledovnom našlapnutí sa nedeje nič, vozidlo plynule naberá na jazdu
c) po okamžitom našlapnutí na brzdu zopnú čeľusťové brzdy, ktoré sa však po našlapnutí na jazdu vypnú
Ďalšími pokusmi sme zistili, že vypnutie reverzu v akejkoľvek rýchlosti a aj zapnutie v akejkoľvek inej rýchlosti (alebo zastavení voľnobehom) nerobí žiadne problémy, pokiaľ k našlapnutiu na jazdu dôjde po malej pauze, cca 1 až 2 sekundy. Pri súčasnom zapnutí reverzu a okamžitom našlapnutí na jazdu sa naopak vždy "ozve" maximálne relé.
yale
Prazske metro ma
trasa A 30,3 km/h
trasa B 37,6 km/h
trasa C 36,2 km/h
predpokladam teda, ze trasa B bratislavskeho systemu by mohla robit cca 37 a trasa A do 35 (asi bude mat zlozitejsi vyskovy priebeh). V pripade premetra (napriklad elektricka v Petrzalke v trase buduceho metra) by to bolo zrejme trochu menej, ale nie vyrazne - medzi tymi systemami je rozdiel skor v kapacite, ako rychlosti (samozrejme tiez zalezi ake elektricky by tam behali - napr. nastup po schodikoch je pomalsi ako nastup v urovni podlahy, pouzitie NP vozidla to ale zlepsuje).