Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #33172:
Vieš čo, Tvoje myšlienky majú síce niečo do seba, ale ja som si istý, že vozidlá nosného systému nebudú vozidlami metra. Takže aké "dratie na otvorenej trati"?
Reply on: Vladimír #33166:
Revízora by som v takomto prípade kopol niekam, že som v električke vôbec nebo la len sa prechádzam po peróne.
Reply on: Vladimír #33165:
Že sa prosím Ťa vôbec dohaduješ s nejakým ďalším klonom úchylných detičiek.
Reply on: fobust #33159:
Električková doprava nie je pomalá a nemotorná ani v Bratislave.
Reply on: Peter...T #33156:
Myslím, že máš dosť. Výrazy ako fizikály, abstrahovanov, vedomým, vypovedajú samé za seba.
Este k teme prestupov: myslim ze Vladimir ma pravdu, ak su rozumne urobene prestupove uzly a nadvaznost dopravy, prestupy nemusia byt problemom. Vystavba nosneho systemu priam predpoklada vznik prestupovych uzlov.

Je prave zvlastne, ze bratislavska doprava je akousi zmesou prepletenych liniek bod-bod bez nejakej pochopitelnej organizacie. Ma niekto nejaku rozumnu interpretaciu tohto systemu?
Reply on: andrea #33170:
Samozrejme. Ja ho používam tiež. Sú to vlastne 4 osobitné lístky na jednom papieri.
Reply on: andrea #33170:
samozrejme. Az do najblizsieho zdrazenia, alebo do znicenia listka. Kamaratkyn listok uz po 3 pouzitiach vyzera akoby vyliezol nejakej krave z papule. 🙂
Vladimir: s pustanim vozov do systemu by nemal byt vobec problem, aj v sucasnosti chodia vozy metra do vozovne, z vozovne atd. - nebehaju v nekonecnych sluckach po trase.

Priklad je zas ten moj oblubeny Amsterdam - kde existuje defacto iba jedna podzemna trasa metra, linky su cislovane a rozne sa oddeluju a spajaju, v mnohych usekoch idu tri trasy (treba si davat pri nastupe pozor na cislo linky)... zatial sa im vraj nezrazili 🙂

toto je dobra stranka:

http://www.urbanrail.net/eu/ams/amsterdm.htm

Napriek tomu, nepredpokladam, ze by bolo rozumne pustat vozidla nosneho systemu prilis daleko do regionu - predsa len pojde o vozidla prisposobene podmienkam prevadzky v podzemi s vyssimi narokmi na kvalitu, teda asi nema zmysel drat ich na otvorenej trati niekde v krajine, skor niekde urobit prestup v ramci spolocnej stanice na regionalnu dopravu. Po rekonstrukcii by Hlavna stanica, Filialka, pripadne Petrzalka-zastavka mohli byt takymito prestupovymi bodmi. Prestup by mohol byt v najlepsom pripade dokovanim k spolocnemu nastupistu, ak sa priestorovo neda, potom aspon v blizkosti (vyskovo oddelene nastupistia, prechod eskalatormi).
nebulus: samozrejme, ze uvazujem o zahustovani Bratislavy, scitania obyvatelov sice neposkytuju obraz o obyvateloch, ktori nebyvaju v BA trvalo "na papieri" a tych, co dochadzaju. Ako ekonomicky zaujimavy region ma BA najvacsi potencial na Slovensku, ak by sa este viac otvorila svojmu okoliu (coho sucastou je prave kvalitny a zrozumitelny dopravny system), je treba pocitat s tym 3/4 milionom ludi a viac.

Nosny system lubovolneho typu nie je iba vec postavenia linky na sidlisko, predovsetkym sa musi riesit situacia dopravy do centra mesta (a v ramci centra) a tam, kde sa pohyb ludi koncentruje.

Ak takyto system bude existovat, je mozne ocakavat prechod z casti individualnej dopravy na takyto system (ktory ich dopravi s dostatocnym komfortom a spolahlivostou), - aj preto, ze s autom sa do centralnej oblasti nedostanu, ak sa dostanu, nezaparkuju a ak zaparkuju, nieco to bude stat atd. - v Prahe, Londyne atd. by som ani neuvazoval pouzit pri ceste do centra nieco ine ako MHD.
Vie mi niekto povedat ci listok na 4 cesty mozem pouzit tak, ze kazdu cestu urobim iny den?
Reply on: Juraj #33164:
No každopádne pán revízor zazmetkoval a zbadal sa až po hodine dvanástej. Pokiaľ niečo chcel, mal to urobiť ešte vo vozidle a nie potom naháňať cestujúcich hore-dole po peróne (a ktovie kade ešte) ... ?
Reply on: Juraj #33164:
Uvedeny priklad z prepravneho poriadku si vsetci normalni ludia vylozia tak, ze revizor moze kontrolovat napriklad pri vystupovani z vozu a to v jeho bezprostrednej blizkosti, tzn. napriklad na schodoch. Takto na ulici moze zastavit hocikoho... ja sa tam mozem prechadzat po obratisku a nemusim vystupovat z tramvaje. Takemu revizorovi by som sa neobtazoval ukazat cokolvek ... a keby ma fyzicky obmedzoval, sam by som inicioval prichod policie na dane miesto. Predsalen, co je vela, to je vela...
Reply on: Vladimír #33165:
Toto si prave uvedomujem a interval by nemusel byt 1 minutovy. Ak by sa chcelo , dalo by sa ratat aj s pruznejsou a podla tohom sa pripoji z konecnej v BA. A to by bolo sledovane na disp. tabulke kontr. poc. systemom. Toto je je ciste nazor na dopravu v buducnosti.
Reply on: Juraj #33164:
Revízor má právo kontrolovať aj po vystúpení z dopravného prostriedku. Konkrétne sa o tom píše ako o "okamihu vystúpenia z vozidla".
Pod týmto si predstavujem niečo ako vpadnutie vystupujúcich cestujúcich okamžite do náručia kontrolujúcim revízorom. Z Tvojho popisu skôr nadbúdam pocit, akoby dotyčnú oslovil revízor až po určitej chvíli, niekde ďalej od výstupišťa. Toto už asi nie je fér, lebo dotyčná mohla teoreticky cestou lístok odhodiť a pod.

