S-bahn: ano, prave tato kategoria v regione BA uplne chyba...
rozvojovy plan: no to je asi tazka otazka, dnes uz asi nikto nenakresli novu stvrt na zelenej luke. Dnes je tazko nieco predpokladat, nova vystavba sa robi zahustovanim takmer na vsetkych sidliskach a je tu aj odliv do lokalit pri Bratislave. Ak som dobre cital, ani tzv. novy (v skutocnosti nie prilis novy) uzemny plan nema na toto jednoznacne odpovede.
Trasovanie nosneho systemu je tiez otazkou, asi najmenej spochybnovana je trasa B Petrzalka-centrum-Hlavna stanica-Trnavske Myto, myslim ze to by mohlo na dlhsiu dobu stacit, Ruzinov ma tiez svoju radialu a na Trnavskom myte by mohli ludia prestupovat na trasu B.
Trasa A mi uz pripada pre sucasnost menej logicka, pretoze racianska radiala sa da doplnit pozemnou trasou z Filialky, co by mohlo v kombinacii s elektrickou stacit a Karlova Ves/Dubravka maju celkom solidnu radialu, ak by sa rekonstruovala a zrychlila (dali by sa preriedit aj tie prejazdy aut cez trat). Trasa A mimo radialy riesi este problematicku Mlynsku dolinu a Dlhe diely, ale pre ne by sa mohlo najst aj lacnejsie riesenie. V takom pripade zostavaju iba Mlynske Nivy, ale tie su umiestnene cca 800 metrov po Dostojevskeho rade od stanice Pribinova na trase B, nejaky nizkopodlazny shuttle bus z AS na Pribinovu by to mohol riesit.
Este by sa dal zakomponovat nejaky zeleznicny shuttle, ktory by vozil z petrzalskej zeleznicnej stanice ludi na zastavku ZSR-Petrzalka na trase B a mohol by pripadne pokracovat cez Pristavny most na letisko.
No zle by to nemuselo byt, ale zatial je to vzdy len plan konciaci "... a potom som sa zobudil..."
Bod 0. Ja som netvrdil ze netreba nosny system ale ze netreba taku hovadinu ako navrhoval Peter...T.
Bod 3. Mas pravdu, ja navrhujem podzemnu trat na Obchodnej ulici s vyuzitim priestorov existujucich pivnic To, co ty popisujes mi je velmi sympaticke! Problemom je ziadna REALNA a ZROZUMITELNA vizia buducnosti Bratislavy ako rozvojovych urbanistickych studii tak dopravno-obsluznych a tudiz nemoznost planovania pre-metro systemov (hodime ich do Dubravky a o 40 rokov zistime ze do Dubravky sa za ten cas pristahovalo tisic ludi, pricom Podunajske Biskupice sa rozrastli o dvesto tisic obyvatelov (realne vzhladom na tmu, ktora tam byva )?
Bod 4. Da sa teda pojem Light Rail pouzit na viedensky S-bahn? Cakal by som ze hej a prave S-Bahn by teoreticky mohol byt pre Bratislavu vzorom...
Bod 5. Obrovskym poctom myslim 20 vozidiel a viac. Zrazu ti odidu a co potom? Smutne je, ze prave takyto nakup obroskeho poctu vozidiel nas caka 'vdaka' trati do Petrzalky. Netvrdil som, ze zivotnost je ina.
Bod 6. Osobne som uz upustil od akehokolvek planovania ?
S499.1023: ak oba systemy stoja na rovnakych staniciach (ako je to pri spominanom subehu elektriciek a L51-Sneltram v Amsterdame), elektricka nezdrzuje Sneltram. Ina vec by bola, ak by elektricka mala robit doplnkovu zbernu dopravu pre NDS - samozrejme dalo by sa uvazovat o nejakych odbockach, kam by elektricka odbocila na svoju vlastnu zastavku. Neviem ci by to veci nekomplikovalo uz prilis.
- Vela 3/4 milionovych miest ma metro. Ale tu ani tak nejde o to, ci BA bude mat metro, ako o to, ci sa vobec vybuduje nejaky nosny dopravny system.
- Na to, aby MHD jazdila ako dnes a stale stracala zaujemcov o cestovanie v prospech individualnej dopravy netreba nic, to je nulovy variant, velmi efektivny - z hladiska investicii do vozidiel
- V centralnej mestskej casti nejaka jednoducha preferencia semaformi nie je mozna, tam sa uz musi uvazovat o podzemnej trase, a ked o nej uvazujes, potom samozrejme musis zvazit ake vozidlo tam bude chodit. V pre-metro systemoch chodia elektricky, vo chvili ked sa ich kapacita vycerpa, urobia sa upravy a jazdia kapacitne vlaky (vysoka podlaha, nastup v urovni zo zvyseneho nastupista). To, ci sa zvoli takyto postupny prechod je na zvazeni odbornikov.
- Light rail je vozidlo lahkej regionalnej elektrickej zeleznice, nema zmysel na to vesat nejake nalepky, je konstrukcne jednoduchsie ako mnohe NP elektricky a preto ani cenovo by nemalo byt odlisne.
