Bavíme sa tu o problémov elektrickových kolaji. Budú tu do vtedy pokial sa nechytne rozum do hrsti a neprída sa o jednu kolaj najviac, teda normálnu sirokorozchodnú. Vznikne tým mense tenie pri otácaní a bude mozne jazdit aj rychlejsie uz pri väcsom naklonení elektricky, pretoze vykolajitelnost sa aj tym sklonom a sirkou kolaji znizi. Jednoznacne musim pochvalit BA soferov, ze to este zvladaju s tymi opravovanými masinkami, len do kedy?...
Malo byť že prakticky nie je rozdiel. Netreba sa ukájať utópiami a treba fungovať s tým, čo máme a na čo máme. Koľajnicicam na otvorenom zvršku nič nechýba. Treba ich podbíjať a brúsiť, treba robiť oblúky s prechodnicami, netreba ohýbať koľajnice o stĺpy, netreba koľajnie zvárať v oblúkoch rovnými koncami k sebe a bude dobre. V Liberci je koľko tej monolitickej betónovej dosky? Pokiaľ mi pamäť dobre slúži, tak jazdenej ani kúsok, pretože to, čo je, sa nechádza medzi Dolným a Horným Hanychovom. Na používaných tratiach sa nachádzajú trojžliabkové BKV panely a otvorený zvršok...
Neviem, kolko fontov uz mozes vymysliet, ked mas cca. 8x5 na jedno pismeno. Nespominam si, ako je dvojka, ale to ze je inak asi nasvedcuje tomu, ze to nebolo skopnute.
Ze je cielova malym a nasledujuca velkym, to som pochopil asi po 2 zastavkach, ako som to sledoval, a vobec mi to neprekaza (nasledujuca je pre mna aj tak podstatnejsia ako konecna). A v centrovani nejaky prakticky vyznam nevidim, je to len o kusok estetickejsie. Ale je tolko veci, ktore by mohli byt ovela estetickejsie, ze centrovanie na paneloch je fakt na chvoste dolezitosti.
Co mi prekaza je skor to, ze cely cas pocas jazdy je vidiet iba nasledujucu zastavku, pasmo a cas ukazuje iba kratko po odchode zo zastavky. Uvital by som, keby sa to striedalo pocas celej jazdy. A hlavne by som uvital, keby boli panely vo vsetkych vozidlach.
Tolko nazor bezneho uzivatela bratislavkej MHD.
Ako vlastne ma fungovat ten projekt "Rychle elektricky"? Vsimol som si na niektorych zastavkach v K.Vsi a Dubravke z pribudli semafory (ci navestidla ? ), niekde aj s kamerou. Pocul som za tam ma elektricka stat a pohne sa ked na krizovatku dojde v case signalu volno. Nie je jedno ci to caka tam alebo inde? Aj ked potom stihne dobehnut viac ludi do eliny ? . A naco je tam ta kamera? Ak chcu sledovat pohyb vozidiel tak su aj modernejsie prostriedky ( napr. nejaky bezkondaktny kodovy nosic). Mozno DPB investuje $ do nejakekeho SW co dekoduje z obrazu kamery cislo linky a vozidla...
Inak prieskumna stolna popod Dunaj sa uz nasla ?. Je to asi v urovni novostavby SND, da sa to obkuknut. Je to taka sikma upadnica, s podvesnou zaleznicou, a je to zatopene...
20 sekúnd je na zastavenie, otvorenie dverí, zatvorenie dverí a rozjazd (v priamej, nie niekde v oblúkoch či pri vekslách, kde je rýchlosť obmedzená). Ak by sa dosiahol ideálny stav, že zrušením zastávok by sa nikto nenas..l, neprestal by používať MHD a iba by nastúpil na inej zastávke, čas na výstup a nástup cestujúcich bude v súčte plus mínus rovnaký.
Veľmi pekne to napísal(a) Laminátka - MHD je na vozenie ľudí, nie na rýchle poloprázdne jazdy. Ak NDS nebude dobre dostupný, bude nosným iba na papieri. Presunom a čakaním pri prestupoch sa stratí toľko času, že sa úspory rýchlejšou jazdou NDS vytratia.
Dnes som sa trochu po urcitej dobe prehnal BA mestskou verejnou a nehnevajte sa, ale to vase BUSE ? .. no hruza a des. Ukradnuty brnensky font a k tomu este akosi blbo skopirovany (vid cislica 2), centrovanie textov nehrozi, podstatne nazvy klasickym pismom a menej podstatne velkym, nehlasenie zastavok (ani vizualne!), ...
Dajte odstrelit toho cloveka, co to tam u vas robi ?
).Vignolove koľajnice poskytujú podstatne vyšší komfort jazdy ako žliabkové koľajnice.Použitie žliabkových koľajníc mimo miest jazdených aj gumokolmi a oblúkov s extrémne malým polomerom je zbytočné a zvrhlé.A medzi VÚIS panelmi a monolitickou betónovou doskou pri rýchlostiach do 80 km/h prakticky nie je.
To čo už sa tu za bludy dočítam?Vo všetkom súhlasím s Martinom Fundárkom,snáď len okrem toho,že zdržanie pobytom v zastávke je trocha viac ako 20 sekúnd.Priemerná doba stanicovania je asi 15 sekúnd,s prirážkou na brzdenie a rozjazd to bude asi 45 sekúnd.Ale MHD je tu predsa na to aby vozila ľudí a nie aby s veľkou cestovnou rýchlosťou obiehala prázdna.Vznik nosného systému na inej báze než na súčasnej električkovej sieti bude znamenať zánik súčasného električkového systemu a v konečnom dôsledku zníženie atraktivity MHD pre verejnosť,zhoršenie pešej dostupnosti zastávok,následne rozširovanie doplnkovej siete smradobusových liniek atď. lubos:To je,s prepáčením,zmeska bludov,hodná ing.Trabalíka.V Karlovej Vsi nikde nie sú použité žiadne staré panely (celá trať okrem oblúka pri Riviére je na klasických pražcoch a koľajniciach S49)
No také niečo som už skutočne videl. Bolo to v Levoči, kde "sieť" MHD tvorí jedna linka. Tá jedna jediná linka nemá tabuľu s nejakým všeobecným textom "MHD" alebo čo, ale autobus je hrdo označený linkovou tabuľou s číslom 1 (čierny text na žltom podklade). A minulý rok som tam na zastávke videl oznam asi takéhoto znenia:
"Dňa 6.7.2002 z dôvodu konania Mariánskej púte MHD nebude premávať."
Uvidíme keď sa niečo stane na trati na Špitálskej, aký odklonový variant DPB vymyslí inak za zastávky na znamenie sa prihováram, na račianskej radiále je jednoznačne favoritom Nový Záhon.
podla mna su reservy trosku v tom ze ak jazdia... ja viem povies, a aj ostani povedia ze na tej trati sa rychlejsie neda.... bla bla bla a ako potom jazdi balkan?
ak sa na nejakej zastavke stoji 20 sekund, tak nie je dovod ju rusit. Totiz ak na zastavke nikto nie je a nikto ani nechce vystupit, doba stanicenia je okolo 2-4 sekund. Ked uvazujete o ruseni zastavok, tak by som zacal tam (aj ked rusenie zastavok je absolutna blbost). Samozrejme, to ze vozidlo stoji 5 (alebo 20) sekund na zastavke, znamena, ze celkove omeskanie oproti nezastaveniu vobec bude 20 (alebo 45) sekund.
Peter...T