Každopádne, ak na zastávke nebol platný CP pre obchádzkovú trasu, mohlo by to byť základom pre odvolanie sa. Faktom však ale tiež je, že 10 min. lístok nestačí na cestu od Tesca na Hlavnú stanicu ani v bezvýlukovom stave.
Reply on: Peter...T #33157:
No tak napríklad v Brne ani v Ostrave mne osobne električka nepripadala ani pomalá ani nemotorná.

Chcel by som sa Ťa ešte opýtať ako si predstavuješ to vybiehanie metra na železničné trate. To si ozaj myslíš, že ak bude mať nosný systém - napr. to metro interval medzi spojmi napr. 1 minútu, že do toho bude také ľahké vpúšťať nejaké vozne z Pezinka? Alebo obeh vozidiel bude pružný, jedno kolečko hore-dolu, v prípade, že od Pezinka práve niečo príde? Ak sa Ti pohrkoce vlak po šírej trati z Pezinka do Bratislavy, neviem si ani v najväčšom sci-fi predstaviť, aby na v Bratislave presne zaradil napr. do toho už spomínaného minútového intervalu.

Ďalej v príspevku sústavne narážaš na prestupy a označuješ ich pomaly za príčinu všetkého zla. Poznám dopravné systémy, ktoré sú postavené na množstve prestupov a funguje to tam omnoho lepšie ako v BA. Prestup totiž nie je problémom ak je po dopravno-organizačnej stránke zvládnutý.

Re #33162 Juraj: Áno, má. Píše sa o tom v prepravnom poriadku.
Kusok z toho, co sa prihodilo kamaratke:

nastupila som 17:47 pri Tescu na elektricku c.1,
kedze na vyveskoch nie je grafikon /po zmene trasy/ moj odhad bol, ze by
el. mala byt na Hlavnej stanici za 10 min., t.j. oznacila som si
10-minutovy listok,
vystupila som na Hlavnej stanici z elektricky c.1 o 17:59, t.j. 12 minut
trvala cesta, idem po perone a oslovil ma na mna sa lepiaci muz, "slecna boli by ste taka
laskava a dali mi vas cestovny listok?"
myslela som, ze ide o nejakeho uchyla, aby som sa ho zbavila, tak som mu ho
podala, ale nezastavovala som sa, a isla som smerom k pohyblivym schodom,
skocil predo mna, a upozornil ma, ze mam okamzite stat, pretoz ON je
REVIZOR /zeby poulicny?
alebo revizor, zato ze dycham vzduch?/
pozn. v elektricke ma nikto nekontroloval, ani nevyhlasil, ze ide o
kontrolu cestovnych dokladov,
vyzval ma, aby som mu odovzdala osobne doklady, ktore som odmietla,
medzicasom mi ukazal akysi preukaz, ktory ho opravnuje k revizorskej
cinnosti,....

Dalej to nebudem pisat, ale podla mna toto nebolo korektne jednanie a pochybujem, ze ma revizor pravo kontrolovat cestujuceho po opusteni prostriedku...
Reply on: Juraj #33162:
To iste sa mi stalo mojmu synovcovi a velice naliehal . Lebo nejako napadne vystupil. Takze asi ano.
Neviete niekto, ci ma revizor pravo kontrolovat cestovny listok na chodniku vonku, po vystupeni z dopravneho prostriedku?
Neviem preco vsetci uvazujete o zahustovani BA. Ziadne megalomanske sidliska uz nepribudnu a vacsina pozemkov v okoli uz sluzi na invididualnu vystavbu. A ludia co na to maju nemaju iba jedno auto alebo aspon dve a nejakou MHD necestovali uz pekne davno! Minule som cital za pocet obyvatelov BA sa zmensuje, co aj ked nemusi byt uplne pravda, tak sa aspon dramaticky nezvysuje. O nejakom nosnom systeme mozeme iba snivat, ved DP nema na aby vypravil dostatok vozidiel na linky. Zase sa dockame iba zvysovania cestovneho a znizovania poctu spojov. A niektori mladsi sa doziju elektricky alebo trolejbusu v Petrzalke. Ludia spamatajte sa a prestante snivat vseliake utopie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.