Vcera som isiel z petrzalky po moste k letisku a ta hypernovacka modra karosa ,sa podrz , si uhanala okolo stovky. Mali sme co robit aby sme to predbehli so skodovkou. ?
Nema zmysel tahat metro do Pezinka. Pokial sa spravi dobra regionalna Doprava, tak moze okolite dediny obsluhovat spominany S-Bahn.
Ja osobne vidim S-Bahn o stupienok vyssie nad metrom/rychlotramvajou, nakolko zastavok by mal iba tak jemne - DNV (zaujimave by bolo spravit odbocku do WV), Lamac, Patronka, HlSt, Nove Mesto, UNS (s prestupom na tramvaj do Slovnaftu ), Petrzalka (s prestupom niekde na rychlodrahu), ZST Petrzalka - To by mohla byt napriklad jedna z liniek
Tymto návrhom beriem ohlad ze taky osobak je voz na viac a je to voz ktory tiez nieco stojí a nedokaze ist do centra pezinka. A tu mi islo o to preco potom prestupovat?... Centrum + centrum je ako pokrok aj v techologii cestovania. Cim viac takto pospajame mesta s uspornými vozHami si mozeme v takto v regionoch podat len ruky. Je to sice neprehladne , ze aha , ten prave ide do pezinka.Ale preco by nemohli byt tie Metro vozne trocha odlisne a inak oznacené ved pohodlne sa nimy mozem odviezt omnoho dalej s plnou taskou nakupu kufrikom ci batozinkou. Toto je buducnost cestovania a nie vecne delenie spojov. Tak a teraz ocakavam velké Buuum. ? ?
Ano, ta trat bola naprojektovana, az na to ze sa nikdy nepostavala a bola nahradena trolejbusom, ktory tiez zrusili, aby ho tam mohli obnovit, nasledne zasa zrusit a strcit obchadzkou cez Kramare. A stale a stale ho nechcu obnovit.
Ja tiez nevidim prakticky vyznam toho, aby z metra (rychlodrahy, NDS, S-bahn, whatever) vychadzal vlak do Pezinka. Vlaky metra v staniciach stoja tak do 10 sekund, cize staci aby si cestujuci do Pezinka nevsimol oznacenie vlaku a moze cakat dalsich napr. 20 minut na dalsi...
naozaj lepsie riesenie je rozdelit systemy na mestsku cast s hustymi intervalmi a zabezpecit pohodlny prestup na regionalnu dopravu - cize vlak do Pezinka bude pri nastupisti stat aj 10 minut, medzitym mu nosny system navozi dost cestujucich a urobi niekolko taktov.
Podla mna cele tie kecy o tom, ako nosny system bude chodit az do regionov su iba politicke "filistinstvo", resp. v skutocnosti nie su myslene tak, ze tie iste vozy budu riesit naraz MHD aj regiony.
Neboj sa. Ja som tiež zažil pražského vodiča MHD vykrikujúceho na cestujúcich. Moja životná skúsenosť je "Blbcov nájdeš všade". A žiaľ, platí to.
Re #33232 yale: Električková trať SAV - Pražská - Patrónka bola naprojektovaná už v dobe zavedenia električiek pred 110 rokmi. Myslím, že sa všetci zhodneme na tom, že je večná škoda, že sa to nedotiahlo do konca.
Nechapem kombinaciu metro+zeleznica. Ved ked uz obsluhovat Pezinok a pod., tak jedine S-Bahn. V DNV je situacia zase odlisna a tam by to chcelo taku "normalnu" (samozrejme s preferenciou a vsetkym co k tomu patri) tramvajovu trat s adekvatnym poctom zastavok, ktora vyusti v rychlodrahu az mimo DNV, pretoze inak by zase bolo treba riesit napojenie a prestupy a DNV je sidlisko, kde sa to da zvladnut jednou linkou.
V pripade meskania z devinskej sa masinka zaradi na volnu zelenu do uzavreteho Ba metra. A ak bude meskat, posunie sa interval vsetkych vozidiel +1 minuta pokial suprava nepride. Po prijazde sa z devinskej sa zasa -1 minuta odjazd da do pôvodneho stavu. Tato suprava DNV by mala mat vlastnu kolak na konecnej, co by nebolo ziadnym problemom. ?
