Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bigmac #32622:

Vďaka za cenne info, mňa len zmiatli tie poctivé kolajnice v roli prídržníc vedúce niekolko metrov za most.
Ešte dotaz. Bola v Petržalke smyčka ku koncu? ,jazdili tam aj téčka? (ešte by to stihli)
Reply on: bigmac #32622:
Nejaké fotky odhalených koľajníc v Petržalke mám aj ja (ale pozor, len nad 18 rokov 😉 ):
http://hrady.sk/imhd/elina-petrzalka1.jpg
http://hrady.sk/imhd/elina-petrzalka2.jpg
http://hrady.sk/imhd/elina-petrzalka3.jpg

Nekončilo náhodou zhlavie ešte trošku bližšie k stanici Nivy ako na uvedenej križovatke? Ak sa dobre pamätám, ešte zastávka Čulenova bola pri úplne krpatom násype trate a tesne za ňou odbočovala 38-ička doprava na Čulenovu cez trať - ale len cez jednu koľaj. Najbližší prejazd bol popod kovovú konštrukciu ponad Pribinovu a celý tento úsek bolo jednokoľajné stúpanie.
Reply on: BMko #32620:
Nemaj obavy, všetko sa dá, keď sa chce. Nech sa páči, ale treba prísť čím skôr.
Reply on: S499.1023 #32621:
jj
re kvkv, stary most: to, co je na zeleznicnej mostovke je klasicka zeleznicna kolaj s rozchodom 1435mm a pridrznicami. pridrznice nie su celistve, tebou popisovane vyhnutie koncov sa na moste nachadza asi 3 alebo 4 krat.
elektrickova trat bola az do skoncenia prevadzky na cestnej mostovke ako dvojkolajna a za nemeckou colnicou sa stacala vpravo k divadlu arena na viedensku cestu (dnes abus82). ta trat je pod asfaltom dodnes, je to cosi zliabkove, snad np4, mozno np3, pocas povodni to rozjazdili tatry a kus kolaje tam bolo vidno, myslim, ze fobust to ma nafotene, skus uneho.
este pocas gvd 82/83 sa urcite jazdilo aj po zeleznicnej strane, po dostojevskeho rade bol nasyp, ktory plynulym klesanim koncil pred zst.ba-nivy. zhlavie koncilo kdesi na dnesnej krizovatke dostojevskeho # landererova.
All:No vazeni,tri dni som bol na sluzobke v Nemecku a nestacim zasnut.Vela vyzivna diskusia.Komentara sa zatial zdrzim ale potom par otazok budem mat...
Reply on: Sarko #32619:
to ti neschvalia, alebo pozvy nas skusobku. Ale z vedenia ti to nikdo nedovoli a zavolajte ludi z drazneho bude sranda.
Reply on: BMko #32617:
No ak máš dovoz na zmenu, tak niektoré vlaky (alebo aj väčšina) chodia z USS prázdne a naopak pri odvoze zo zmeny chodia prázdne do mesta. Ale v štádiu vybavovania je aj riadna skúšobná jazda.
Reply on: bigmac #32598:
Mohol by ist do Devfinskej, tam sa robia preteky po nociach
Reply on: Sarko #32611:
Ked mas substrat, tak to je podla teba skusobna jazda??? ja by som to nazval inac
FOBUST : ty smradlavy gumokolista ☺
Reply on: aNTI #32614:

Ked nechcu aby sa to prepadavalo, tak by tam mali v prvom rade vykopnut tie BKVcka a spravit tam normalnu trat, ak maju peniaze, tak najlepsie monolyticku betonovu dosku! Alebo aspon hocicio ine ako BKV. Ta trat je des.
Reply on: fobust #32609:
Re #32606 nebulus: COZE? AKOZE ZALIEVAJU? Ved v novinach pisali ze preto sa tam seru lebo robia kolektor. Neverim ze to nebude kolektor. A zaujimalo by ma co tam spravia aby sa to nepredavalo znova.
Minulý týždeň som bol pozrieť na starý most a sú mi nejasné niektoré veci. Dokáže to niekto objasniť?

1. Najprv si objasnime krátko históriu: (resp. to, čo viem)
Tesne vedla starého cestného mostu je železničný jednokolajný; existuje dodnes, kolaje sú ,nepoužíva sa .
Prvá "električka" normálnerozchodná jazdila po CESTNEJ časti mosta, lebo železnica nepovolila peážnu premávku po svojich kolajách. Tá električka bola "POHÉV" -el. dráha Bratislava - Viedeň. Električkové súpravy jazdili do Kopčan, do Viedne jazdili súpravy dvoch až troch vagónov ťahané el. lokomotívou. Úsek na cestnom moste bol dvojkolajný. Ďalej nech si záujemci nájdu históriu POHÉV alebo Pressburgerbahn...Je to dosť zaujímavé.
V tridsiatych rokoch bol úsek do Kopčan prestavaný na metrový rozchod a prepojený s BEÚS . Po vojne trať skrátená len do Petržalky.
2. Minulý týždeň som bol v Blave a podíval som sa na starý most. Zaujalo ma, že kolaje na železničnom sú dodnes zachované. Končia za mostom a trať je ďalej už zrušená. Na moste som videl normálnerozchodnú kolaj a uprostred v ose kolaj o metrovom rozchode (len usudzujem, nemeral som).
3. A TU ZAČÍNA ZÁHADA !
Je možné, že "metrová" kolaj na moste slúžila len ako prídržná kolaj v prípade vykolajenia; na žel. mostoch je to pravidlom, ale bývajú to ocel. profily ,ktoré nemajú profil kolajnice a ku koncu mostu sú zúžené smerom k ose kolaje. Tu však sú regulérne kolajnice, ktoré pokračujú až za most.
Dodnes som nikde nezistil, či po prestavbe trate na 1000mm táto viedla cestným mostom, či bola tiež dvojkolajná alebo či bol pre elku využitý (trebárs v poslednom období prevádzky) železničný most. Viem, že most bol koncom vojny poškodený a trať do Petržalky sa po vojne obnovovala. Možno došlo k zmene vedenia kolají. Ako to vlastne bolo ?
Kedy sa ukončila žel. prevádzka cez most do Filiálky ?
POKIAL DOKÁŽE NIEKTO UPRESNIŤ ÚDAJE, BUDEM MU VĎAČNÝ.
ĎAKUJEM.
Na Slovensku je vsetko v rovine "bude, ma byt, uvazuje sa, atd." ale skutek utek.
Reply on: bigmac #32585:
Ale hovoríme o skúšobnej jazde s vypnutím reverzu a následným zastavením voľnobehom, nie o skúšobnej jazde cez perešský most. 🙂
Rýchlodráha má 13,5 km, kým perešský most z tejto celkovej dĺžky zaberá 200 m, takže priestoru na takéto skúšanie je dosť aj mimo mostov.
Reply on: bigmac #32598:
V Piešťanoch nie je okruh, viem že sa plánoval, ale myslím že to stroskotalo.
Reply on: nebulus #32606:

Coze? Ja som myslel ze po Obchodnou nie je nic, akurat ihned pivnice. Ak je tam miesto na kolektor, tak preco tam nie je? ?
Reply on: Z #32607:

Ja mam krajsie. ?
Reply on: fobust #32605:
Off topic, ale k téme-pre ilustráciu je dostupné toto:

http://auta5P.car.cz/vystavy/retro_2003/retro_121x.htm

Hádam to bude fungovať. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.