- Nebude sa ich kupovat "obrovsky pocet", ale tolko, kolko bude potrebne na zvolene useky. Zivotnostou nebudu na tom o nic horsie, ako elektricky, nevidim dovod.
- Osobne preferujem taky rozvoj, ktory bude pocitat s podpovrchovou dopravou v centre mesta. Rozvoj, ktory bude pocitat len s povrchovou elektrickou bude podla mna pokracovat tym, ze preferencie na krizovatkach budu striedavo fungovat a nefungovat (nakoniec nebudu ani dolezite, lebo v centre sa elektricka bude pomaly prebijat uz aj pomedzi chodcov), ze namiesto nizkopodlaznych vozidiel sa budu stale rekonstruovat T3, ze stav trati sa vyrazne nezlepsi a najma sa nezmeni komfort cestovania.
Si konzumoval Šalamúnov exkrement? Hovadiny trepeš, rozumieš? Nevolá sa Tvoj otec Marcel Štancl? Lebo veta "Metronemusí budovať doplnkové trate" je skoro rovnako hodnotná ako "Podivín nejsem tady je Břeclav". Alebo Dušan Vokoun? Všetky tie VŠEOBECNÉ, NIČNEHOVORIACE, DEMENTNÉ tlachy sa dajú realizovať aj BEZ Tvojich slabomyseľných nápadov.
"Osobáky môžu zrušiť a medzi intervalmi prefrčia intercity" - to je tiežř hodnotné. Ak nebudeme hodnotiť syntax vety (pretože to prislúcha skôr psychiatrovi a neurológovi s vyšetrením na podozrenie z nesprávneho vývoja šedej kôry mozgovaj), tak tí, čo nebývajú v okolí Bratislavy a súčasne ani nebývajú v Trenčíne, budú chodiť čím?
Pre záujemcov dozvedieť sa, kto/čo je to Štancl, doporučujeme http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
Ostatným účastníkom diskusie sa ospravedlňujem za vulgarizmy ale takéto dementnosti ja veru znášať nebudem.
Ak električka nezdržuje vlak (Karlsruhe), nevidím dôvod, aby zdržovala nejakého pochybného hybrida.
Dva rozchody sú dávno vyriešené, dvojsystémové vozidlá by si mal tak či tak. Alebo si myslíš, že Ťa pustia do mesta s 25kV/50Hz ? ? ? ?
Na tie tlaploviny len tolko.Pozri sa ja to vidim inak ako ty. Doprava ktorá zjednodusi cestovanie z centra mesta do ineho môze byt zo zaciatku sice nákladná, ale ked si tak zoberies, kolko ludi cestuje z inych miest do BA za pracou.Urcite po case vyjde lacnejsie a môze to byt lacnejsie ako auto. Kolko uzemia zacnu zaberat priemyselne parky v buducnosti v okoli BA? Metro ktoré moze ist príp. po zeleznici nemusi budovat doplnkove trate a 1 z 3 tychto vozov co vyjde z BA a pokracuje prip do Pezinka nie je na skodu. Osobaky mozu zrusit a medzi intervalmi prefrcia intercity. Povodna Hustota zastaviek v Ba mozno nie je tak dôlezita hoc, to(podla mna) vynaklada na viac el. spotreby. MHD uz ako sme si zvykli vidime z jedneho pohladu. Ako usetrit a zdokonalovat je ten druhy. Podla teba to viac bude stát Sk -EU? Mozne to je ale zasa nam to urcite vráti.
ajajaj! no, chrumkava ***ata sa nam tu strhla. a ajhla kolko metrofilov tu zaraz mame! aj odborni poradcovia na rozchod sa tu zisli, aj na napajacie systemy. len ten gummibahn nam tu schadza... naklonovali nam tu panov lunackov? jaaj, ved ich vela bude terazky treba, bo metro a.s. ma velike plany ako toto mesto tunelovat. ved vystavba mosta coskoro bude minulostou a betonova lobby je akosi stale nedopapana...
Aaaa, dalsia cast zo serialu "Snivajte s nami". Kto este nepochopil, ze na Slovensku tak skoro nic progresivne a nove nebude, ak, tak len nejaka zlatanina, tak toho mi je uprimne luto. Videl som projekt "domacej firmy" na elektronicke zab. zariadenie jednej stanice na platforme Siemens a nakreslit snimac pocitaca naprav tak, ze sa da podhodit pod vozidlami vykolajka, to by som nenakreslil ani ako 10 rocny. Slovenskoooo
Peter...T: samozrejme ide o regionalnu dopravu, nie v tom zmysle, ze by ti z metra vychadzal vlak do Pariza. Najhorsie je, ze u nas prakticky regionalna doprava znama z UK, NL, FR zatial v takejto podobe ani neexistuje. Cize chyba clanok, ktory uz nie je elektricka a este nie je vlak.
S499.1023: to bol zart. zabezpecovacka tam iste bude, ale prave to ukazuje, ze S-bahn alebo light rail uz nie je elektricka, ale zeleznicny system, cize ak by sa kombinoval s niecim, skor so zeleznicnou tratou ako s elektrickou.
