Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: yale #33121:
Ak električka nezdržuje vlak (Karlsruhe), nevidím dôvod, aby zdržovala nejakého pochybného hybrida.
Dva rozchody sú dávno vyriešené, dvojsystémové vozidlá by si mal tak či tak. Alebo si myslíš, že Ťa pustia do mesta s 25kV/50Hz ? ? ? ?
Reply on: Peter...T #33120:
Bude to s poznámkami pretože moja povaha mi nedovolí nechať DEBILITY bez komentára. Takže ešte raz: Vyxadroval som sa K NAPÁJACEJ KOĽAJNICI, rozumieš?
Reply on: COLOR #33122:
Na tie tlaploviny len tolko.Pozri sa ja to vidim inak ako ty. Doprava ktorá zjednodusi cestovanie z centra mesta do ineho môze byt zo zaciatku sice nákladná, ale ked si tak zoberies, kolko ludi cestuje z inych miest do BA za pracou.Urcite po case vyjde lacnejsie a môze to byt lacnejsie ako auto. Kolko uzemia zacnu zaberat priemyselne parky v buducnosti v okoli BA? Metro ktoré moze ist príp. po zeleznici nemusi budovat doplnkove trate a 1 z 3 tychto vozov co vyjde z BA a pokracuje prip do Pezinka nie je na skodu. Osobaky mozu zrusit a medzi intervalmi prefrcia intercity. Povodna Hustota zastaviek v Ba mozno nie je tak dôlezita hoc, to(podla mna) vynaklada na viac el. spotreby. MHD uz ako sme si zvykli vidime z jedneho pohladu. Ako usetrit a zdokonalovat je ten druhy. Podla teba to viac bude stát Sk -EU? Mozne to je ale zasa nam to urcite vráti.
ajajaj! no, chrumkava ***ata sa nam tu strhla. a ajhla kolko metrofilov tu zaraz mame! aj odborni poradcovia na rozchod sa tu zisli, aj na napajacie systemy. len ten gummibahn nam tu schadza... naklonovali nam tu panov lunackov? jaaj, ved ich vela bude terazky treba, bo metro a.s. ma velike plany ako toto mesto tunelovat. ved vystavba mosta coskoro bude minulostou a betonova lobby je akosi stale nedopapana...
Aaaa, dalsia cast zo serialu "Snivajte s nami". Kto este nepochopil, ze na Slovensku tak skoro nic progresivne a nove nebude, ak, tak len nejaka zlatanina, tak toho mi je uprimne luto. Videl som projekt "domacej firmy" na elektronicke zab. zariadenie jednej stanice na platforme Siemens a nakreslit snimac pocitaca naprav tak, ze sa da podhodit pod vozidlami vykolajka, to by som nenakreslil ani ako 10 rocny. Slovenskoooo
Peter...T: samozrejme ide o regionalnu dopravu, nie v tom zmysle, ze by ti z metra vychadzal vlak do Pariza. Najhorsie je, ze u nas prakticky regionalna doprava znama z UK, NL, FR zatial v takejto podobe ani neexistuje. Cize chyba clanok, ktory uz nie je elektricka a este nie je vlak.

