A vies o tom ze som za komunizmu v dalekej minulosti niekde v Prahe pod hradom videl výhybku s tramvaj na zeleznicu kde prave taky dyzlak bol poblíz odstavený. ???
Tak keby sa aj podarilo zobrat taky kocur alebo nebodaj cmeliak do mesta (ze by sa nepozrazal so vsetkym co naokolo stoji), tak by sa v prvom obluku krasne zasekol, v horsom pripade by vykolajil a pokracoval v smere priamociarom. Ja si viem predstavit taky cmeliak na Mostovej, ale viem si aj predstavit co by spravil v obluko o tom polomere. ?
Suhlasím a v tom napäti by bol chaos, tak myslel som na zvlást trat iba pre tieto vozy. Ked si to tak zoberies, dyzlak sa vlecie v BA tahajuc pokazenu tramvaj ?
Samozrejme som zabudol na velmi dolezitu vec, ktorou je napajanie vozidla, museli by si pochutnavat na 600 V js, ako aj 25 kV 50 Hz, pripadne aj 15 kV 16 2/3 Hz, v Prahe by stacilo aj 3000 V js.
Akoze ak mienite napajat elektricku na zeleznicu, tak to je kopec inych veci ako rozchod. Vezmime si taku Prahu, Vieden a Budapest. Vo vsetkych tychto mestach je rozchod "zeleznicnych" 1435 mm. V ziadnom s tychto miest nie je mozne len tak prepojit tramvaj na zeleznicu. Nie je to totiz iba o rozchode, to vidia iba laici a idealisti. Je tam kopec inych veci, od profilu kola a okolku, cez pritlaky pantografov, rozmery volziek, nehovoriac o prejazdovom profile samotneho vozidla, zabezpecovanie, dlzky suprav, etc, etc... S499.1023 moze napisat rozsiahly prispevok.
Mimochodom, rychlostny rekord na uzkom rozchode 1067 mm je 245 km/h, bezne sa na nom jazdi 160 (v azii).
Takze sa jednoznacne mylim, ze pri otacani pri tomto rozchode je väcsia zataz na 1 s kolajnic sirsej elektricke?... Viem, ze je vsak vivazená ale ako potom stou dráhou vc petrzalke...? Zachova sa teda aj v buducnosti tento rozchod a neprepoji sa to k zeleznici...? Privela otázok, vsak pre nieco uzitocné.
No takto. Uzsi rozchod znamena nizsie opotrebovanie kolajnic v tebou spominanych oblukoch, takisto umoznuje prejazd oblukom vyssou rychlostou bez zvysenia rizika vykolajenia (akurat zvysenia prevratenia ? ) a prejazd oblukom je aj tichsi. Samozrejme to neplati o Bratislave, kde vela oblukov nema spravnu geometriu (prevysenie a rozsirenie), nehovoraic ze co vot, to iny profil kola, lebo v niektorych oblukoch je to tak, ze jeden voz prejde ticho, iny tam taha spony.
Takze elektricka sa otaca do prava a lava strana kolajnice je o nieco viac zatazena na BA uzkokolajku pri vlastnej sirke elektricky a vtom je znacny rozdiel vplyvu naklanania sa ci zatazenia na 1 z kolajnic a ich opotrebovanostou. Ak nesuhlasis s mojim nazorom, kludne len sa vyjadri , ale bez výbuchu!. Otázka... Preco to potom viac hadze aj na rovnej trati??? Nesnaz sa ma zhadzovat, ked su tie kolajnice viac opotrebovanejsie ako pri tych sirsich. Nebudem uvádzae
ísla lebo tu sa nad mnoh. vecami pozastavuje ruzum. A preco ne renovacia v BA??? Sirsí voz , uzka kolaj, kam to vedie...?
Prepáčte, pane, ale to kam na také nehorázne hovadiny chodíte?
Váš príspevok je zemsou bludov a je jednoznačným dôkazom toho, že sa tu snažíte poučovať ľudí o niečom, o čom nemáte ani matnú predstavu. Vezmime si to bod po bode:
1) Normálna širokorozchdná, to je čo? 1524 mm? 1668 mm? 1676 mm? Ak máte na mysli 1435 mm, tak to nie je ŠIROKÝ rozchod ale normálny. Všade na svete. Aj v ExSovietskom Zväze.
2) Akým spôsobom sa pri normálnom rozchode znižuje trenie pri otáčaní?
3) Aká vykolajiteľnosť sa zníži? Akým sklonom? Akou šírkou? Aké naklonenie električky?
Záverom: Ak chcete s nami diskutovať, prosím, diskutujte. Radi si s Vami pokecáme. Ale neprezentujte tu, prosím, svoje bludy ako pravdy.
Bavíme sa tu o problémov elektrickových kolaji. Budú tu do vtedy pokial sa nechytne rozum do hrsti a neprída sa o jednu kolaj najviac, teda normálnu sirokorozchodnú. Vznikne tým mense tenie pri otácaní a bude mozne jazdit aj rychlejsie uz pri väcsom naklonení elektricky, pretoze vykolajitelnost sa aj tym sklonom a sirkou kolaji znizi. Jednoznacne musim pochvalit BA soferov, ze to este zvladaju s tymi opravovanými masinkami, len do kedy?...
Malo byť že prakticky nie je rozdiel. Netreba sa ukájať utópiami a treba fungovať s tým, čo máme a na čo máme. Koľajnicicam na otvorenom zvršku nič nechýba. Treba ich podbíjať a brúsiť, treba robiť oblúky s prechodnicami, netreba ohýbať koľajnice o stĺpy, netreba koľajnie zvárať v oblúkoch rovnými koncami k sebe a bude dobre. V Liberci je koľko tej monolitickej betónovej dosky? Pokiaľ mi pamäť dobre slúži, tak jazdenej ani kúsok, pretože to, čo je, sa nechádza medzi Dolným a Horným Hanychovom. Na používaných tratiach sa nachádzajú trojžliabkové BKV panely a otvorený zvršok...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter...T