Prepac, vacsinou si robim o ludoch predstavu po prvych dvadsiatich prispevkoch a kedze ty si uz tuto hranicu prekrocil, mozem ti povedat len, ze tliachas blbosti. Zdaleka do toho nevidim tak ako S499.1023, ale ak ma byt BA v roku 2050 LEN tristvrtemilionovym mestom, bol by tento system zbytocny a cely je zbytocne drahy a zlozity.
- PRECO nemoze v buducnosti jazdit MHD tak ako dnes, len preferovane a segregovane s vyuzitim primestskej dopravy v nadvazujucich spojeniach a taktoch?
- PRECO nevyuzit kapacitu ZST Filialka na taktove spoje (1/2 a 1- hodinovy interval) ale pouzivat "Light Rail"?
- PRECO namiesto zrozumitelnych priebeznych investicii do novych vozidiel a trati investovat omnoho vyssiu narazovu sumu do jednorazoveho nakupu obrovskeho poctu tzv. "Light Rail-ov" a zmien v technickych specifikaciach trati? A po 20 rokoch zacnu vozy odchadzat na srotovisko...
- PRECO nemoze riadit elektronicky system aj sucasnu dopravu vratane pripojov na vlaky na prestupnych uzlov HlSt, ZST Vinohrady a podobne?
- PRECO by sa mal znizit pocet zastaviek vdaka uzasnemu a skvelemu TVOJMU systemu MHD? PRECO sa neda znizit aj teraz, PRECO sa nezavedu na elektrickovych tratiach zastavky na znamenie, resp. zastavky na dopyt?
- PRECO bez poznamok k blbym poznamkam ?
... aby som to doplnil, riesenie Karlovej Vsi cez spolocnu trat mi teda nepripada ako prinos - bolo by potrebne riesit dva rozchody, mozne rozdielne napajania (nutnost viacsystemovych vozidiel) a aj tak by sa vozidla navzajom na trati obmedzovali (cim dlhsi usek, tym viac) a neexistoval by rozdiel medzi doplnkovym a nosnym systemom (neboli by mozne hustejsie zastavky pre elektricky). Cize tam sa mi zda skor prirodzeny prestupovy bod z elektricky na NDS (ktory by mohol byt aj pri jednom nastupisti, ak by existovalo vhodne miesto - kedze NDS bude mat dvere na oboch stranach) - aj ked neviem kde v Karlovej Vsi by sa to dalo takto realizovat. Pripadne neskor plna nahrada elektricky do Dubravky NDS, ale to by zas zanikla doplnkova kolajova doprava.
"prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej)."
Podla teba je toto o nicom? Hustota zastaviek sa moze znízit odchody a prichody bude riadit kontrolovat elektronický system, a pripadne uvolnenie vlakovych tratí nahradia tieto vozy. Tak bez tych poznámok!
Kde je kapacitný dopravný systém a električka klasická to vôbec nie je na závadu a žiadny vlak nevyhukuje. Kľúčový výraz je TRAŤOVÉ ZABEZPEČOVACIE ZARIADENIE ? .
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
yale
S-bahn: ano, prave tato kategoria v regione BA uplne chyba...
rozvojovy plan: no to je asi tazka otazka, dnes uz asi nikto nenakresli novu stvrt na zelenej luke. Dnes je tazko nieco predpokladat, nova vystavba sa robi zahustovanim takmer na vsetkych sidliskach a je tu aj odliv do lokalit pri Bratislave. Ak som dobre cital, ani tzv. novy (v skutocnosti nie prilis novy) uzemny plan nema na toto jednoznacne odpovede.
Trasovanie nosneho systemu je tiez otazkou, asi najmenej spochybnovana je trasa B Petrzalka-centrum-Hlavna stanica-Trnavske Myto, myslim ze to by mohlo na dlhsiu dobu stacit, Ruzinov ma tiez svoju radialu a na Trnavskom myte by mohli ludia prestupovat na trasu B.
Trasa A mi uz pripada pre sucasnost menej logicka, pretoze racianska radiala sa da doplnit pozemnou trasou z Filialky, co by mohlo v kombinacii s elektrickou stacit a Karlova Ves/Dubravka maju celkom solidnu radialu, ak by sa rekonstruovala a zrychlila (dali by sa preriedit aj tie prejazdy aut cez trat). Trasa A mimo radialy riesi este problematicku Mlynsku dolinu a Dlhe diely, ale pre ne by sa mohlo najst aj lacnejsie riesenie. V takom pripade zostavaju iba Mlynske Nivy, ale tie su umiestnene cca 800 metrov po Dostojevskeho rade od stanice Pribinova na trase B, nejaky nizkopodlazny shuttle bus z AS na Pribinovu by to mohol riesit.
Este by sa dal zakomponovat nejaky zeleznicny shuttle, ktory by vozil z petrzalskej zeleznicnej stanice ludi na zastavku ZSR-Petrzalka na trase B a mohol by pripadne pokracovat cez Pristavny most na letisko.
No zle by to nemuselo byt, ale zatial je to vzdy len plan konciaci "... a potom som sa zobudil..."