S499.1023: to bol zart. zabezpecovacka tam iste bude, ale prave to ukazuje, ze S-bahn alebo light rail uz nie je elektricka, ale zeleznicny system, cize ak by sa kombinoval s niecim, skor so zeleznicnou tratou ako s elektrickou.
Reply on: Peter...T #33120:
A to vsetko umozni napajacia kolajnica? Fakt sa to neda dosiahnut vrchnym napajanim? Zaujimalo by ma preco.
Reply on: Peter...T #33120:
Prepac, vacsinou si robim o ludoch predstavu po prvych dvadsiatich prispevkoch a kedze ty si uz tuto hranicu prekrocil, mozem ti povedat len, ze tliachas blbosti. Zdaleka do toho nevidim tak ako S499.1023, ale ak ma byt BA v roku 2050 LEN tristvrtemilionovym mestom, bol by tento system zbytocny a cely je zbytocne drahy a zlozity.
- PRECO nemoze v buducnosti jazdit MHD tak ako dnes, len preferovane a segregovane s vyuzitim primestskej dopravy v nadvazujucich spojeniach a taktoch?
- PRECO nevyuzit kapacitu ZST Filialka na taktove spoje (1/2 a 1- hodinovy interval) ale pouzivat "Light Rail"?
- PRECO namiesto zrozumitelnych priebeznych investicii do novych vozidiel a trati investovat omnoho vyssiu narazovu sumu do jednorazoveho nakupu obrovskeho poctu tzv. "Light Rail-ov" a zmien v technickych specifikaciach trati? A po 20 rokoch zacnu vozy odchadzat na srotovisko...
- PRECO nemoze riadit elektronicky system aj sucasnu dopravu vratane pripojov na vlaky na prestupnych uzlov HlSt, ZST Vinohrady a podobne?
- PRECO by sa mal znizit pocet zastaviek vdaka uzasnemu a skvelemu TVOJMU systemu MHD? PRECO sa neda znizit aj teraz, PRECO sa nezavedu na elektrickovych tratiach zastavky na znamenie, resp. zastavky na dopyt?
- PRECO bez poznamok k blbym poznamkam 😉 ?
... aby som to doplnil, riesenie Karlovej Vsi cez spolocnu trat mi teda nepripada ako prinos - bolo by potrebne riesit dva rozchody, mozne rozdielne napajania (nutnost viacsystemovych vozidiel) a aj tak by sa vozidla navzajom na trati obmedzovali (cim dlhsi usek, tym viac) a neexistoval by rozdiel medzi doplnkovym a nosnym systemom (neboli by mozne hustejsie zastavky pre elektricky). Cize tam sa mi zda skor prirodzeny prestupovy bod z elektricky na NDS (ktory by mohol byt aj pri jednom nastupisti, ak by existovalo vhodne miesto - kedze NDS bude mat dvere na oboch stranach) - aj ked neviem kde v Karlovej Vsi by sa to dalo takto realizovat. Pripadne neskor plna nahrada elektricky do Dubravky NDS, ale to by zas zanikla doplnkova kolajova doprava.
Reply on: S499.1023 #33118:
"prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej)."
Podla teba je toto o nicom? Hustota zastaviek sa moze znízit odchody a prichody bude riadit kontrolovat elektronický system, a pripadne uvolnenie vlakovych tratí nahradia tieto vozy. Tak bez tych poznámok!
Reply on: yale #33116:
Kde je kapacitný dopravný systém a električka klasická to vôbec nie je na závadu a žiadny vlak nevyhukuje. Kľúčový výraz je TRAŤOVÉ ZABEZPEČOVACIE ZARIADENIE ? .
Reply on: Peter...T #33117:
Úžsné frázy o ničom. A aký význam má pre "globálnu dopravu" napájacia koľajnica??????
Reply on: S499.1023 #33115:
Hovorí sa o globalnej doprave ktorá v buducnosti s cestovaním priamo z mesta do ineho mesta urýchli takuto prepravu osôb . Treba to nejak zjednodusit. Podla mna raz to bude pre mesta v EU dôlezite prepojenie. Nevidím v tom zvrhlost ale bucnost v doprave. napr. Elektricka WIEN- BA
OK, tak sa tretia kolajnica neprida ☺

Pozeral som sa aj na Lijn 51 amsterdamskeho metra (Sneltram), tam je to riesene tak, ze vozidla su napajane z tretej kolajnice v metre (kde zdielaju trasu klasickych vozidiel metra), v stanici, kde vychadzaju na povrch vysuvaju horny zberac a pokracuju po svojej preferovanej trati (ktora vedie v otvorenom lozku bud mimo ciest, alebo medzi pruhmi stvorprudovej komunikacie - a la Karlova Ves).

Tuto trasu zdielaju s elektrickami, pricom Sneltram pouziva zvysenu cast nastupista, elektricky znizenu. Podotykam, ze ide o trat Sneltramu, nie elektriciek - tie sa na trat pripajaju len na useku niekolko stanic medzi sidliskami a neskor sa odpoja na svoju trat vedenu uz po sidlisku bez preferencie. Sneltram pokracuje do koncovej stanice po svojej preferovanej trati.

Z toho mi vychadze, ze tam, kde ma byt pritomny kapacitny system a doplnkova elektricka (s hustejsimi zastavkami), asi nemozu byt na jednej trati (vodicovi elektricky tiez neprida, ak za nim vyhukuje nejaky vlak :-)) a neviem ako by sa to komplikovalo dalej s napajanim, rozchodmi atd. - ci by to vobec stalo za to.
Reply on: yale #33108:
Preboha, aká napájacia koľajnica, prečo napájacia koľajnica? Preč s takými zvrhlosťami.
Reply on: tr3mp #33113:

Dobry postreh, mne to doslo az teraz. ? Kludne moze ostat vrchne vedenie, ako aj premavka elektriciek, vsak staci pridat tretiu kolajnicu, ako v Stuttgarte, hehe. ?
Reply on: yale #33108:
"prida sa napajacia kolajnica, nastupistia sa prerobia na vysoke (nastup v rovine podlahy) a na trase zacnu jazdit vozidla kategorie Light Rail, ktore (pripadne) budu moct pokracovat na regionalnych zeleznicnych tratiach (napriklad cez Filialku na Racu a dalej)."

Nejako mi nejde dohromady pridanie napájacej koľajnice a prevádzka na regionálnych tratiach - nebolo by jednoduchšie ponechať vrchné napájanie (aj keď v inej sústave). Hoci taký hybrid s pantografmi a bočným zberačom by bol zaujímavý 😉
Reply on: yale #33108:
práve na toto som myslel a má to uroven ako sa dostat z mesta dalej
Reply on: Ferro #33109:
vyjadrujú tak svoj maximálne kladný vzťah ku svojim platiacim zákazníkom ?
Vrah detí a kanibal

Vrah detí a kanibal

Reply on: Peter...T #33102:
To čo trepeš?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.