Je pravda ze Metro vozne ked uz by smerovali prikl. do pezinka alebo do devinskej, ci stupavy, by mali byt trocha inac vybavene s viac sedadlami tak uz aj tie by mali byt prispôsobene na tie dlhsie trate a trochu odlisne ako tie iba mestké. Tak to by som uz aj na oko odhadol ze prave tento voz ide dalej od BA. A vpohode by sa mohol pripojit aj na osobak ? v pripade poruchy na zel. trati.
Vladimir: prechod od Hlavnej stanice smerom k Patronke by bol dost problematicky, hore Prazskou nie je miesto na rozsirovanie, ani v priestore zeleznicnej trate (vystavba noveho tunela) podla mna nie je vela miesta, a neviem ci by sa ZSR pomkli .
O cestovani vlakov metra do Pezinka som ja ani neuvazoval, predsa len tam sa hodia lepsie ine supravy (metro je typicky prisposobene pre kapacitnu prepravu - menej sedadiel, vela sirokych dveri pre rychly nastup v jednej urovni - toto primestsky vlak az tak nepotrebuje) - cize efektivnejsie sa mi zda riesenie prestupu cross-platform. Ak by sa vsak vlaky cisto teoreticky naozaj vracali z volnej trate napriklad cez Filialku, zaradili by sa do taktu namiesto supravy, ktora by zostala na Filialke odstavena. Cize prichadzajuci vlak by cakal maximalne jeden takt. V tom nijaky problem nevidim, riadenie metra umoznuje aj vacsie triky.
Ked som sa viezol v Prahe nejakou 200-vkovou linkou zo "Sidliste Rohoznik" a pred zastavkou som pri prednych dverach stupil za bielu ciaru, vodic na mna zacal "cesky rvat", ze co to delam atd, skratka asi, ako keby som ho skrtil pod krkom. Pritom som mohol byt cudzinec a ako som pozeral tak pozeral, v ziadnom svetovom jazyku som tam text o nezavadzani v priestore za bielou ciarou nevidel.
Ja som neuvažoval nad technickým riešením vjazdu, či je to možné alebo nie, ale skôr na dopravno-organizačnom. Pretože však sa hovorí o výhľadovom 1-min. minimálnom intervale v nosnom systéme dopravy. Ja som len rozoberal problém, ako skoordinujeme vjazd vozidla niekde od Pezinka, kde môže naberať ľubovoľne dlhé meškania do tunelu nosného systému s prísnym taktom a kratučným intervalom medzi spojmi.
Re #33198 yale: Takáto električková trasa by mala v prvom rade zmysel v zrýchlení dopravy z centra do Dúbravky, v druhom rade zvýšenie podielu koľajovej dopravy v meste a odstránenie silnej autobusovej linky a napokon by bola aj koľajovou zálohou pre trasu cez Karlovu Ves. V prípade odstávky trate na nábreží alebo v Karlovke by Dúbravka nemusela ostať bez električky.
Re #33204 o.h.: Naozaj nepríjemné. Ale v záujme riešenia veci by bolo skutočne lepšie obrátiť sa na DPB, pretože neexistuje záruka, že to tu niekto kompetentný číta. A ak aj áno, prečítanie príspevku v diskusii ho nezaväzuje problém riešiť ani aspoň na sťažnosť odpovedať.
Ešte jedna technická poznámka - prečo vodič od toho chudáka chcel dva lístky na nočný spoj? Veď na nočák platí hodinový lístok v štandardnej cene a ravnako platia predplatné lístky! A už vôbec nehovoriac o tom, že cestujúci nastupujúci na zastávke NIE JE povinný mávať na vozidlo. Autobus musí zastaviť automaticky.
Ja naozaj nikomu nič zlé neprajem, ale za taký výstup by si "pán vodič" zaslúžil obrazne povedané "poriadny výprask".
Re #33205 m@rtin: Debila za volantom nemôžeš vylúčiť nikde. Ani v "dokonalej" Prahe.
Ferro
http://www.metroba.sk/sk/images/projects/kosicka/maj04/01_maj.jpg